Mijn favoriete booktubers

Mijn favoriete YouTube video’s zijn tegenwoordig allemaal afkomstig van Booktubers. Dit zijn de YouTubers die filmpjes maken over, je raad het al: boeken. Booktube is een heerlijke community, want iedereen houd van het zelfs: lezen en boeken. Ook is er voor ieder zijn smaak wel een kanaal te vinden en dat maakt het leuk. Wat ik ook zo leuk vind, is dat iedereen IRL bevriend is, waar ik nog op terug kom. Ik lees zelf het liefst YA boeken en kijk ik dus Booktubers met redelijk dezelfde smaak. Op dit moment zijn dit mijn favorieten!

PolandBananasBOOKS (Christine)
Ja Christine is echt mijn number 1 favoriet. Ze heeft zo veel energie en ik vind haar echt hilarisch. Christine is gewoon echt een typisch fangirl. Op haar kanaal heeft ze heel veel comedy video’s staan en ook heel veel booktalks. Booktalks zijn video’s waarin ze gedetailleerd in gaat op een specifiek boek. Als Christine een booktalk heeft van een boek wat ik heb gelezen dan is dat de eerste video die ik daarna kijk. Zo fijn om haar mening te horen over het boek! Christine maakt gewoon hele leuke video’s en i love her!

Tashapolis (Natasha)
Waarom ik zo van Natasha hou is vanwege haar vlogs. Elke keer als Natasha met haar Booktube vrienden is komt haar vlogcamera erbij en kunnen wij meegenieten van de enorme squad goals. Het is gewoon heerlijk om alle booktubers die ik volg terug te zien terwijl ze allemaal samen zijn. Naast vlogs maakt Natasha ook nog andere boek-gerelateerde video’s en is Natasha een grote film, disney en Once Upon a Time Fan!

Jessethereader 
Eerlijk ik ben een beetje verliefd op Jesse. Ik vind hem als persoon gewoon echt heel leuk. Jesse is grappig en ook super enthousiast. Natuurlijk maakt Jesse ook allerlei boek gerelateerde videos. Sinds een tijdje maakt Jesse steeds vaker van die soort sketch video’s en i love it. Wat ik wel jammer vind is dat hij sinds dit jaar minder is gaan uploaden. Het gebruikelijke: “i post video’s every monday, wednesday and friday” is veranderd in frequently. Maar he hij is er wel nog steeds wekelijks in tegenstelling tot andere booktubers!

Hailey in Bookland
Hailey komt echt met super veel content wat echt super leuk is. Standaard heeft ze twee video’s per week exclusief reviews en unboxings. Dus dat maakt voor standaard twee video’s die je altijd kan kijken. Echt zo veel respect voor haar punctualiteit en hoe ze altijd met zulke leuke video’s komt! Hailey heeft heel veel recommendations video’s in verschillende categorieën. Zoals je hierboven een video voor YA fantasy kan zien.

Emmmabooks 
Als je ergens terecht wil voor Shadowhunter Chronicles video’s dan ben je bij Emma aan het juiste adres. Emma weet alles over deze boeken en is er ook een gigantisch fan van. Emma vind ik ontzettend tof omdat ze zo heerlijk zichzelf is. Daarnaast zet Emma zich ontzettend in voor diversity in boeken. Dit jaar is ze vooral heel erg into mental illness books wat zeker interessant is en een hoop recommendations oplevert!

Dat waren mijn favoriete Booktubers. Ik heb er wel bewust voor gekozen om Booktubers te kiezen die echt heel regelmatig uploaden, want dat maakt het voor mij pas echt een favoriet. Ik ben ook dol op Katytasic en Readbyzoe, maar ze uploaden te sporadisch om ze echt favoriet te kunnen noemen.

X Renate

Laat een reactie achter

