De laatste maand van het jaar

Het is gewoon alweer december. Kan jij geloven dat het over een maand alweer 2017 is? Nou ik niet! Het jaar is weer super snel voorbijgegaan. Daarom vandaag nog even een post om bij de tijd stil te staan en ook om mijn liefde voor december te uiten.

Er is gewoon niet aan te ontkomen, maar december is bij mij (en ik denk bij heel veel andere ook) altijd zonder dat je het door hebt prop vol gepland. Natuurlijk komt dat deels door de feestdagen. Maar daarboven op gebeurt er zoveel in december. Ik heb zelf 2 concerten deze maand, er zijn films in de bios die ik heel graag wil zien en ik heb zoveel dingen die ik nog wil doen. Er komen zoveel dingen uit in deze periode, logisch want dat kan dan dienen als cadeau voor sinterklaas of kerst. Maar dat maakt wel dat ik te veel te gelijk wil doen. En daar heb ik helemaal de tijd niet voor.

Want naast al deze leuke dingen die mijn agenda vullen, zijn er ook nog te veel verplichtingen. Ik dacht dat ik het met school wel chill ging hebben in december, maar daar ben ik nu toch echt wel op terug gekomen. Als ik denk aan alles wat ik de komende 3 weken tot aan de kerstvakantie nog moet doen aan school, dan word ik daar niet vrolijk van. Daarnaast ben ik op werk ook meer nodig dan normaal, en dat zorgt ook voor een nog vollere agenda. Dus ja het is zooo druk.

Ik zou zo graag echt even een dagje willen waarop ik echt helemaal niks heb, maar dat gaat pas na de kerst kunnen weet ik. Ik loop met zo veel series achter wat ik nog wel graag wil inhalen. Maar ja december is ook de maand waarin YouTube veel voller staat dan normaal. Zo veel meer filmpjes dan normaal en daarvan wil ik zo’n 70% echt zien! Dan is ook nog eens de nieuwe Pokemon uitgekomen en die wil ik ook heel graag spelen. Ook  heb ik nog te veel boeken die op me te liggen wachten. Verder wil ik mijn blog nog onderhouden. En er zijn ook nog tv programma’s die ik volg en ivm met afvallende kandidaten live of zo snel mogelijk na de uitzending moet kijken.

Maar begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik ben wel echt dol op december. Dat heeft verschillende redenen. Als eerste natuurlijk kerst. Ik word er zo vrolijk van als de kerstviering weer uit de kast wordt getrokken. Alle lichtjes die de donkere dagen oplichten. Ik hou zo erg van de kerstsfeer. Vooral als je dan in het donker door de stad rijdt je buiten overal kerstverlichting ziet. Dat maakt me zo blij. Maar ook de kerstmuziek en gewoon de gezelligheid die december met zich meebrengt.

Verder kijk ik ook altijd uit naar serious request en daaropvolgend de top2000. Dit zijn twee radio dingen die voor mij zo bij december en de kerst horen. Love it. Ook op de feestdagen zelf ben ik dol. Sinterklaas heb ik gisteravond al gevierd en ik ben goed verwend. Wat ik toch het leukste vind ik het als de door mij gegeven cadeaus worden uitgepakt. Maar mijn favoriete feestdag blijft kerst. Ik vind het leuk om even extra mijn best te doen om er feestelijk uit te zien. En het is gewoon altijd zo gezellig. Natuurlijk zal ik het lekkere eten niet vergeten!

En dan is er nog een reden waarom ik december zo leuk vind. Het jaar wordt namelijk op alle fronten afgesloten. Ik hou van filmpjes of blogposts over de favorieten van het afgelopen jaar. Zowel om te kijken / lezen als om zelf samenstellen. Dat ga ik dit jaar 100% weer doen op mijn blog. Iedereen kijkt weer even terug naar hoe het afgelopen jaar er uitzag en dat vind ik zo mooi. Alle jaaroverzichten vind ik heel erg leuk!

Dus ja het is december ik ga maar gewoon van elke dag die 2016 nog te bieden heeft genieten. Het is druk, maar het grootste deel is voor mij wel heel leuk druk.

X Renate

Bron foto

Laat een reactie achter

