Happy 3 Years!

Kan je het geloven? Vandaag bestaat mijn blog alweer 3 jaar. Jeetje wat gaat het snel. 3 jaar geleden startte ik deze blog als een experiment en dat is goed bevallen. Nog steeds post ik bijna wekelijks wat op deze blog en daar ben ik best wel trots op.

Deze blog is echt mijn uitlaatklep waar ik kan schrijven over dingen die ik leuk vind. Want ja ik blog nog steeds voor mezelf. Ik vind het ook nog steeds heel erg leuk. Ik merk zelf echt dat ik het het leukste vind om over boeken, series en dergelijke te schrijven. Om mijn enthousiasme over die onderwerpen hier te kunnen delen en kwijt te kunnen. Dus ja dat is ook de content die je het meeste hebt gezien de laatste tijd. Ook mijn nieuwe rubriek recent reads vind ik zelf heel leuk, om even kort te vertellen over wat ik heb gelezen.

Het afgelopen heb ik ook minder behoefte gehad om over mezelf te bloggen. Enerzijds heb ik gewoon geen zin om mijn leven te delen en anderzijds is er ook niet zo veel om te delen. Het gaat allemaal heel goed met me, ik ben lekker druk en all things are good. Jaar 2 van mijn studie is ook succesvol afgerond. Ik ben net klaar met een full-time stage van 10 weken. Dus sinds vrijdag heb ik zomervakantie! Alleen wel jammer dat ik de vakantie moet beginnen met ziek zijn. Dat maakt dat ik me nu even belabberd voel, maar verder zit ik heel erg goed in mijn vel.

Dit jaar heb ik wel weer even de behoefte om terug te blikken op wat ik allemaal heb geblogd. Dus dat gaan we bij deze even doen.

In het afgelopen jaar heb ik 54 blogs online gezet. Gezien ik over 96% nog steeds tevreden ben, vind ik dat een prima aantal. In totaal is dit blogpost 187. Het gaat mij niet om de kwantiteit maar kwaliteit van de blogs en vooral het plezier om te schrijven en te posten. Dus nu ik vakantie heb gaat er weer wat meer verschijnen. Wat is het meeste gelezen?

Top 3 meest gelezen in het afgelopen jaar:

  1. Shadowhunters season 1
  2. The Vampire Diaries – De Laatste Aflevering
  3. PLL -A Onthult

En daarvan maar een blog die ik in het afgelopen jaar heb geschreven. Als ik dan alleen kijk naar blogs die ook dat jaar zijn geschreven? Dan komt de nadelen van lange nagels op 2 en 13 reasons why op 3.

Wat ik het leukste vond om te schrijven?
Moeilijk moeilijk. Als ik terug kijk vind ik zoveel blogs leuk om terug te zien. Ik vind mijn tv-series reviews die ik heb geschreven afgelopen jaar altijd heel leuk om te doen. Het is voor mij echt heel erg therapeutisch. Voor bij de musical episode van OUAT en de laatste TVD aflevering. Ik kan dan echt even al mijn emoties kwijt door mijn mening voor jullie op te schrijven. Maar zoals ik ook al zei vind ik de recent reads ook heel leuk om te maken. Daarbij vond ik mijn leesjaar + favorieten vond ik leuk. En ook mijn waar e-books kopen blog vond ik heel leuk om te maken. Alle voordelen en nadelen afwegen en iets waar mensen echt wat aan kunnen hebben!

Dus ja een heel mooi afgesloten blogjaar en 3 hele mooie jaren op dit plekje van het internet wat geheel van mij is! Ik ben nog lang niet uitgeblogd dus tot snel!

X Renate

Laat een reactie achter

