Mijn 2016

Nog maar heel even en dan is 2016 voorbij! Wat een jaar is het geweest. In de wereld is er een hoop gebeurd, maar daar wil ik vandaag niet op terug kijken. Dat hebben anderen namelijk al genoeg gedaan. Ik wil wel nog even terugblikken op mijn 2016. Dus alles wat er bij mij persoonlijk is gebeurd.

In vergelijking met 2015 is 2016 voor minder speciaal. Er is niet heel veel uitzonderlijks gebeurd dit jaar. Maar het was voor mij geen vervelend jaar. Over het algemeen ging alles dit jaar gewoon zijn gangetje. Ik ging verder aan mijn propedeuse jaar op het HBO en dat heb ik met vlag en wimpel gehaald. Dus na een mooie zomervakantie ging ik vrolijk door naar mijn 2e jaar. Ook daar gaat het tot nu toe heel goed. Ik heb ook in 2016 alles gehaald wat er te behalen valt en dat is gewoon heel erg fijn.

2016 was het jaar van Hamilton, highlighters en lezen voor mij. Dit heb je in mijn vorige twee posts al duidelijk gezien. Maar op mijn blog ging het ook (voor mijn gevoel) duidelijk meer over boeken dan voorheen. Ik ben er gewoon zo enthousiast over dat ik het graag met jullie wil delen.
Ook begon ik aan een nieuw avontuur: Yoga. Ik begon bij het begin en zette het door met vallen en opstaan (letterlijk en figuurlijk). Hoe het mijn eerste half jaar yoga verliep? Dat kan je hier terug lezen!

Wat er wel veranderde was onze thuissituatie. Mijn broer is namelijk in mei op zich zelf gaan wonen. Ik woon nog lekker thuis, maar nu alleen nog maar met mijn ouders. Toch is het vreemd hoe snel zoiets went. Het is helemaal goed zo en ik zie mijn broer nog vaak genoeg. Maar wel een verandering!
Dat mijn broer het huis uit is, zorgde er ook voor dat ik voor het eerst in mijn leven echt helemaal alleen thuis was voor een weekje.

Wat ik bijna zou vergeten: mijn blog kreeg een make-over. In januari heb ik namelijk voor het eerste mijn lay-out aangepast. Ik ben nog steeds heel erg blij met hoe het er nu uitziet. Ook bestond mijn blog alweer 2 jaar, wat ik bijna vergat te vieren. En zelf verliet ik mijn tiener jaren, want ik werd 20 jaar oud.

Dit jaar was ook het jaar waarin onze poes een stuk aanhankelijker werd. Ze is inmiddels alweer 14 jaar en is nooit echt een schootkat geweest. Alleen mijn broer kreeg het altijd voor elkaar. Maar tegenwoordig is ze veel vaker op mijn schoot te vinden. Fleece stof werkt als een magneet voor haar en als ik een kleedje pak of in mijn badjas (van fleece stof) beneden ga zitten, dan springt ze binnen 5 seconde op schoot. Vaak is het heerlijk, maar soms totaal niet handig, wanneer je bijvoorbeeld je ontbijt wilt eten of niet lang wilt blijven zitten.

De hoogtepunten van het jaar? Ik zou het niet weten. Zoals ik al meldde is er niet heel veel spannends gebeurd. Ik heb wel een leuk jaar gehad, maar er is niks wat er torenhoog boven uit sprong. Maar heb ik dan wel leuke dingen gedaan? Zeker weten! Alleen vind ik leuke dingen doen niet een hoogtepunt.

Een dieptepunt had 2016 helaas wel. Dat is het overlijden van mijn konijntje Spooky. Op 14 mei is hij overleden. Hij heeft een prachtig leven gehad, want hij is uiteindelijk 7,5 geworden (is bovengemiddeld!) en was echt een lieverd. Ik mis op bepaalde momenten echt nog heel erg. Maar zoals ik al zei is onze kat een stuk aanhankelijker geworden, wat er voor zorgt dat ik nog steeds kan knuffelen.

Al met al was 2016 voor mij dus een prima jaar. Met mij gaat het goed, om mij heen gaat het goed. Dus niks te klagen. Ik ben wel klaar voor 2017 en ik ben heel benieuwd wat het nieuwe jaar ons allemaal gaan brengen. Gelukkig mogen we dat nog mee gaan maken, maar eerst het oude jaar uit en dat gaat vandaag gebeuren!

X Renate

Laat een reactie achter

