Once Upon a Time – The Final Battle

Dit had gewoon het einde kunnen zijn. Die kans schatte ik vorige week namelijk heel groot. Nu weet ik niet zo goed of ik blij ben dat het niet het einde was. Ik heb het over de seizoen 6 finale van Once Upon a Time. Vorige week besprak ik al de Musical Episode en nu ga ik het hebben over the Final Battle en over de vooruitzichten op seizoen 7.

Showrunners Adam Horowitz and Eddy Kitsis talk with THR about what to expect from an adult Henry Mills and that major twist.

SPOILERS INCOMING! 

We verlieten de Musical Episode met een nieuwe curse van de black Fairy, maar we beginnen in the Enchanted Forest waar een man zijn dochter wil redden en zorgt dat zij de storybook mee neemt. Ze rent weg en wij gaan verder na alle bekende personages.

Henry wordt wakker op het dak waar net nog de bruiloft plaatsvond. De nieuwe curse. Iedereen in Storybrooke is weer vergeten wie hij / zij is. Ook Emma. Deze keer is ze in een gekkenhuis geplaatst omdat Henry haar steeds probeert te laten geloven dat alle verhalen echt zijn. Alleen deze keer is niet Regina de mayor, maar de Black Fairy. Dat terwijl Snow, Charming, Regina, Hook en Zelena (en baby Neil) weer terug zijn in the Enchanted Forest. The Final Battle is begonnen.

Het doel van de Black Fairy: zorgen dat Emma al haar geloof opgeeft zodat alle verhaalwerelden worden verwoest en de Black Fairy alle krachten voor zichzelf krijgt. Om haar te stoppen moet Emma dus weer geloven. Probeer dat maar als iedereen denkt dat je gek bent. Henry doet in ieder geval heel hard zijn best. De rest probeert weer terug naar Emma te komen en Hook en David gaan op zoek naar een magic bean. Regina en Zelena proberen met magie weer terug te komen. Waar Regina’s wederhelft weer verschijnt.

Zo gaat het een beetje heen en weer. Cute momentje: David en Hook. Toen hij Hook Son (in law) noemde #smelt. Flashback naar een van mijn favoriete scene’s uit seizoen 3 finale (zie hierboven). So funny omdat Hook het over Charming heeft, maar Charming er niks van afweet. Ik smolt trouwens ook bij het hele begin met de terugblik naar Henry uit seizoen 1. Hij was zooooooo cute. Maar goed.

Ze krijgen de bean uiteindelijk te pakken. Na wat commotie zijn ze er klaar voor om naar Emma en Henry te gaan. Maar Emma gelooft niet meer en alle hoop lijkt verloren. Het is eigenlijk seizoen 1 all over again. En ik ga er niet zo gedetailleerd op in verder. Rumple is ook in Storybrooke en runt Gold’s nu samen met Gideon als Golds and Son. Belle is er alleen niet bij en dit zorgt ervoor dat Rumple er klaar mee is. Hij wil Belle vinden en dat lukt. Zijn moeder heeft hem verraden.

Die moeder heeft inmiddels bedacht hoe ze Emma moet verslaan. Niet zij zelf, maar Gideon moet het doen. Het vision vanuit het begin van dit seizoen gaat uitkomen. Rumple verslaat zijn moeder en verandert the Black Fairy in een hoopje as. En de curse is gebroken. I liked that. Vooral door de twist dat Rumple eigenlijk ook een savior was. Ook iedereen uit de Enchanted Forest is weer terug naar waar ze vandaag komen.

Er is nog een probleempje, Gideon is nog steeds gecommandeerd om Emma te vermoorden. Dus het gevecht begint en Rumple gaat opzoek naar Gideon’s hart. Emma besluit zich over te geven terwijl Rumple voor het eerste in zijn leven het goede doet. Dit samen zorgt ervoor dat the Final Battle gewonnen is. Hierna zien we glimpses van iedereen die aan zijn happy beginning begint. Met ook Gideon weer als baby.

Het eindigt met het meisje uit het begin dat kijkt naar de laatste scene in een nieuw sprookjesboek. Hiermee gaat zij naar een deur toe en klopt aan bij… Volwassen Henry. Het is zijn dochter en het eindigt zoals het begon. Alleen nu is Henry jaren ouder. Dit is de vooruitblik op het komende seizoen.

Uhmm ja heel eerlijk ik weet eigenlijk van alles niet zo goed wat ik ervan moet vinden! Ook niet als het wel echt het einde geweest zou zijn. Ik voelde het gewoon niet zo. Vorige aflevering was echt geweldig en dit was het gewoon niet echt voor mij. Het voelt allemaal heel erg dubbel. Het is het einde maar toch ook niet. Het had het einde kunnen zijn, want de kans dat er geen 7e seizoen zou komen was redelijk groot.

Maar die komt er toch wel. En dan niet alleen zonder Emma, maar ook zonder Snow, David, Belle, Zelena en Henry (gespeeld door Jared Gilmore). Hook, Rumple en Regina blijven wel. Ik zie nog niet hoe het 7e gaat worden en dat maakt me ook nerveus. Maar ik ga sowieso wel kijken.

Dus ja, de seizoen 6 finale. Niet mijn favoriet. Het kan liggen aan dat ik de aflevering in stukken heb gekeken en er niet helemaal in zat. Zoals ik al zei: ik voelde het niet. Ik vraag me wel echt af hoe ik het zou hebben ervaren als het wel echt het einde geweest zou zijn. Of mijn gevoel dan anders zou zijn. Maar het is nog niet het einde en we gaat zien wat het 7e seizoen en het uiteindelijke einde gaan brengen.

X Renate

Bron plaatje

Een gedachte over “Once Upon a Time – The Final Battle

Laat een reactie achter

