Noah Guthrie @ De Helling 21/04/17

Gisteravond stond Noah Guthrie in de Helling in Utrecht en ik was erbij. Wat een genot om zijn prachtige stem in het echt te mogen bewonderen en wat heb ik staan genieten. En als mooie bonus heb ik zijn nieuwe cd die pas in juni uitkomt al weten te bemachtigen. Vandaag een verslag van het concert!

IMG_20170421_215428654.jpg

Noah Guthrie kan je kennen van YouTube waarop hij al jaren covers maakt (Sexy and I Know It is de meest bekeken en bekendste). Of je kan hem net als ik uit Glee kennen. In het laatste seizoen speelde hij Roderick en daar ben ik echt verliefd geworden op zijn stem. Een aantal maanden later kwam ik er achter dat hij ook eigen muziek had en nu behoort zijn eerste originele album tot een van mijn favorieten!

Begin dit jaar kwam het nieuws dat er een tweede album zou verschijnen genaamd: The Valley. Ook kreeg ik bericht dat hij naar Nederland zou komen en daar wilde ik heel graag bij zou. Nou vond ik wel een beetje jammer dat het album nog niet uit was, want ik vind concerten het leukst als ik mee kan zingen. Dat was niet geheel mogelijk, maar toch was het echt helemaal top.

In het voorprogramma stond Backgammon, een Nederlandse band. Maar dit optreden werd alleen door de zanger verzorgt. De rest van de band was er dus niet bij. Het bleek ook pas een week bekend te zijn dat zij het voorprogramma zouden zijn, omdat het originele voorprogramma was uitgevallen. Hij heeft ruim een half uur gespeeld, afwisselend op de piano en gitaar vergezelt door een mondharmonica. Prima muziek en echt een sociale en nuchtere zanger.

Snel daarna stond Noah zelf op het podium. Samen met zijn broer op de drums en nog een bassist. Afwisselend speelde hij liedjes van het nieuwe album, zijn eerste cd en een aantal covers. Sommige nieuwe liedjes had ik al eens gehoord, zoals Love You Now, The Valley en Beautiful Crime. Daar zat dus wat herkenning in. Maar The Valley kwam voor het eerst echt binnen, door de akoestische versie en een open blik.

De andere nieuwe liedjes beluisterde ik met veel plezier. Ik was namelijk echt heel erg nieuwsgierig naar zijn nieuwe plaat en dit concert heeft me zeker overtuigd om hem dus alvast te kopen. Ik ben dan nu ook aan het luisteren, terwijl de rest van de mensen nog tot juni moeten wachten (of je moet er nog naar toe gaan). De covers waren onder andere Valerie en I Would Die 4 U. I Would Die 4 U staat ook als bonus op The Valley en is origineel van Prince. Noah’s versie lijkt bij verre na niet op het origineel, maar het was wel bijzonder omdat het gister ook een jaar geleden was dat Prince overleed. En nog meer toeval dat dat liedje onderweg naar huis op de radio was.

De liedjes van Among The Wildest Things werden meegezongen en dat vind ik toch ook altijd heel leuk. Gewoon lekker mee kunnen doen! Hij speelde New Beginning, Be With You, My Favorite Kind en The Death of Me. Noah heeft ons zeker laten horen wat hij allemaal mijn zijn stem kan. Af en toe ging de scheur echt even open en dat was echt amazing! Het concert was echt top en ik ben heel blij dat ik ben geweest.

IMG_20170421_222114877.jpg

Achteraf was Noah te vinden bij de Merchandise en daar heb ik gebruik gemaakt. Dat leverde bovenstaande foto op en twee gesigneerde cd’s. Ik heb ze allebei gekocht, de eerste omdat het dus een van mijn favorieten is en de tweede omdat die nog nergens anders te verkrijgen is. En dus allebei voorzien van een krabbeltje! Super leuk! Er was ook ruim gelegenheid om echt een praatje te maken, maar ik weet gewoon nooit wat ik moet zeggen bij zoiets. Dus ik vertelde hem maar dat ik heel erg van zijn muziek geniet. Andere mensen die dat wat meer in zich hadden, hadden dus ook een wat uitgebreider gesprek. Oh Well.

X Renate

Laat een reactie achter

