10 Jaar Nick & Simon in Ahoy

Afgelopen weekend was ik bij een van de vier uitverkochte shows van Nick & Simon in Ahoy Rotterdam. Zaterdagavond 17/12/2016 om precies te zijn en wat heb ik er van genoten. Dit jaar is het 10 jarige jubileum van Nick en Simon en dat vierde ze met deze shows in Ahoy.

IMG_20161217_223646424.jpg

Laten we beginnen bij het begin. Bij binnenkomst kreeg iedereen een zwart pajetten hoedje met lichtjes. Super leuk want daardoor zag je over al in de zaal lichtjes (je ziet ze hierboven ook). Terwijl de zaal langzaam vol liep was er een DJ van 100% plaatjes aan het draaien. Vervolgens was de boyband 4U het voorprogramma. Zij speelde 4 liedjes en daarna was het tijd voor Nick & Simon zelf. Als eerst was er een filmpje waarin de afgelopen 10 jaar heel snel te zien waren. Vervolgens kwamen Nick en Simon midden uit het plafon omringt door ballonnen en was de show begonnen.

Vervolgens gingen ze langs de eerste ring (waar ik zat) naar het podium toe. Ze hebben dus allebei heel erg dichtbij mij gestaan. Zooo leuk. Het concert werd door de heren zelf betiteld als verjaardagsfeestje en er zouden dus een hele hoop verassingen komen en dat klopte! Het enige wat ik wist, was dat Laura Beekman een liedje mee kwam doen; Hartenstrijd. Dit was dan ook van te voren aangekondigd.

Tussen het normale repertoire door werden er ook een aantal kerstliedjes gezongen, want dat hoort toch ook bij een jubileum en deze tijd van het jaar. Wat ik heel erg leuk vond, was dat bij de singles de videoclips ook op het scherm te zien waren. Super leuk om Nick & Simon van zoveel jaar geleden te zien naast Nick & Simon van nu.

Er waren een hoop gasten uitgenodigd. De bijzonderste gast vond ik Martin Molin. Als je Nick & Simon The Dream in Zweden hebt gezien dan zal je hem voorbij hebben zien komen. Samen met hem speelde ze deze versie van het liedje Rome, zoals je in bovenstaand fragment ook ziet. Beide apparaten waren meegenomen en het was heel indrukwekkend.

Ook Kees Tol had een moment voor zichzelf in deze show. Kees is een goede vriend van Nick & Simon en presentator. Afgelopen seizoen heeft hij mee gedaan aan Dance Dance Dance, samen met Annemarie de vrouw van Simon. Tijdens de concerten heeft eerst Kees, daarna Annemarie en vervolgens samen een dans neergezet.

Na deze dans stonden Nick en Simon voor twee nummers aan de andere kant van de zaal. Eerst stonden ze weer richting het staande publiek gericht en vervolgens draaide ze zich om zongen ze een liedje naar de achterste tribune. En daarna kwamen ze weer lang het publiek heen naar het grote podium toe. Dit maal stond Simon dus op nog geen 10 meter afstand!

IMG_20161217_210424197_BURST000_COVER_TOP.jpg

Beide heren hebben zich ook van hun persoonlijke kant laten zien. Nick heeft het liedje wat hij voor zijn vrouw heeft geschreven en wat hij alleen nog op hun bruiloft heeft gespeeld, ook voor ons gespeeld. Ondertussen was er een montage van de trouwdag te zien op het scherm. En Simon had een hele bijzonder mededeling, namelijk dat hij en Annemarie een kindje verwachten. Het was zo leuk dat hij dit in de show vertelde waar wij bij waren. Het zag er naar uit dat Nick het ook niet wist.

Verder was John Dalhback, met wie ze nu een nieuwe single hebben, te gast. En even later zat Guus Meeuwis verstopt tussen het publiek. Omdat zijn gitaar en microfoon toch ‘toevallig’ op het podium lagen heeft hij 2 nummers met Nick & Simon en vervolgens nog een liedje in zijn eentje gedaan.

Het was voor mij echt lang geleden dat ik bij een concert van Nick & Simon was geweest (mei 2009 voor het laatste) dus ik heb er zo van genoten. Ik heb met alles meegezongen en ik vond het zo leuk. Ik kan me niet meer helemaal herinneren welke liedjes ze allemaal hebben gespeeld, maar volgens mij van elk album wel een liedje. Maar gezien het aantal camera’s dat bij onze show aanwezig was, kan ik wel concluderen dat ook deze show op DVD komt. Jeej for me!

Het concert was dus echt geweldig en ik ga hier nog heel lang van nagenieten!

X Renate

Laat een reactie achter

