Once Upon a Time – Musical Episode

Omg omg omg omg. Ik heb net de Musical episode van OUAT gekeken en i can’t deal. So many feelings. Ik hou van Once Upon a Time en ik hou van musicals en deze aflevering was echt perfectie. Ik kan niet anders dan hier een hele blog over schrijven, want whaa dit was echt alles waar ik op hoopte!

C_RA6EoXgAErKpE.jpg

Obviously krijg je nu een SPOILER ALERT!

Dus ja een musical episode. Fans zeuren er al jaren om en de makers van de serie hebben na een lange tijd geluisterd. En ze hebben het me toch goed aangepakt. Wat we als wisten, is dat de liedjes in het verhaal verwerkt zouden worden. De personages zouden niet zomaar gaan zingen, maar het zou onderdeel van het verhaal zijn.

Dat gebeurt in de flashback waar Snow een wens maakt om Emma te redden. Vervolgens wordt ze wakker en begint ze te zingen. En wat ik echt geweldig vind is dat ze in het liedje hebben verwerkt dat ze zingen. De tekst gaat letterlijk over dat ze nu alles zingen. En dat love the most powerful magic of all is. En Snow en Charming kunnen gewoon zingen. Het klonk serieus gewoon echt goed goed. Het zal natuurlijk heel goed kunnen dat het niet helemaal echt is. Maar i don’t care!

En ondertussen in de huidige tijd / wereld bereid Emma zich voor op haar bruiloft met Hook. Muziek en een bruiloft. I CANNOT DEAL! We zien haar met Snow kijken naar trouwjurken en Snow biedt haar eigen jurk aan. Maar the Black Fairy goed weer roet in het eten (eigenlijk op de jurk 😉 ). Dus ja hoe gaat Emma haar verslaan, voordat de bruiloft plaatsvindt.

We wisselen steeds heen en weer tussen een liedje in the Enchanted Forest en de huidige tijd. Heel eerlijk vond ik het in het begin heel slecht uitgewerkt. Van ja hoor, wisten ze nou echt geen betere manier. Maar daar kom ik zo op terug. Het tweede (en derde) liedje zijn voor Regina, die toch een wat mindere stem heeft. Ze mag een rockballad zingen en eigenlijk is het gewoon hilarisch. Het mooiste vond ik het dansen van Regina. Ondertussen zien we de dwarfs, Gepetto, Granny en de Charmings die ook aan het zingen zijn met hun dagelijkse bezigheden. Al met al heeft het lied (of 2 liedjes) echt wel iets, vooral door Lana Parrilla’s dans kunsten.

En dan komt denk ik nu al een van mijn nieuwe lievelingsliedjes. Captain Hook kan ook gewoon echt zingen. Echt een heerlijk liedje, ook echt zo piraats. Ik vind het ook heel nice dat ze het allemaal zo lekker humoristisch hebben gehouden. Ik heb dit liedje gewoon moeten pauzeren omdat ik zo hard de slappe lach kreeg. Toen Snow vroeg: “Revenge? On whom?” en Hook Reageerde: “Just wait for the second verse love”. Ik hield het niet meer. Omg, ik ga nu weer gewoon helemaal stuk. Ik hou zo erg van Hook, vooral om zijn humor.

Daarna is Zelena aan de beurt voor een liedje en dit was echt niet wat ik van haar had verwacht. De melodie is ergens heel erg lief en vrolijk. Best tegenstrijdig met de tekst. Gewoon echt zo’n hoopvol liedje en dat verwacht je niet bij Wicked Always Wins. Ook hierbij is het beeld echt te mooi om te missen!

Ondertussen probeert iedereen (zonder succes) the Black Fairy te stoppen. Wat eindigt in iedereen die gezongen heeft als standbeeld in Regina’s office. Emma moet haar alleen verslaan is de conclusie. En dat doet haar pijn, ze heeft zich altijd zo alleen gevoeld. Tussendoor krijgen we steeds al glimpses van Emma’s Theme als kleine Emma.

Het volgende liedje is Charmings Vs. The Evil Queen. Wat dus basically hun twee liedjes door elkaar. Een soort van Sing Off. En aan het einde haalt Regina alle liedjes weg door het plan van Zelena. De reactie van Charming: “Snow the song is gone”. Hi – la – risch. Maar hierna komt wel alles samen. Blue heeft alle liedjes in Emma gestopt zodat ze nooit alleen zal zijn en het haar zal helpen wanneer nodig. Hierbij heb ik dus compleet mijn eerdere mening overboord gegooid. Ze hadden het niet beter kunnen aanpakken!

En dat is dus als ze ‘alleen’ the Black Fairy moet gaan verslaan. Henry krijgt plots de pagina uit het sprookjesboek in zijn handen waar dit verhaal op staat. En it all makes sense! Emma verslaat (voorlopig) the Black Fairy en de rest kan weer bewegen. Emma’s zingstem is ook niet echt de best. Maar alles is weer goed en wel en the Final Battle is even uitgesteld.

En daarna is het eindelijk zo ver. The Captain Swan wedding. Emma ziet er ergens ook wel echt als een zwaan uit in haar trouwjurk. The vows zijn zo mooi en ik kon het echt niet meer aan. “Just because you learn you come from true love, doesn’t mean you believe you will ever find it. But thanks to you, now I have”. Zo mooi toen Emma dat zei. Ze is zo ver gekomen sinds seizoen 1 en ook Hook is zo’n beter persoon geworden. Love It So Much!

Na de bruiloft is het laatste liedje. Niet een happily ever after, maar een happy beginning. Gelukkig mochten we Hook nog even horen zingen ❤ Dit liedje was echt de perfecte afsluiter. Vooral als het koor begint te zingen en iedereen gaat dansen. Ik ga deze liedjes echt nog veel te vaak luisteren. Ik zal jullie ook niet vertellen dat ik ze al de hele tijd op heb staan terwijl ik dit schrijf. Of toch wel.

Maar ja deze aflevering heeft wel even een dubbele lading. Het voelt zo erg als het einde. En ik schat de kans heel groot dat we nog maar 2 afleveringen krijgen van deze serie. Het namelijk nog steeds niet zeker of er een 7e seizoen gaat komen. En als het al komt is vandaag bekend geworden dat Jennifer Morrison er mee op houdt. Dus Emma, onze hoofdpersoon gaat stoppen. Ik weet nog hoe dat bij TVD ging en ergens hoop ik dan ook dat dit het einde zal zijn. OUAT zonder Emma, ik denk niet dat het gaat werken.

Komt het 7e seizoen wel, blijf ik natuurlijk kijken. Maar goed. Ik ben in ieder geval blij dat ik weet dat het volgende week een goed einde zal krijgen, want dat hebben de makers beloofd. Wie weet dat je volgende week dus nog een OUAT post van mij kan zien verschijnen. Voor nu ga ik nog genieten van de liedjes en is deze serie met deze aflevering nog dieper in mijn hart gekropen!

X Renate

Bron foto

Een gedachte over “Once Upon a Time – Musical Episode

Laat een reactie achter

