Places – Lea Michele

Eind april kwam het nieuwe album van Lea Michele uit, Places en mijn god wat is het goed! Ik kan er geen genoeg van krijgen en daarom wil ik vandaag even een ode aan deze geweldige CD schrijven. Het is echt een pareltje!

Afbeeldingsresultaat voor places lea michele

Lea begon haar carrière op broadway en kreeg daarna de hoofdrol in Glee, waar ik haar heb leren kennen. In Glee heeft ze haar prachtige stem zowat elke aflevering mogen gebruiken en toen in 2014 haar eerste solo album Louder uitkwam was ik heel benieuwd. Dat ik het een jaar geleden tussen mijn favoriete albums zetten, zegt denk ik wel genoeg met hoe goed ik hem vind. En nu 3 jaar later is haar 2e album er eindelijk!

Begin dit jaar werd duidelijk dat het album er aan zou komen en op 3 maart kregen we de eerste single: Love is Alive. Heel eerlijk maakte het me nogal sceptisch, want ik was er niet echt fan van. Ja haar stem is fenomenaal en dat komt ook zeker naar voren, maar het was het niet helemaal voor mij. Hierna kregen we nog Anything’s Possible, Run to You en Getaway Car te horen en die waren meer mijn ding

Toen op 28 april het album uitkwam ben ik vrijwel meteen gaan luisteren. En ik werd verliefd. Als ik nu muziek wil luisteren is het eerste wat ik op wil zetten Places. Van alle 11 nummers is Love is Alive uiteindelijk mijn minst favoriete.

Lea beschreef zelf dat Places wat minder pop-invloed zou hebben en meer terug zou gaan naar haar roots met een theatrical sound. Ik vind het eigenlijk een beetje een combinatie van beide. Het is inderdaad toch net een beetje als de liedjes op Louder, maar dan wat theatraler. En ik begin de theatrale muziek steeds meer te waarderen dus i like it!

Lea laat op dit album zeker horen wat ze allemaal met haar stem kan. Man ik wou dat ik zo kon zingen. Het is zo mooi! Mijn favoriete liedje? Sowieso Heavy Love. Hier komt haar stem zo goed in naar voren en ik wou dat ik het zou kunnen zingen. Tussen de rest van de liedjes kan ik niet kiezen. Alles is gewoon kneiter goed.

Wat ik wel nog wil benoemen is Hey You. Dit liedje is namelijk het vervolg op If You Say So. If You Say So is geschreven ter nagedachtenis van Cory Monteith. Cory was Lea’s tegenspeler in Glee en ook in real life werden ze een stel. Maar in juli 2013 overleed Cory door druggebruik. If You Say So gaat over het rouwen en dealen met die dood. En nu gaat Hey You daarop verder. Als je goed naar de tekst luistert kan je het er zeker uit halen. Lea heeft zelf ook gezegd dat het liedje gelezen kan worden als een liefdesbrief aan Cory.

Dus ja Places. Ik ben nog steeds helemaal verslaafd en ga er zeker nog veel naar luisteren. Of ik het beter vind dat Louder? Weet ik nog niet, maar dit nieuwe album kan zeker ook een favoriet worden. Nu nog heel hard blijven hopen dat ze naar Nederland gaat komen voor een show, want dan ben ik de eerste die een kaartje koopt!

X Renate

Laat een reactie achter

