Waarom je The Flash moet kijken!

Mijn verslaving de laatste maand? THE FLASH. Ik ben in tijden niet meer zo verslaafd geweest aan een serie. Mijn eerste contact met the Flash was toen Barry vorig jaar in een Supergirl aflevering verscheen. Toen in juni the Flash ook op Netflix verscheen ben ik gelijk gaan kijken en niet meer gestopt. En vandaag ga ik je overhalen om deze serie te gaan kijken!

The_Flash.jpg

In the Flash volgen we Barry Allen, een forensische analist bij de politie. Toen hij 11 was zag hoe hij zijn moeder werd vermoord door iets bovennatuurlijks en zijn vader kreeg onterecht de schuld. Nu is hij 25 en wordt hij geraakt door bliksem tijdens een explosie van een deeltjesversneller. Hierdoor raakt hij in een coma voor 9 maanden en wordt hij wakker als de snelste man levend en wordt hij een superheld die andere meta-humans met krachten door de explosie moet stoppen. Ondertussen gaat ook de zoektocht naar de moordenaar van zijn moeder door. 

Waarom is deze serie zo leuk? Nou naast het hele superhelden concept is de cast echt zo fijn om naar te kijken. We hebben Joe en Iris, Barry’s adoptie vader en zus. Joe is een rechercheur en werkt dus ook samen met Barry. En op Iris heeft Barry al sinds hij klein was een crush. Maar Iris is nu samen met Eddie, de partner van Joe. Dus ja. En dan hebben we team Star Labs.

Star Labs is verantwoordelijk voor de deeltjesversneller en de explosie daarvan. Bijna al het personeel is toentertijd opgestapt of omgekomen, maar nog 3 werknemers zijn over. Harrison Wells, de oprichter van Star Labs en mysterieus genie. Cisco Ramon, een mechanical engineer en best wel nerd. En Caitlin Snow, een bio-engineer / dokter en wiens verloofde omkwam bij de explosie. Samen met Star Labs en Joe, neemt Barry het op tegen meta-humans. Dat zijn alle mensen die krachten hebben gekregen door de ontploffing van de deeltjesversneller.

Barry zelf is gewoon zo’n ontzettend goed persoon. Ik hou echt van Barry. Vooral omdat Grant Gustin hem zo goed kan spelen. Hij is zo likeable. Eigenlijk is de hele cast echt geweldig. Na 3 seizoenen te hebben gezien ben ik zo dol geworden op al deze personages! Vooral de dynamiek tussen alle personages is echt een pluspunt van deze serie. Barry en Joe, Joe en Iris, Barry en Iris, Cisco en Caitlin, Cisco en Barry, Barry en Caitlin, Wells en Cisco, Iris en Eddie. Als duo’s en als groep, iedereen heeft zo veel chemistry met elkaar!

Naast de dynamiek bevat de serie voor mij alles wat een serie nodig heeft. En naast leuke personages dus. The Flash heeft ontzettend veel humor, het is spannend, er zitten hartverscheurende momenten tussen en het zit goed in elkaar. Er is een goede balans tussen losse schurken en een grote bad guy per seizoen.

De serie begint heel simpel, maar eind seizoen 1 wordt het allemaal wat ingewikkelder. Als je het niet wil weten sla dan dit stukje even over, maar in the Flash komt time-travel en de multi verse voor. Het wordt allemaal uitgelegd in de serie en het kan nogal verwarrend zijn, maar ik vind het heel goed uitgevoerd.

The Flash speelt zich af in het zogeheten Arrowverse. Het is namelijk een spin-off van Arrow. Zelf heb ik Arrow niet gezien en op dat gebied mis je niks om the Flash te kunnen snappen. Echter, er zijn wel een aantal cross-over momenten tussen de series en dan ken de Arrow personages dus niet zo goed, maar het is nog wel gewoon te volgen. Het is denk ik leuker om beide te kijken, zodat je de referenties snapt, maar niet noodzakelijk.

De serie Legends of Tomorrow is dan weer een spin-off van Arrow en the Flash. En daarnaast is Supergirl ook in cross-overs te zien. Ze woont misschien op een andere aarde, maar daar weet team Flash wel oplossingen voor. Mijn hoogte punt? De musical episode crossover tussen Supergirl en the Flash in het 3e seizoen van the Flash. LOVED IT!

Dus ja, ga the Flash kijken! De eerste 2 seizoenen staan nu op Netflix. Ik was zo verslaafd dat ik dus ook het 3e seizoen gelijk moest zien. Het is gewoon echt een super goede en leuke serie.

X Renate

Bron foto

Laat een reactie achter

