Fantastic Beasts and Where to Find Them

Afgelopen weekend ben ik eindelijk naar Fantastic Beasts and Where to Find Them geweest. En man wat heb ik genoten van deze film! Ik vond hem echt heel erg goed en ga jullie vandaag zonder spoilers vertellen waarom je deze film echt moet zien (mocht je hem nog niet hebben gezien).

Afbeeldingsresultaat voor fantastic beasts and where to find them

Wat was het heerlijk om eindelijk weer de Wizarding World of Harry Potter in te mogen duiken. Maar deze film staat helemaal los van de verhaallijn van de Harry Potter boeken / films. Het verhaal speelt zich af in 1926 waar nog nooit iemand van de naam Lord Voldemort had gehoord. In plaats daarvan volgen we hoofdpersonage Newt Scamander en een hele nieuwe cast aan personages.

Goed het is dus 1926 en Newt Scamander komt aan in New York. Met zich mee draagt hij een koffer waarin allerlei verschillende magical creatures in zitten. Wat hij precies komt doen is in het begin een mysterie, maar het zal vast wel met iets van een wezen te maken hebben. In New York leert hij Tina en Queenie Goldstein en No-Maj Jacob Kowalski (No-Maj is de Amerikaanse term voor Muggle / Dreuzel). Wat te verwachten valt, ontsnappen er wezens uit de koffer van Newt. En tegelijkertijd is er ook een donker beest dat andere onrust veroorzaakt. 

Dat was even heel kort een opzetje voor het plot. Ik wist nog minder over het plot dan dat ik jullie nu verteld heb. Het plot is zeker heel erg interessant en je zal zeker van je stoel worden geblazen. Zeker als je een bepaalde spoiler nog niet hebt gezien. Ik was die spoiler gewoon geheel vergeten en zat pas na de onthulling van: “oh ja dat zou inderdaad nog komen”. De opbouw van de film is ook heel erg prettig. Het begint rustig en je leert echt de wereld kennen, maar niet op een vervelende manier.

Wat ik echt kwijt moet is dat Eddie Redmayne perfect is als Newt Scamander. Hij weet het personage zo goed tot leven te brengen. Ik snap echt dat hij de eerste en enige keuze was van de filmmakers om deze rol te spelen. Mijn favoriete personage uit de film was zeker weten Jacob. Het is echt heerlijk om te zien hoe een non magische persoon wordt mee getrokken in deze wereld. Daarnaast zorgde hij ook voor heel veel humor.

Met deze film wordt je de volwassenen wereld van Harry Potter in getrokken. Want voor het eerste is het hoofdpersonage een volwassene. De Harry Potter films speelde zich natuurlijk voor het grootste deel op Hogwarts af en daardoor was het geen probleem om overal magie te gebruiken. Maar nu zijn we terecht gekomen in een verhaal waar magie heel onopvallend gebruikt moet worden, omdat de Muggles / No-Majes er niet vanaf mogen weten.

Ook leren we in deze film de Wizarding World van Amerika kennen. Hierbij is er geen ministerie van Magie, maar het Magical Congress of the United States of America (MACUSA). We hebben heel kort de naam Ilvermorny gehoord, wat de Amerikaanse magie school is. Ik ben heel benieuwd wat we allemaal nog gaan leren in de komende films.
De magische beesten zorgen ook echt voor een heel gaaf element. Er zijn zoveel wezens die we in deze film leren kennen en die ook echt een groot deel van het plot uitmaken. Daar ben ik in de vervolgens ook heel benieuwd naar.

Wat ik ook heel tof vind, is dat ons hoofdpersonage een Hufflepuff is! Zelf ben ik door pottermore ook ingedeeld bij Hufflepuff, wat ook wel echt bij me past. Maar zo tof om een hoofdpersonage te hebben die niet uit Gryffindor afkomstig is. Gewoon nog even een leuk feitje.

Als je de film nog niet hebt gezien, ga er zeker weten naar toe. Ik denk ook echt dat deze film echt een film is die je in de bioscoop gezien moet hebben! Ik ben heel erg benieuwd naar de 4 films die nog zullen volgen. Maar we moeten nog een flinke tijd geduld hebben, want deel 2 komt pas eind 2018 uit. Gelukkig is het eerste deel heel goed en kunnen we daar van genieten!

X Renate

Bron foto

Een gedachte over “Fantastic Beasts and Where to Find Them

Laat een reactie achter

