Beauty and The Beast

Eindelijk heb ik hem gezien! Ik was zoo excited voor deze film, dat was gewoon niet normaal. Mijn verwachtingen waren ook torenhoog door alle goede verhalen en trailers. En ik zal je vast verklappen dat de film mij niet heeft teleurgesteld. Vandaag ga ik jullie zonder spoilers vertellen hoe geweldig deze live action remake is! Afbeeldingsresultaat voor beauty and the beast 2017

Toen ik klein was heb ik de animatie film één keer gezien, toen vond ik hem best wel eng en heb ik hem nooit weer willen kijken. Toen ik aan Once Upon a Time begon, heb ik hem nog een keer gekeken. Dus maar 2 keer in totaal. Absoluut niet mijn favoriete animatiefilm. Maar toch was ik super excited voor de remake. Ik denk 1. omdat ik me nu veel meer in Belle kan vinden nu ik wat ouder ben. En 2. A Court of Thorns and Roses.

Iedereen weet natuurlijk hoe het verhaal in grote lijnen verloopt, maar dat doet niet af aan de film. Het is heel erg mooi om te zien hoe alles tot leven is gebracht. Ik zou hem ook echt in 3D gaan bekijken, want dat heeft bij deze film echt meerwaarde! Ik heb me geen seconde verveeld tijdens het kijken, het tempo was voor mij echt perfect. Het was spannend, grappig, ontroerend en nog veel meer.

Nou weet ik niet hoe de originele versie precies ging, maar er zijn volgens mij wel redelijk wat aanpassingen. En dan in positieve zin. Deze film is sowieso veel langer en heeft ook nieuwe liedjes! Ik ben ook echt dol op de liedjes. Momenteel staat de soundtrack van de film ook op! Grappig want toen ik mijn disney liedjes playlist maakte heb ik die van de originele versie nooit toevoegt en nu kan ik er geen genoeg van krijgen. Ik vond de stem van de originele Belle ook niet zo prettig. En ja ik weet dat hier wel veel meer autotune op zit, maar i don’t care. Ik ben zo blij dat ze hebben besloten de liedjes uiteindelijk niet te schrappen uit de film!

Emma Watson als Belle is natuurlijk gewoon perfectie. Dan Stevens vond ik als Beast heel erg goed, maar als prins zijnde niet de knapste. Hij is echt zo’n man die een baard nodig heeft! Luke Evans als Gaston was echt geweldig. Hij is natuurlijk niet zo’n spierbundel als de animatie Gaston, maar het moment dat ze laten zien hoe sterk die is, very nice! Josh Gad zette heel subtiel een homosexuele LeFou neer, ik snap echt niet waar alle commotie vandaan komt dat daardoor de film niet wordt laten zien. Het is zo subtiel.

Dan zijn er natuurlijk nog de objecten. Die komen in animatie natuurlijk veel beter tot hun recht, maar ik heb me er echt niet aan gestoord. Alleen wel aan Lumière zijn overduidelijk slechte Franse accent. Dat was toch wel een beetje jammer, maar niet verschrikkelijk. Vooral tegen het einde als de chaos los breekt vond ik de objecten heel leuk om te zien.

Het belangrijkste is natuurlijk de overgang in de relatie tussen Belle en het beest. Want als dit niet goed gebeurd, dan is de film niet echt overtuigend. Maar gelukkig was dit ook heel goed uitgevoerd! Ik was met mijn moeder geweest en zij zei achteraf dat ze het beest op een gegeven moment best wel lief vond. Zelf vond ik het ook, dat de overgang natuurlijk voelde. Dat omdat Belle gewoon echt een goed persoon is!

Mocht je nog niet zijn geweest, ga dan zeker nog naar de bioscoop toe om Beauty and the Beast te bekijken. Ik vond het echt geweldig en kan niet wachten om de film nog een keer te bekijken!

X Renate

Een gedachte over “Beauty and The Beast

Laat een reactie achter

