Het zijn van een Fangirl

Het zijn van een fangirl heeft heel veel kanten. De meeste bekende kant zijn toch wel de meiden die van bepaalde artiesten fan zijn en wat hun gedrag is bij concerten. Maar dat is helemaal niet de manier waarop ik fangirl. Ik fangirl het liefste vanuit mijn slaapkamer. Ik fangirl niet echt over muziek (hoewel ik wel ontzettend kan genieten van muziek), nee ik fangirl over series, boeken en films.

Afbeeldingsresultaat voor fangirl

Het zijn van een fangirl houdt heel erg algemeen in dat je ergens geobsedeerd mee bent. Dit hoeft dan niet meteen betekenen dat je nergens anders meer aan kunt denken, want dat is wat mij betreft de ergste gradatie. Nee voor mij ben je een fangirl als je over wat dan ook heel erg enthousiast bent en dat wilt uiten. Of dat nou online is of dat je net als ik af en toe gewoon als een idioot gedraagt omdat je zo enthousiast bent. Deze bovenstaande quote is daarom zo perfect.

Ik ga het even toelichten met een voorbeeldje, wat bij mij echt heeft plaatst gevonden. In 2013 kwam de film the Mortal Instruments: City of Bones uit, gebaseerd op het gelijknamige boek. Dit boek heb ik toen gelezen en daarna heb ik de film gezien. Er zou geen vervolg film komen en dus was het klaar. Vorig jaar (2015) heb ik de rest van de boeken gelezen en ik raakte steeds meer geïnvesteerd in de personages en het verhaal. Toen ik daarna hoorde dat de boekenreeks een tweede poging van een verfilming kreeg, in de vorm van een tv-serie, werd ik echt heel erg enthousiast. In oktober kwam de eerste trailer uit en ik kon toen echt mijn chill niet meer behouden. Ik was zo excited!
Dit is voor mij echt puur fangirlen. Dat je op een moment een nieuwtje hoort of dat je iets ziet en daar gewoon zo enthousiast van wordt dat je jezelf niet meer rustig kunt houden. Het liefste wil ik dan gelijk het aan iemand vertellen of er met iemand over praten.

Het mooie van onze generatie is dat je je niet meer alleen hoeft te voelen als je directe omgeving niet geïnteresseerd is in hetzelfde als jou. Daar heb je dan altijd nog de online community voor. Deze heb ik zelf ook gevonden, ik blog hier over eigenlijk alles waarover in fangirl, dus alles waar in enthousiast over ben. Maar ook kijk ik heel graag filmpjes over onderwerpen waar ik ook over fangirl. Dit is aan de ene kant beauty maar andere kant zitten daar de booktubers die het hebben over boeken, maar ook over de films en series die ik kijk. En op booktube heb ik dus inderdaad de mensen gevonden bij wie ik mijn enthousiasme over bijvoorbeeld de serie Shadowhunters kon delen. Het mooie is dat er over zowat elk onderwerp wel filmpjes op youtube staan!

Waar het eigenlijk op neerkomt is dat je ergens zo in bent geïnvesteerd, dat je je enthousiasme over iets wat met dat gene te maken heeft niet meer kan binnen houden. Het moment dat dat naar buiten komt, dat is voor mij de puurste vorm van fangirlen. En ja dat kan zijn als een hysterische tiener bij het concert van One Direction. Maar dat kan net zo goed zijn een dame in 30 zijn die in haar vertrouwde omgeving haar chill verliest. Natuurlijk kan je dit als jongen ook allemaal hebben, maar dan ben je geen fangirl maar een fanboy. En fanboyen komt op precies hetzelfde neer, alleen wordt het dan gedaan door een jongen.

Stiekem denk ik eigenlijk dat er in iedereen wel een fangirl of fanboy schuilt, alleen iedereen uit dat op een andere manier. Nu ben ik benieuwd, fangirl jij ook en zo ja waarover?

X Renate

bron plaatje

Laat een reactie achter

