Shadowhunters Season 2A

Shadowhunters, oh shadowhunters. Wat moeten we toch met je? Ik weet het inmiddels gewoon echt niet meer. Vandaag is de winter finale van season 2 te zien geweest en ik ga jullie mijn meningen vertellen over de eerste 10 afleveringen van dit seizoen.

foto van Shadowhunters.

Mocht dat niet duidelijk genoeg zijn, dan is dit het overduidelijke SPOILER ALERT! Voor dus alles tot en met aflevering 10 van seizoen 2 en de onderdelen uit boek 1 t/m 3 die in de serie zijn geweest.

Oh wat een perfecte foto is dit toch eigenlijk. Een still uit de eerste aflevering waarin de personages luisteren naar Aldertree, of Maryse… Zo kijk is ook, als ik denk aan hoe erg de serie van de geweldige boeken is afgeweken. Door het eerste seizoen is gewoon eigenlijk alles al verpest, want met een slechte fundatie komt geen enkel project meer goed. De eerste 3 afleveringen waren nog een ongeorganiseerd zooitje. Maar vanaf aflevering 4 is de serie er op vooruit gegaan. Dat omdat gelukkig een hoop mensen zijn ontslagen / opgestapt en er een nieuw team voor in de plaatst is gekomen. Sindsdien zijn de afleveringen een stuk logischer opgebouwd en is het tempo wat verlaagd.

Als je vanaf aflevering 4 dus ook naar de serie op zich zelf kijkt, ja dat is het zeker een goede serie. Maar ik kan de boeken gewoon moeilijk los laten en sommige veranderingen kan ik nog niet zo goed handelen. De Jace staat aan Valentines kant, daar kan ik nog steeds niet over uit. Het is allemaal zo gehaast en daardoor slecht uitgewerkt. Hij wil het niet, maar toch blijft Jace wel bij Valentine. Door zijn acties snap ik gewoon niet waarom hij in de seizoensfinale hiervoor besloot mee te gaan.

Ook de vervroegde terugkomst van Jocelyn was niet zo goed uitgewerkt. Ten eerste was de interactie tussen haar en Clary niet wat ik er van het gehoopt. Maar ook het feit dat ze maar aannam dat Jace haar zoon is. Als je het 3e boek hebt gelezen dan weet je dat dit niet klopt. En dan de dood van Jocelyn. Nog iets wat niet klopt. Valentine, met zijn gestoorde brein, houdt met heel zijn hart van Jocelyn en zou haar nooit wat aan doen. Maar toch is ze dood door zijn Demon. Ik was ook echt heel bang dat ze haar echt terug tot leven zouden brengen, maar gelukkig was dat niet zo.

Dan de nieuwe personages. Aldertree, ik vertrouw hem dus echt voor geen meter. Vanaf het begin al niet en na deze finale al helemaaaaaal niet! Allemaal de schuld van die verschrikkelijke shape-shifting rune. In seizoen 2B gaan we eindelijk Sebastian zien en ongeveer iedereen die de boeken heeft gelezen vreest dat hij eigenlijk Aldertree met een shape-shift rune is. Let’s hope not! Maia kende we al uit de boeken en ja I like her! Vooral haar interactie met Simon was echt te leuk. Maar dat leidde weer tot een andere relatie.

Namelijk, Climon (Clary en Simon). Wow, wat werkt dit eigenlijk verrassend goed. Waar de chemie tussen Clary en Jace volledig de plank mis sloeg, is die tussen Simon en Clary heel goed. Nooit gedacht dat ik deze combinatie zo passend zou vinden! Alec en Magnus zijn deze afleveringen dichter naar elkaar toe getrokken, zonder alle drama. Ook iets wat ik oprecht echt nice vind.

Izzy en de Yin Fin daarentegen… Nee ik vind het maar niks. Yin Fen speelt een grote rol in The Infernal Devices, alleen hier hebben ze er van gemaakt dat het een drug is van vampier gif. De verslaving is echt weer zo’n typische gebeurtenis die alleen ik haat omdat ik niet wil zien dat de personages lijden. Zoiets zit wel in elke serie, maar ik blijf het verschrikkelijk vinden. Maar het is wel heel goed neergezet door Emeraude.

Dan hebben we het compleet nieuwe plotpunt dat the Soul Sword gebruikt kan worden om alle downworlders te vernietigen. Uhmm, what did you say there? Het beheersen van demons was niet genoeg? Oh well, we moeten het er maar mee doen. Hier gaat het plot ook naar toe richting de winter finale. Clary is namelijk de enige die het zwaard kan activeren doordat ze in het bezit is van puur angel bloed. Valentine wilt dat Clary het zwaard activeert en dat het daardoor gebruikt kan worden. Om dit te doen “ontvoerd” hij meerdere personen en uiteindelijk gebruikt hij Simon als lokaas om Clary naar hem toe te laten komen.

In de mid-season finale wordt er ook beweerd dat Jace het zwaard zou kunnen vernietigen doordat hij demon blood in zich heeft. Maar ha plottwist, Jace heeft helemaal geen demon bloed, maar net als Clary angel bloed. Nou dat zagen de boekenlezers echt niet aankomen, lol (sarcasme). Jace denkt dus het zwaard te vernietigen, maar zijn aanraking activeert het dus. Valentine pakt het zwaard en een hoop downworlders overleven het niet. Vervolgens moet Valentine nog even melden dat Jace en Clary helemaal geen broer en zus zijn. En omdat hij het zwaard vast heeft weet Jace dat het waar is.

Waar ik wel heel blij om ben zijn twee onderdelen uit de finale. Als eerste dat Clary met haar ‘ik kan nieuwe runes creëren’ kracht het zwaard heeft gedeactiveerd (dat denk ik tenminste). Jaa de rune powers van Clary, we zagen het al eerder dit seizoen, maar gewoon zo’n leuk boek plot. En dan het tweede, ik hoopte er al op toen Simon werd gekidnapt door Valentine. Maar net als in City of Ashes heeft hij Jace zijn bloed gedronken en nu is Simon een Daylighter. Dat moment dat hij Clary mee naar buiten nam, smelt ❤

Het laatste shot is een persoon waarvan we niet kunnen zien wie het is, die weg loopt met the Soul Sword. Is het Sebastian? Of kan dat wel? Is het Aldertree? Of is het toch een heel iemand anders die ik nog geen moment heb verdacht? We zullen het na 5 juni zien, want dan gaat seizoen 2B van start. Dus nog 3 maanden geduld hebben tot we het vervolg zien. Tot die zullen we op de social media kanalen nog genoeg zien van Shadowhunters, ze plaatsen toch bijna elk uur wel wat (sorry ik kon het niet laten).

X Renate

Bron foto

Laat een reactie achter

