The Vampire Diaries – De laatste aflevering

Het einde, wow. Het is nu gewoon echt klaar. Nooit meer nieuwe afleveringen. Raar, om vaarwel te zeggen tegen een serie die 6 jaar onderdeel van mijn leven is geweest. Ik heb de laatste aflevering inmiddels gezien en ik voel me heel erg voldaan. Ik heb zo veel gevoelens over deze aflevering, dus we gaan maar snel verder en ik ga alles met je delen.

Afbeeldingsresultaat voor the vampire diaries last episode

HIERBIJ EEN HELE GROTE SPOILER WAARSCHUWING VOOR HET EINDE VAN VAMPIRE DIARIES.

Wat een achtbaan aan emoties. Laat ik bij het begin beginnen, of eigenlijk voor de laatste aflevering. Enzo is dood, Stefan is weer mens, de duivel is verslagen. Alleen is er nu een nieuwe eigenaar van Hel. En wie kan dat dan ook zijn behalve miss Katherine Pierce. De een na laatste aflevering is een grote teaser naar de terug keer van Nina Dobrev, die niet in de huid van een maar twee personages stapt. Het is de bruiloft van Caroline en Stefan om Katherine uit te lokken. Zonder succes. Natuurlijk hoopte iedereen net als ik dat ze toch al een aflevering eerder terug zou komen, maar nee.

We eindigen de aflevering met Bonnie die op het punt van dood gaan is en Vicky die op het punt staat iedereen te bedolven in Hell Fire. Vooraf dacht ik een ding zeker te weten, Bonnie gaat dood. Want Elena komt terug. Het moet wel. Maar goed niet op de zaken vooruit lopen.

We beginnen. Iedereen probeert Vicky te stoppen en Bonnie wordt gereanimeerd. En daar zien we Elena. Jaaaa eindelijk weer. Maar van zowel Elena als van Enzo mag Bonnie nog niet dood. Dus ze komt weer terug. Het moment dat Stefan en Damon het huis binnen lopen en de grafkist leeg is. Oh my god, oh my god, oh my god!! ELENA IS WAKKER. Ik had tranen van geluk. Maar nee hoor. KATHERINE de bitch. Ze moest natuurlijk binnen komen door te doen alsof ze Elena was. ARGGHHH.

Niet alleen moet het plan van Katherine gestopt worden, maar ze heeft ook nog eens Elena’s lichaam ergens verstopt. Niet cool. Stefan en Damon gaan op zoektocht, terwijl de rest van Mystic Falls wordt geëvacueerd. Bonnie en Alaric zijn met de kinders weer op de armory. Dat terwijl Stefan Elena vindt, maar er ook achter komt dat Elena vast zit op een dodelijke plek. Nu is de vraag hoe gaan we Damon redden. Caroline kiest voor de kinders en neemt de benen. En Damon zit opgescheept met Katherine. Hoe nu verder?

Onze reddende engel Bonnie. Ze verzint het plan wat wel eens de redding zou kunnen zijn. Hell Fire zou Hell en Katherine kunnen verwoesten, maar dan moet Katherine wel op het moment zelve in Hell zijn. Samen met Stefan bedenkt ze dit plan. Er wordt overal afscheid genomen. Caroline en Bonnie. En Stefan en Damon. Stefan wilt zichzelf opofferen voor Damon en Elena, maar Damon wilt zich op offeren voor Stefan. Damon besluit Stefan de compellen en ervoor te zorgen dat hij geen keuze meer heeft. En Stefan loopt hierna weg.

Ook zien we Caroline die in de auto te horen krijgt wat Stefan en Bonnie hebben bedacht. Ze pleegt een heel emotioneel telefoontje. Oh had ik al gezegd dat deze aflevering je een hoop tranen gaat bezorgen? Nou bij deze. Ook papa Maxwell neemt nog even afscheid van Vicky samen met Matt. En vervolgens zien we de laatste ring van de bel. Hallo Hell Fire.

Nu wordt het heel erg geweldig. We zien Bonnie die weer in zich zelf gelooft, dus haar magic werkt weer. Ze voert de spreuk uit om het Hell Fire om te keren. Dat gaat niet gemakkelijk, maar samen met haar Grams (jeej voor de cameo) en een hele hoop Bennet witches sleept ze zich er door heen. Het vuur wordt terug gestuurd naar de bel en Mystic Falls is gered. En Bonnie eindigt op de grond.

Wij komen terecht in de High School, waar we Stefan en Elena tegen komen. We krijgen hierbij te horen wat er zich heeft afgespeeld bij Katherine en Damon. Ze laten eerst blijken dat Damon het niet heeft overleefd. Maar Stefan vertelt aan Elena dat hij vervain op heeft en dat de compulsion van Damon niet heeft gewerkt. Hij is terug gegaan en heeft Damon zijn bloed met de Cure gegeven en vervolgens zichzelf opgeofferd. Katherine is verslagen. En Renates gehuil leidt bijna tot hyperventilatie. Stefan en Elena nemen afscheid. En nu komt het. Ik hield het niet meer. Stefan loopt de High School uit en welk liedje wordt er gedraaid? NEVER SAY NEVER.

Voor de mensen die het niks zegt. Dat is precies hetzelfde liedje wat in de laatste scene van de allereerste aflevering wordt gedraaid. En een liedje wat heel diep in mijn hart zit door deze serie. Dat was me echt even te veel. Vooral toen Lexi buiten op Stefan zat te wachten. #Uglycrying

Vervolgens wordt Elena echt wakker. Ja zie je wel Bonnie is dood. Dit is het echte afscheid. Maar NEE! Bonnie heeft eindelijk bedacht hoe de spreuk doorbroken moet worden. Elena en Bonnie zijn weer samen. Bonnie is dus niet dood! Maar Stefan is dus wel echt definitief dood. Wow ik weet niet of ik dat aan zag komen. Caroline en Damon zijn afscheid aan het nemen van Stefan en vervolgens is de echte reünie tussen hun vieren. Hierbij vertelt Elena aan Caroline dat Stefan aan voicemail heeft gehoord.

Dan gaan we naar het afrondende gedeelte van de aflevering. Met de “Dear Diary” gedeeltes. Wow wow wow wow wow. Het aantal cameos wat hier in voorbij kwam van iedereen die in peace is. Iedereen waarop ik hoopte en zelfs iedereen die ik alweer vergeten was. Vicky, Tyler, Enzo, Jo, JEREMY!!!!!!, Caroline’s mama, een brief van Klaus (er is hoop op een Klaroline in the Originals), Aunt Jenna, papa en mama van Elena en Uncle of papa John. Whaaaa. Hierbij zien we ook hoe de rest van onze hoofdpersonages hun levens doorbrengen.

Als laatste zien we dat Stefan en Damon elkaar ook vinden in peace. En dat is het einde. Voor goed is het voorbij. Ik voel me er heel gelukkig door. Vampire Diaries, je bent een van de beste series die ik ooit heb gekeken. Vooral een serie die de rest van mijn leven bij me zal blijven. En dat ga ik hoogstwaarschijnlijk beginnen met de allereerste aflevering opnieuw kijken en de rest van de serie er achter na. Tja, ik kan het gewoon niet laten.

Het einde wat perfect, mooi en heel emotioneel. Ik ga nu nog even heel erg na genieten.

X Renate

Bron foto

 

Een gedachte over “The Vampire Diaries – De laatste aflevering

Laat een reactie achter

