50 bookish questions book Tag

Dat ik een lezer ben is nu denk ik wel duidelijk, dus vandaag een book tag. Iets wat ik al tijden in wil vullen. Dit is de 50 bookish questions tag, met hele uiteenlopende vragen. Dus dan leren jullie mij als lezer weer wat beter kennen!

SAM_2488.JPG

1. Wat is het laatste boek dat je hebt gelezen?
The Hate U Give door Angie Thomas

2. Was het goed?
Ontzettend goed.

3. Wat maakte het goed?
Het boek opent echt je ogen en heeft een ontzettend belangrijke boodschap: iedereen is gelijk. Maar helaas is dat nog niet te merken in deze wereld.

4. Zou je hem anderen aanraden?
Ja ik vind dat iedereen dit boek moet lezen!

5. Hoe vaak lees je?
Elke dag.

6. Vind je lezen leuk?
Ja, anders zou ik ook niet lezen.

7. Wat was het laatste slecht boek dat je hebt gelezen?
Prodigy van Marie Lu.

8. Waarom vond je het niet leuk?
Het boek interesseerde me totaal niet. Ik voelde niks voor de personages dus ja.

9. Zou je een schrijver willen zijn?
Ja zeker, alleen het lukt niet echt zoals je hier hebt kunnen lezen.

10. Heeft een boek je groots beïnvloed?
Ik denk dat je door veel te lezen zeker een hoopt leert en daardoor wordt beïnvloed. Maar een specifiek boek dat mij direct heeft beïnvloed kan ik niet noemen.

11. Lees je fan fiction?
Nog nooit gelezen, maar maybe someday.

12. Schrijf je  fan fiction?
Ook niet.

13. Wat is je favoriete boek?
Lastig één boek als favoriet te moeten benoemen. Nee ik kan niet kiezen.

14. Wat is je minst favoriete boek?
Uhmm, van wat ik heb gelezen dan denk ik Vampire Diaries boeken. Zo teleurstellend na de geweldige tv serie.

15. Gaat je voorkeur naar fysieke boeken of e-books?
Ik hou van mijn e-reader en daar gaat zeker mijn voorkeur naar uit, maar fysieke boeken blijven mooier.

16. Wanneer leerde je lezen?
Toen ik kind was en naar groep 3 ging dus 6-7 jaar.

17. Wat is je favoriete boek dat je op school moest lezen?
Geen enkel boek. Allemaal zo niet mijn smaak.

SAM_2481.JPG

18. Wat is je favoriete boekenreeks?
Op het moment denk ik de Throne of Glass serie. Maar Harry Potter en Hunger Games blijven ook altijd favorieten.

19. Wie je favoriete auteur?
Ik kan niet kiezen tussen Sarah J. Maas en Cassandra Clare.

20. Wat is je favoriete genre?
Heel basic: Young Adult. Maar YA fantasy is daarbinnen mijn favoriet.

21. Wie is je favoriete personage in een boekenreeks?
Pfff, nog zo’n vraag waar ik het antwoord niet van weet. Zo veel personages om uit te kiezen dat ik het weer niet kan.

22. Heeft een boek je ooit ergens naar toe gebracht?
Fysiek niet, maar mentaal is een boek voor mij een ontsnapping naar een andere wereld!

23. Van welk boek zou je een sequel willen?
Fangirl van Rainbow Rowell. Ik zou heel graag meer willen lezen over Cath!

24. Van welk boek zou je willen dat de sequel NIET bestaat?
The 5th Wave? Want dan had ik mijn tijd er niet aan hoeven verspillen.

25. Hoe lang doe jij over een boek lezen?
Normaalgesproken doe ik zo’n 1,5 week over een boek. Soms ben ik sneller en soms langzamer. Ligt natuurlijk heel erg aan het boek, hoeveel pagina’s, hoeveel tijd is heb en hoe goed is het.

26. Vind je het leuk als een boek een film wordt?
Dat ligt heel erg aan het boek. Van sommige boeken vind ik het heel tof. Maar van andere wil ik niet dat de media de beelden in mijn hoofd gaan verpesten wanneer de uitvoering tegen valt!

27. Welk boek was verpest door zijn verfilming?
Niet echt een film maar een serie. Shadowhunters. Alles wat geweldig was aan de boeken hebben ze in de serie weten te verpesten. En dat is zo jammer.

SAM_2496.JPG

28. Welke film heeft een boek gerechtvaardigd?
Voor mij alle films die je hierboven ziet. Alle Hunger Games en Harry Potter films, The Fault in Our Stars en Me Before You hoewel er soms een hoop ontbreekt hebben ze wel de kern gehouden. Blijf gewoon zo dicht bij het boek en dan zit je voor mij goed!

29. Lees je de krant?
Als ik de krant lees is het het entertainment gedeelte, maar zeer zelden!

30. Lees je tijdschriften?
Ook niet, als ik er een koop lees ik 10 pagina’s en open hem vervolgens nooit meer.

31. Gaat je voorkeur naar kranten of tijdschriften?
Dan toch kranten.

32. Lees je in bed?
Elke avond voor het slapen!

33. Lees je op het toilet?
Als ik niet wil stoppen met lezen en moet plassen dan wel ja!

34. Lees je in de auto?
Nee, als ik het zou doen dan moet ik binnen 10 minuten overgeven.

35. Lees je in bad?
Nou als eerste heb ik geen bad en ten tweede ben ik super onhandig en dus altijd bang dat mijn boek / e-reader het bad niet overleeft. Dus nee.

36. Ben je een snelle lezer?
Niet echt.

37. Ben je een slome lezer?
Redelijk sloom, maar niet traag traag.

38. Wat is je favoriete plek om te lezen?
In de zon! Ik hou van zomer en heerlijk lezen terwijl ik in de zon zit!

39. Is het moeilijk om je te concentreren terwijl je leest?
Dat ligt er aan. Op sommige momenten kan ik me volledig afsluiten van de buitenwereld en op andere leidt de radio me al af.

40. Moet een ruimte stil zijn als je leest?
Niet perse, maar ik vind het wel prettig.

41. Wie gaf je je liefde voor lezen?
Booktube! Door andere enthousiast over boeken te zien ben ik nu echt een lezer!

SAM_2484.JPG

42. Welk boek is de volgende op je to be read list?
Deze 3, ik heb ze aangeschaft om op vakantie te lezen en dat is het voor mij nu. Dus Gemina, Geekerella en Because You Love to Hate Me komen zeker aan bod!

43. Wanneer begon je met het lezen van chapter boeken?
Ik heb geen flauw idee.

44. Wie is je favoriete kinderboekenschrijver?
Heb ik nu ook niet, want ik lees het niet meer.

45. Welke auteur zou je het liefst willen interviewen?
Ik denk Cassandra Clare of Sarah J. Maas.

46. Met welke auteur zou je beste vrienden zijn?
Oeh dat durf ik niet te zeggen.

47.Welk boek heb je het meest herlezen?
The Hunger Games.

48. Welke boeken vind jij “classics”?
De boeken die zo worden genoemd…?

49. Welk boek zou elke school verplicht moeten stellen?
The Fault in Our Stars! Of The Hate U Give, daar kan men wat van leren!

50. Welk boek zou verbannen moeten worden van scholen?
Bijna elk boek dat ik verplicht moest lezen. Bleg.

Zo dat waren de 50 bookish questions.

X Renate

Laat een reactie achter

