Recent Reads #1

Vandaag is het tijd voor iets nieuws, wat ik vaker wil laten terug komen. Namelijk mijn recent reads, oftewel de boeken die ik de laatste tijd heb gelezen, wat ik van die boeken vond en welke rating ik ze heb gegeven. Op dit moment ga ik terug blikken van half november tot half januari, dus laten we snel beginnen.

Reads1.jpg

Tales From the Shadowhunter Academy – Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan, Maureen Jonhson & Robin Wasserman
Dit is een bind-up van 10 novella’s die plaats vinden op Shadowhunter Academy met Simon als hoofdpersonage. Wat heb ik van deze novella’s genoten! In deze verhalen zien we personages uit zowel The Mortal Instruments als The Infernal Devices weer terug (je wordt ook gespoild over deze series als je ze nog niet hebt gelezen!). Maar ook krijgen we vast een preview voor The Dark Artifices en The Last Hours. Als je fan bent van de shadowhunter wereld zou ik je deze novella’s echt heel erg aanraden!

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.45 stars

I’ll Give You the Sun – Jandy Nelson
Dit boek heeft echt heel erg indruk op me gemaakt. De manier waarop het is verteld maakt dit verhaal erg mysterieus. Verteld vanuit een tweeling: eerst is er Noah op 13 jarige leeftijd en vervolgens Jude op 16 jarige leeftijd. Daarna wisselt het perspectief tussen de twee. Het is duidelijk te merken dat er in die 3 jaar tijd veel is veranderd, maar waardoor en hoe? Op bepaalde stukken heb ik ontzettend hard gelachen en op andere stukken kon in bijna de tranen uit mijn ogen vegen. Dit boek is gewoon geweldig!

Mijn rating: 5 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.14 stars

Legend – Marie Lu (Legend #1)
Ik vond het weer eens tijd voor een dystopian en besloot Legend te gaan lezen. Heel anders dan Hunger Games en Divergent! Het verhaal draait om crimineel Day die wel of misschien toch de broer van June heeft vermoord. Ook wij weten niet precies wat er aan de hand is. Het is natuurlijk een dystopian, wat gegarandeerd staat voor een corrupte leiding van het land. Ik vond het een prima boek om te lezen, niet extra bijzonder, maar ook niet slecht of oninteressant.

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.19 stars

Happy Love Life – Mascha
In haar tweede boek deelt Mascha met ons het verhaal van haar en Gregor. Ik volg Mascha al jaren en ik vond het zoo leuk om dit boek te lezen. Ik heb een aantal negatieve reviews gezien van mensen uit mijn leeftijdscategorie, die vinden dat het te veel op jonge lezers is gericht. Van mij een positieve review. Ik racete in een keer door het boek heen (voor het eerste in mijn leven) en verliet het boek met een heel fijn gevoel. Liefde is mooi, dus ik waardeer dit boek hoe Mascha verteld over hoe zij al met Gregor is vanaf hun 16e!

Mijn rating: 4 stars
Gemiddeld op Goodreads: 3.61 stars

Lady Midnight – Cassandra Clare (The Dark Artifices #1)
Het eerste deel uit de 3e serie van Cassie. Ze flikt het gewoon weer. Dit boek jongens, wat een rijk verhaal! Net als bij Tales from Shadowhunter Academy, moet je echt TMI en TID gelezen hebben voor je aan dit verhaal begint. In dit boek gaan we eindelijk in op waarom parabatai niet verliefd mogen zijn op elkaar, want dat zijn de twee hoofdpersonages (voor ons) overduidelijk. Maar daarnaast gebeurd er nog zoveel meer, mysterieuze moorden en alle andere Blacktorns die een hoop chaos creëren.

Mijn rating: 5 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.49 stars

Anna and the French Kiss – Stephanie Perkins (Anna and the French Kiss #1)
Heb je ooit een boek meteen opnieuw willen lezen nadat je het uit had? Nou dat wilde ik met dit boek. Wat een ontzettend heerlijk verhaal is dit. Het werd al omschreven als de schattigste romance ooit en ja daar kan ik me in vinden. Anna is zo’n leuk hoofdpersonage en Étienne is echt perfectie! Ik wilde gewoon niet stoppen met lezen. En was ik niet aan het lezen dan moest ik constant aan dit boek denken, want Anna en Étienne moesten gewoon samen eindigen! Zo leuk dat ik het dus eigenlijk alweer van voor af aan wil mee maken!

Mijn rating: 5 stars
Gemiddeld op Goodreads: 4.10 stars

Dat waren alweer de 6 boeken die ik recentelijk uit heb gelezen. Wil je volgen wat ik allemaal lees? Dat kan! Ik update zowel mijn goodreads als de pagina 2017 regelmatig!

X Renate

Een gedachte over “Recent Reads #1

Laat een reactie achter

