The Vampire Diaries – het einde nadert

Nog maar een paar afleveringen en deze serie is voorgoed voorbij, dat is wel natuurlijk als je het kijkt volgens de Amerikaanse uitzenddagen. 7 om precies te zijn op dit moment, aangezien aflevering 9 van seizoen 8 vorige week is verschenen. De serie stopt definitief met aflevering 16 van seizoen 8 en vandaag blik ik terug en vooruit op deze serie.

14681819_10155496942209968_7428935828555642594_n.jpg

Wat vind ik er eigenlijk van dat TVD na 8 seizoenen stopt? Eigenlijk wel prima. Ik ontdekte de serie toen alleen nog seizoen 1 en 2 bestonden en ik was hooked. Het was zelfs zo erg dat ik me ziek heb gemeld op school omdat ik perse verder wilde kijken (en niet 8 uur kon wachten tot ik thuis was), ja ik weet het kan echt niet maar true story. Seizoen 3 en 4 volgde ik wekelijks, op het moment dat ik kon kijken keek ik. Eerder opstaan om te kunnen kijken voordat iemand anders uit mijn klas het kon zien? Dat deed ik serieus. Ik moest en zal als eerste kijken!

Dat stopte in seizoen 5, ik vond het gewoon niet meer zo interessant als het was geweest. Ik ging achterlopen. Ook seizoen 6 was niet mijn favoriet. Ik had namelijk een hekel aan Kai. Maar goed in beide seizoensfinales heb ik wel mijn ogen uit gehuild (zeggen mensen dat? Geen idee, maar ik nu wel). Seizoen 7 is voor veel mensen die ik ken het punt dat veel mensen die ik ken af haakte. Vooral omdat Elena er niet meer bij was. Ik snap het, ik vond seizoen 7 het slechtste seizoen wat ze hebben gemaakt. Maar toch heb ik doorgezet en daar ben ik blij om.

Want nu komen we bij seizoen 8 aan. Het voelt eindelijk weer als Vampire Diaries in de eerdere dagen. Ik keek gewoon echt weer met plezier en was verbaasd dat de aflevering al voorbij was in plaats van dat ik pas 10 minuten had gezien. Damon is weer zijn oude slechte zelf, ook al is dat misschien niet vrijwillig. Maar ook de chemie tussen Enzo en Bonnie is zoooo fijn en maakt het leuk om naar te kijken. Ook zegt seizoen 8 in te gaan op het slechtste kwaad wat er bestaat, hel staat namelijk centraal in dit seizoen.

Ik vind het gewoon heel erg fijn dat seizoen dus echt weer terug gaat naar de roots. Bepaalde dingen (en misschien ook personen) uit eerdere seizoenen komen weer terug. Zo was er in de meeste recente aflevering weer een Miss Mystic Falls. Ook zijn er regelmatig flashbacks en terugverwijzingen naar de eerdere seizoenen, waarin voornamelijk ons favoriete hoofdpersonage weer eens te zien is.

I know it's Thursday, but this is not a TBT. #BackOnSet #TVDForever

A post shared by Nina Dobrev (@nina) on

Nu ik het er toch over heb, het is eindelijk officieel! Velen vermoedde of hoopte het al, maar het is nu echt definitief dat Elena terug komt! Een paar uur terug plaatste Nina Dobrev deze foto op instagram. Het is weliswaar, zo als het er naar uit ziet, alleen voor de laatste aflevering, maar we zien Elena gelukkig nog een keertje terug. Hierop zie je het script voor de laatste aflevering met Nina haar naam er op! Dat is in ieder geval vast een hoop die wordt bevestigd.

Wat ik verder nog hoop? Nou er is een terugkeer die ik ook heeeeel graag wil zien! Dat is die van Jeremy, sinds seizoen 6 hebben we niks meer van het broertje van Elena gehoord ergens hoop ik heel hard dat hij toch ook nog een keer terug komt. De cast van The Originals zullen we waarschijnlijk niet meer zien, aangezien dat de cliffhanger en het plot van die serie zal verpesten. Maar ik hoop wel dat het niet ook voor The Originals het laatste seizoen zal zijn. Ik ben er nog niet klaar voor om Klaus, Elijah en alle andere uit die serie vaarwel te zeggen.

Dus ja het einde nadert. Nog 7 te gaan en dan is het klaar. Ik moet wel toegeven dat ik (alweer) de behoefte heb om opnieuw te gaan kijken vanaf seizoen 1 tot aan waar ik geen zin meer heb. Maar voor nu ga ik genieten van de 7 afleveringen die we nog krijgen!

X Renate

Bron foto

Laat een reactie achter

