Recent Reads #2

Ik heb de laatste tijd weer flink gelezen en vandaag ga ik weer mijn mening delen over de boeken die ik uit heb gelezen. Deze boeken heb ik uitgelezen tussen half januari en eind maart. Best wel veel voor mijn doen in 2,5 maand!

Reads2.jpg

Hamilton: The Revolution – Lin-Manuel Miranda & Jeremy McCarter
Dit boek! Het is als eerste een pareltje om te hebben. Met alle prachtige foto’s uit de musical en alle songteksten. Bij elk liedje lees je commentaar van Lin over van alles, zoals wat zijn inspiratie was of waar het liedje tot stand is gekomen. Daarnaast krijg je meer inzicht over hoe de musical tot stand is gekomen en er wordt toegewerkt naar de opening op Broadway. Echt een aanrader voor fans van Hamilton!

Mijn rating: 5 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.45 stars

Happily Ever After – Kiera Cass (The Selection #0.4, 0.5, 2.5 & 2.6)
Ik hou van the Selection! Dit was het enige boek uit de serie wat ik nog niet had gelezen. En ik had er ineens zo’n zin in. Man oh man, dit waren echt precies de verhalen die ik nog wilde lezen. Dit boek zijn 4 novella’s uit verschillende perspectieven en nog wat bonus content. Zeker de moeite waard en waarschuwing je wilt eigenlijk gelijk de hele serie weer lezen!

Mijn rating: 5 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.23 stars

A Monster Calls – Patrick Ness
Naar dit boek was ik heel erg benieuwd. Ik had zo veel goed gehoord en dus begon ik met lezen. Over het monster dat kwam naar Conner terwijl zijn moeder lijdt aan kanker. Het is heel erg mooi geschreven en ik heb zeker de mascara van mijn wimpers af gehuild. Maar toch ben ik een beetje twijfelend over wat ik er precies van vond. In eerste instantie gaf ik het 5 sterren, maar nu vind ik het voor mij de 5 sterren niet waard. Ik ben gewoon niet zo van de metaforen en dergelijke.

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.36 stars

The Kiss of Deception – Mary E. Pearson (The Remnant Chronicles #1)
Wat is het concept van dit boek uniek! In The Kiss of Deception volgen we Lia, een prinses die uitgehuwelijkt is, maar op de dag van de bruiloft wegvlucht. Ze strandt in een dorpje waar al snel twee mannen verschijnen. De een is de prins met wie ze getrouwd zou zijn en de ander is een assassin die is gestuurd om haar te vermoorden. Je leest vanuit alle drie hun perspectieven en het is aan de lezer om proberen te achterhalen wie wie is. Echter, het verhaal loopt niet heel erg vlot en dat doet af aan het verhaal. Maar goed ik ga zeker het vervolg lezen!

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.07 stars

A Court of Thorns and Roses – Sarah J. Maas (A Court of Thorns and Roses #1)
Met alle trailers voor de nieuwe Beauty and the Beast Live Action movie, kreeg ik heel erg de behoefte dit boek te lezen. Dit is namelijk het sprookje maar dan in een net wat ander jasje. Zoals we van Sarah gewend zijn, zijn er in dit boek een hoop faeries. Hoewel je het sprookje kent, is het plot van dit boek alsnog verassend. Hoe verder ik in dit boek kwam, hoe moeilijker het werd om het boek weg te leggen. Het was heel erg vermakelijk, maar er waren bepaalde dingen die er voor zorgde dat het geen volle 5 sterren kreeg.

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.30 stars

A Court of Mist and Fury – Sarah J. Maas (A Court of Thorns and Roses #2)
Daarna moest ik gelijk door in het tweede deel. En het is niet normaal hoe goed dit boek is. Het enige nadeel is dat ik eigenlijk helemaal niks kan zeggen over de inhoud of waarom het zo goed is. Want alles is spoilerend en dat wil ik je niet aan doen. Ga het gewoon lezen echt je krijgt geen spijt! Lees ook zeker mijn blogpost over deze serie.

Mijn rating: 5 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.74 stars

Niet wat jij Denkt – Jiami 
Toen Jiami het onderwerp van haar boek bekend maakte wist ik dat ik het wilde lezen. Het gaat namelijk over Jiami haar strijd met anorexia, een ziekte die ik altijd al intrigerend heb gevonden. Ik vind het zo raar hoe deze ziekte werkt.  Jiami verteld heel eerlijk en dat vond ik ontzettend eye opening. Het beste boek is het zeker niet, maar ik vond het wel het lezen waard!

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.16 stars

Prodigy – Marie Lu (Legend #2)
Wat het met dit boek was, ik heb geen idee. Het verhaal was prima en zeker niet saai, maar op de een of andere manier interesseerde het me weinig. In dit tweede deel van de serie voelde ik echt helemaal niks voor June en Day. Ook het plot boeide me vrij weinig. Alle twists en turns deden me ook niks. Mijn gevoel was meer, het zal allemaal wel. Maar aan de gemiddelde rating ligt dit allemaal meer aan mij dan aan het boek.

Mijn rating: 3 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.29 stars

X Renate

Een gedachte over “Recent Reads #2

Laat een reactie achter

