Favorieten 2016

We zijn alweer beland in de laatste dagen van het jaar. Dat betekend voor mij maar een ding, op een rijtje zetten wat mijn favorieten van het afgelopen jaar zijn geweest. 2016 heeft mij weer een hoop mooie favorieten bezorgd en die ga ik vandaag met jullie delen.

SAM_2340.JPG

Make-up:
We beginnen ditmaal met mijn favoriete make-up. Wat eigenlijk niet helemaal klopt want zoals je op de foto kan zien, staat er maar een echt make-up ding op. Dat is de prachtige highlighter van The Balm: The Mary-lou manizer. Zo’n mooi product. Wat je verder kan zien zijn kwasten van het merk Real Techniques. Deze zijn ook absoluut favoriet. Je kan namelijk de beste make-up kopen, maar zonder goede kwasten wordt het lastig om er iets moois van te maken. Ik kan niet meer zonder deze toppers. Je ziet de Blush Brush (grote roze) en de Setting Brush (. De kleine paarse kwastjes worden verkocht in een setje: Eyeshadow Starters Set. Nog een klein grappig feitje, al deze producten heb tegelijkertijd besteld!

Series:
Wat betreft series is 2016 niet mijn beste jaar. Maar toch heb ik twee series gehad die ik flink het gebinge-watched. Als eerste is er de serie The 100. Deze serie ontdekte ik in februari en holy moly! Ik heb een hele blogpost geschreven over waarom je deze serie moet kijken, dus ik verwijs je daarna toe (klik hier!)
De andere favoriet is Gossip Girl. Ooit was ik al eens begonnen, maar toen was ik in seizoen 3 gestrand. Nu had ik weer heel erg de behoefte om de serie te gaan kijken. Binnen een paar maanden was ik van het begin tot het einde gekomen. Wat een heerlijke serie!

Muziek:
Mijn favoriet hier is overduidelijk! Het enige wat hierbij kan winnen is namelijk Hamilton. Dit is een musical die heel erg populair is in Amerika. Via mijn favoriete Youtubekanalen leerde ik het kennen en sindsdien ben ik verslaafd. Het is zooo goed en ik luister er nog steeds Non-Stop naar.
Als ik nog even snel honourable mentions mag noemen dan zijn dat albums: Dangerous Woman van Ariana Grande, In Our Bones van Against the Current en het laatste album van Yellowcard genaamd Yellowcard.

Game:
Dit is de eerste categorie waarbij ik het heel moeilijk vind. Dat komt omdat ik niet zo veel heb gegamed. Nieuwe spellen heb ik nog niet zo veel gespeeld. Maar als overkoepelend antwoord ga ik weer voor Pokémon. Natuurlijk kwam Pokémon Go uit, wat ik ook heel erg graag speel. Maar ook twee nieuwe games voor de 3DS: Pokémon Super Mystery Dungeon en Pokémon Sun / Moon. En wat ik toch het meeste heb gespeeld is Pokémon Shuffle. Wat vorig jaar ook al mijn favoriet was.

SAM_2343.JPG

Films:
Jeetje wat heb ik veel films gekeken voor mijn doen. Ik ging door het lijstje heen en echt een hoop! Maar goed wat zijn dan mijn favorieten? Mijn meest favoriete is de verfilming van Me Before You. Deze verfilming is zo goed en zo dichtbij het boek gebleven. Ook waren de acteurs echt perfect!
Verder vond ik Fantastic Beast and Where to Find Them echt heel erg tof. Maar ook Finding Dory en alle Bridget Jones films waren heel erg leuk. Verder vond ik Room de film die het meeste impact op me had en echt heel erg mooi was.

Youtube:
Mijn Youtube abonnementen zijn afgelopen jaar een beetje uit de hand gelopen. Ik kan ook gewoon echt niet meer alles kijken. Maar goed mijn favorieten: eigenlijk alle Booktubers die ik volg. November 2015 ontdekte ik Booktube en sindsdien kan ik niet meer zonder. Wie kijk is dan? PolandBananasBooks, abookutopia, jessethereader, Katytastic, Tashapolis, Hailey in Bookland en nog een aantal. Dus ja een hoop book gerelateerde videos.

Boeken:
Van Booktube is de sprong naar boeken dan ook niet zo groot. Ik heb dit jaar meer gelezen dan alles wat ik in mijn jeugd bij elkaar opgeteld heb gelezen. Door Booktube heb ik zoveel ontdekkingen gedaan wat betreft boeken binnen het Young Adult genre. Daardoor heb ik dit jaar bijna alleen maar goede boeken gelezen en die kan ik niet in deze post opnoemen. Verwacht daarom binnenkort nog een blogpost die helemaal in het tekenstaat van mijn leesjaar en mijn favoriete boeken!

Zo dat was mijn lijstje. Ik ben heel erg tevreden met alle favorieten die ik het afgelopen jaar heb mogen verzamelen! Op naar een nieuw jaar waarin er nog meer moois ontdekt mag worden!

X Renate

 

Een gedachte over “Favorieten 2016

Laat een reactie achter

