Recent Reads #4

Zomervakantie betekent voor mij onder andere veel meer lezen dan normaal! Dus ja dit zijn de boeken die ik in juni, juli en begin augustus heb gelezen!

Lola and the Boy Next Door – Stephanie Perkins (Anna and the French Kiss #2)
Lola oh Lola. Dit is een heerlijk contemporary boek, net als zijn voorganger. Maar ik vond Lola minder dan Anna. Puur omdat ik me wat minder in Lola kon vonden. Lola is dol op mode en draagt de gekste outfits. Maar ook dit verhaal draait om romance. Wat ik super leuk vond is dat Anna en Étienne , van het vorige boek, hier side characters waren. Dat waren ook mijn favoriete momenten. Ik heb wel echt genoten van Lola, maar ik het was geen 5 sterren voor mij.

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.00 stars

The Rose & the Dagger – Renée Ahdieh (The Wrath & the Dawn #2)
In dit tweede en laatste boek uit deze reeks krijgen we eindelijk wat meer magie te zien! Jeej. In het begin van dit deel zag ik niet hoe Renée het verhaal zou kunnen eindigen in dit boek, maar ze heeft het goed gedaan. Het enige wat ik wel echt jammer vind is dat het spanning miste. Juist omdat er nog zoveel moet worden opgelost en het ergens allemaal wel heel makkelijk ging. Maar al met al zeker leuk om te lezen.

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.20 stars

The Hate U Give – Angie Thomas
Wow wat een verhaal is dit. The Hate U Give is echt super heftig. Starr ziet hoe haar beste vriend wordt neergeschoten omdat hij zwart is en in het boek lees je daarna over alle gevolgen van dien. Ik heb echt zo erg met Starr meegeleefd in de ontzettend oneerlijke situatie. Gebaseerd op the Black Lives Matter Movement, maakt dit boek zeker een hoop indruk. Dit is echt een boek wat je gelezen moet hebben!

Mijn rating: 5 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.62 stars

The Heart of Betrayal – Mary E. Pearson (The Remnant Chronicles #2)
Dit boek is het vervolg op the Kiss of Deception en ik kan je verzekeren dat ik dit tweede deel erg goed vind. In het eerste boek vluchtte Lia van haar bruiloft en werd ze gevolgd door de prins met wie ze zou trouwen en de assassin die haar moest vermoord. Dat mysterie wordt in het eerste deel duidelijk en dit boek gaat verder op de gebeurtenissen aan het einde. De opzet is heel anders maar ik vond het een beter boek dan de eerste!

Mijn rating: 5 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.32 stars

Geekerella – Ashley Poston
Dit boek! Zo geweldig. Geekerella is een Cinderella retelling waarin fandom centraal staat. We volgen Elle en Darien om de beurt. Normaal ben ik niet zo’n fan van dit sprookje maar deze versie is mijn absolute favoriet! De manier waarop dit boek om fandom draaide en hoe alle aspecten van Cinderella naar voren kwamen was echt perfectie. Het is schattige, grappig, soms sneu en gewoon heel erg leuk. Aanrader!

Mijn rating: 5 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.13 stars

The Lightning Thief – Rick Riordan (Percy Jackson and the Olympians #1)
Op Booktube hoor ik altijd iedereen maar praten over Rick Riordans boeken en over Percy. En na zoveel goeds te horen over een serie die ik uit mezelf nooit begonnen zal zijn, besloot ik het toch te lezen. Doordat ik er al zoveel overhad gehoord had ik ergens wat andere verwachtingen dan hoe het boek werkelijk ging. Dus het was voor mij even omschakelen. Hier had ik beter de synopsis kunnen lezen vooraf want dat had wat gescheeld, maar wel een leuk boek!

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.23 stars

Gemina – Amie Kaufman & Jay Kristoff (The Illuminae Files #2)
Holy Shit wat was dit boek geweldig! Gemina speelt zich op een andere plek en met andere personages dan Illuminae en ik heb zo genoten van dit boek. Het was echt rete spannend. Deze serie speelt zich 500 jaar in de toekomst af en een grote organisatie heeft een terroristen aanval op een planeet gepleegd, alleen zijn er overlevende en daardoor willen ze alle overlevende omleggen. Dus ja dat volgen we. En dan aan de hand van allemaal documenten als instant messages, e-mails, beschrijvingen van bewakingscamera’s en dergelijke. Het is dus echt ontzettend spannend, een heel goed plot en daarnaast ook nog eens hilarisch beschreven. Echt ga dit lezen!

Mijn rating: 5 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.56 stars

The Sea of Monster – Rick Riordan (Percy Jackson and the Olympians #2)
En toen besloot ik ook gelijk om het tweede deel van Percy Jackson te lezen. Ook dit tweede deel was erg vermakelijk. Het is gewoon af en toe wel even lekker om boeken over 12 jarige te lezen. Lekker simpel. Hier in wordt het plot van de hele serie een stuk duidelijker en ik ben daar zeker benieuwd naar. Maar ik kan na de twee boeken me nog niet echt aansluiten bij alle lofbetuigingen naar deze serie. Het is zeker nog geen favoriet, maar wie weet?

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.23 stars

x Renate

Laat een reactie achter

