Recent Reads #3

Het is alweer tijd voor een nieuwe recent reads! Ik heb de laatste 2,5 maand een hoop goede boeken gelezen en vandaag ga ik jullie daarover wat meer over vertellen.

Reads3.jpg

Everything Everything – Nicola Yoon
We beginnen vandaag met een aanrader. Wat is Everything Everything een leuk boek en er komt ook een verfilming aan. Maar als je meer van het boek wil genieten, stel het kijken van de trailer nog even uit tot je hebt gelezen hebt (wat ik ook had gedaan). Ik dacht mooi op tijd te zijn voor de film in de bios kwam, alleen nu blijkt dus dat ik eigenlijk nog veel te lang moet wachten. In Nederland komt die namelijk pas in augustus uit terwijl die in Amerika nu al te zien is. Why?

Mijn rating: 5 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.11 stars

Carry On – Rainbow Rowell
Oh wat een super vermakelijk boek is dit, als je de eerste 100 pagina’s door bent. Die zijn even moeizaam, maar daarna wil je gewoon niet meer stoppen met lezen. Carry On is Rainbows versie van een verhaal over de uitverkorene en er zijn redelijk wat vergelijkingen met Harry Potter. Maar toch is het heel anders, bijvoorbeeld de manier waarop de magie werkt. Ik heb het meeste genoten van de personages, vooral Simon en Baz. Ik snap waarom Cath in Fangirl zo houdt van ze.

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.19 stars

Caraval – Stephanie Garber (Caraval #1)
Dit soort boeken zijn het nou niet echt helemaal voor mij, maar ik heb er wel van genoten. Vooral omdat ik Julian echt een leuk personage vond. Ik zal je nog even zeggen wat ik met ‘dit soort boeken’ bedoel. Boeken waarin je een mysterie moet oplossen van wat nu echt is en wat nou nep is. Ik hou me daar gewoon niet mee bezig, dus ja ik werd eigenlijk een beetje moe van alle twists die het verhaal had. Maar goed ik heb er zeker van genoten en het was wel een goed boek.

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 3.99 stars

Zenith part 1 – Sasha Alsberg & Lindsay Cummings
Let’s be honest, natuurlijk heb ik dit gelezen omdat Sasha het deels heeft geschreven. Omdat het maar zo’n kort verhaal is (per slot van rekening deel 1 van het hele verhaal) is het natuurlijk niet perfect. Maar ik ben zeker nieuwsgierig geworden om de rest van het verhaal te lezen als het volledige boek uit gaat komen.

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 3.69 stars

A Court of Wings and Ruin – Sarah J. Maas (A Court of Thorns and Roses #3)
Ahhhh wat was ik excited voor dit boek en wat heb ik genoten van dit boek. Ik kan eigenlijk niks inhoudelijks zeggen, want spoilers. Maar echt ga het lezen ga het lezen. De personages in deze serie zijn gewoon zo geweldig. ACOWAR is echt verslavend en deze serie verdiend alle liefde die hij krijgt. Ik heb gelachen, heel hard gehuild en dus vooral ontzettend genoten. Ik kan ook niet wachten tot we te horen krijgen over welke andere personages we nog vervolgen krijgen!

Mijn rating: 5 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.59 stars

The Wrath & the Dawn – Renée Ahdieh (The Wrath and the Dawn #1)
In dit boek moest ik echt even inkomen. Dat heeft 2 redenen: als eerste omdat je gelijk veel verschillende personages leest en als tweede door alle arabische termen. Vooral als je er pas halverwege achter komt dat ze gewoon staan uitgelegd aan het einde, go me… Meer buiten dat heb ik wel van dit boek genoten. Als je er eenmaal inzit dan is het best wel spannend en zeker leuk om te lezen.

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.20 stars

Lord of Shadows – Cassandra Clare (The Dark Artifices #2)
Nog een super anticipated release en dit boek, ahhhh! In dit tweede deel volgen we Emma en de Blackthorn familie verder op hun avontuur. Dit was echt alles wat ik hoopte en nog veel meer. Ik kan je weer niet zo veel vertellen zonder het eerste deel te spoilen, maar het was echt steengoed. Ik was helemaal gesloopt na het lezen van dit boek en ik kan het niet aan om nog 2 jaar te moeten wachten op het vervolg. Dit is zeker een must read als je The Mortal Instruments en The Infernal Devices hebt gelezen!

Mijn rating: 5 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.62 stars

On Top – Anna Nooshin
Het laatste jaar ben ik echt fan van Anna geworden, vooral sinds haar deelname in Robinson. Ik volg haar nu ook actief op YouTube en ik was heel benieuwd naar haar boek. Een handboek naar de top is het zeker niet, maar je leert wel meer over Anna en het is heel vermakelijk om te lezen. En ik denk zeker wel dat je er wat leerzaams uit kan halen.

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 3.66

X Renate

Laat een reactie achter

