The Bodyguard

Gisteravond ben ik bij de musical the Bodyguard geweest en wat heb ik genoten. Nou is deze al ruim een jaar in het Beatrix theater te zien, dus ik ben nogal late to the party. Maar alsnog wil ik er vandaag (zonder spoilers natuurlijk) wat over schrijven.

Het verhaal gaat over popsensatie Rachel Marron, wie sinds een tijdje bedreigd wordt door een stalker. Zonder dat Rachel weet waarom wordt bodyguard Frank Farmer ingehuurd om haar veiligheid en die van haar familie te bewaken. En wat natuurlijk te verwachten is, ontstaat er een romance. Dit alles met een hoop muziek van Whitney Houston (die gewoon in originele taal wordt gezongen).

Het was voor mij echt ontzettend lang geleden dat ik een musical had gezien en ik heb er gister zo van genoten! Van de manier hoe het decor verandert, van de zang en dans en van het hele geheel. Ik kan gewoon zo erg genieten van dit soort culturele / kunstige dingen. Er zit best wel veel humor in deze musical en ik heb dus ook vaak genoeg moeten lachen samen met de zaal! Ook heb ik op een aantal momenten kippenvel gehad door de nummers, want er werd prachtig gezongen.

De rol van Rachel Marron wordt momenteel gespeeld door Romy Monteiro en April Darby. Ik had gister April Darby in de show en ze deed het heel erg goed! Frank Farmer wordt gespeeld door Mark van Eeuwen, Dave Mantel en Miro Kloosterman, maar die had ik allemaal niet. In onze voorstelling was Roy Kullick the bodyguard en ook hij deed het heel erg leuk en goed. Wie ik toch het leukste vond om te zien was Patrick Martens als Sy Spector. Een heel erg over de top karakter die voor veel humor zorgde. Ik ben op gegroeid met Patrick op Nickelodeon dus ik vond het heel erg leuk om hem op het toneel te zien.

Ik zat op de een na achterste rij van de zaal boven. Dat is op de 4e rang. Het was wel erg ver weg, maar het was niet te ver weg dat het storend was. Het enige waar je het echt aan merkt is dat je de gezichten van de acteurs niet ziet. Maar omdat het natuurlijk theater is, zijn alle gebaren veel uitgesprokener en overdreven, dus je mist het niet heel erg. Je betaald ook gewoon wat minder voor een wat matigere plek en meer voor een hele goede plek. Dus het is maar net wat je er voor overhebt en hoe snel je er bij bent. Wij hadden een week van te voren geboekt dan is de keuze wat beperkter (maar we hadden wel extra korting).

The bodyguard was zoals de meeste denk ik wel weten in eerste instantie een film met Whitney Houston zelf in de hoofdrol. Ik heb de film nog nooit gezien dus ik kan geen vergelijking maken, maar het zal natuurlijk anders zijn geweest. Je kan een film niet precies op het toneel namaken, dus verwacht dat ook niet. Maar voor zover ik het net heb nagezocht is de kern van het verhaal hetzelfde. Ik vond het in ieder geval leuk om het verhaal voor het eerst in de musical te zien en de film trekt nu mijn interesse niet zo, gezien het hetzelfde verhaal is.

Mocht je toch nog naar the bodyguard willen gaan, dan kan ik het je van harte aanbevelen. Het is echt een hele leuke musical en zeker het geld waard! Je hebt nog tot en met januari de mogelijkheid om naar the bodyguard te gaan (als die niet wordt verlengd) en ik zou het zeker doen. Als je last minute wil gaan, dan zijn er voldoende mogelijkheden om met korting kaarten te kopen dus als je dat wat vindt, dan is google je vriend!

X Renate

Laat een reactie achter

