Hoe het met mijn beautyverslaving zit

Vanaf dat ik 12 jaar oud ben heb ik echt een liefde voor make-up. Het begon met een oud oogschaduwdoosje van mijn oma. Langzaamaan begon ik meer te verzamelen en te leren over make-up. Toen ik 15 was ontdekte ik beautyvideo’s op YouTube en de beautyblogs. Daardoor heb ik nog meer geleerd en ook meer producten gekocht. Ik was echt dol om make-up en gaf daar ook het meeste geld aan uit, maar nu is het allemaal een stuk minder en dat wil ik even kwijt.

SAM_2503.JPG

Mijn make-up stash is redelijk groot. Het komt misschien niet in de buurt van de stash van een beautyblogger, maar ik heb voor een normale meid die niks professioneels met make-up doet een flinke stash. Daar heb ik dus al bijna 9 jaar aan gebouwd. Ik geloof dat ik wel honderden euro’s aan make-up producten heb uitgegeven in mijn leven. In de loop van de jaren heb ik ook een hoop producten weggegooid, maar ik heb nog steeds meer make-up dan ik op kan maken.

En die stash is een beetje het probleem. Nou oke het niet is echt een probleem want ik ben heel blij met de make-up die ik heb. En dat is het dan weer. Ik hoef niet meer elk nieuw make-upje wat verschijnt. Als je 15 oogschaduwpaletten hebt dan is nummer 16 niet meer zo spannend en highlighter nummer 10 lijkt wel heel erg op highlighter nummer 2. Snap je het?

Het zelfde heb ik dus ook met beautyvideo’s op YouTube. Back in de Day kon ik daar nog zoveel van leren en genoot ik echt van elke video. Nu weet ik alles zo ongeveer wel en kijk ik nog nauwelijks beauty video’s van die youtubers. Ik weet inmiddels wel welke merken goed zijn, welke technieken er bestaan en welke kwasten ik moet gebruiken. Dan heb je natuurlijk nog trends, maar ik heb nooit om trends gegeven. Ik vind iets mooi, leuk, of handig of niet. Of het dan de trend is of niet boeit mij niet.

Het is ook weer niet zo dat ik helemaal ben uitgekeken op make-up, maar ik heb niet meer de behoefte om veel geld uit te geven aan producten die lijken op wat ik thuis al heb liggen. Als er echt iets moois verschijnt wat ik nog niet heb, ja dan wil ik het hebben, maar dat heb ik al een jaar niet meer gehad. Ook kom ik met zo’n grote stash tot het besef dat wat ik nu al heb nooit allemaal op kan maken, waardoor mijn behoefte om meer te kopen ook weer kleiner wordt.

Wat ik ook eigenlijk heel vervelend is zijn make-up gerelateerde cadeau’s. Ik snap het, want wat geef je je vriendin die dol is op make-up? Juist make-up of een cadeaukaart van een winkel waar je make-up kan kopen. Allemaal heel lief, maar ik zit dus echt een beetje op het punt dat ik alleen nog maar hele specifieke producten nieuw hoef. En die kunnen zij niet verzinnen en dus krijg je iets wat je niet gaat gebruiken.

Wat betreft opmaken vind ik dat nog steeds super leuk. Ik word dol gelukkig als ik een highlighter op mijn jukbeen aanbreng en de hele tijd mijn glow zie. Of als ik bezig ga met een mooie ooglook. Alleen dat doe ik ook echt veel te weinig. Dat heeft met twee dingen te maken. Als eerste heb ik weinig tijd om echt uitgebreid op te maken als ik de deur uit ga. Om er nou 30 minuten eerder voor op te staan is het mij niet waard. En ten tweede is de eczeem op mijn linkerooglid de laatste maanden heel erg aan het irriteren. En ja dan is het niet verstandig om veel oogmake-up op te doen.

Dus ja ik hou nog steeds van make-up maar een verslaving zou ik het nu echt niet meer noemen. En dat is hoe het ermee staat.

X Renate

Laat een reactie achter

