Achter de feiten aan

Achter de feiten aan lopen, zo voelt mijn blog op dit moment nog al. Ik wil heel graag posten, maar het lukt niet. Ik heb ontelbaar veel concepten staan, waarin er gewoon niet uit komt wat ik wil zeggen of juist blogs waar ik niet 100% achter sta. Dus ja dan maar niks posten.

Het is weer een typisch probleem van te veel willen doen in te weinig tijd. Wat ik moet doen heeft bij mij prioriteit, dus dat is school en werk. En dan dingen die ik wil doen komen in mijn vrije tijd. Alleen ik heb dan te veel wat ik wil doen en daar heb ik de tijd niet voor. Dat betekend dat ik keuzes moet maken in wat ik doe. Wat ik de laatste tijd niet koos was mijn blog. En dat zorgt ervoor dat er meer dan 2 weken niets online is gekomen.

Wat ook meespeelde is een gebrek aan inspiratie om ergens over te schrijven. Hier en daar heb ik nog wel wat ideetjes om uit te werken in de toekomst, maar daar heb ik meer tijd voor nodig dan die ik de afgelopen tijd ervoor heb genomen. De ideeën die ik dan weer wel heb gehad zijn ook nog niet uitgewerkt. Het is even een chaos in mijn hoofd en daardoor doe ik liever iets waarbij ik die gedachten kan vergeten, in plaats van zelf een logisch verhaal in elkaar knutselen.

Als laatste is het bloggen zelf ook aan het afsterven. Ik merk het bij anderen. Bloggers die voorheen dagelijks iets online zetten, plaatsen nu 2 a 3x in de week. Mijn bloglovin loopt daardoor ook veel minder snel vol, omdat er dus gewoon veel minder wordt geplaatst dan ruim een jaar geleden. Maar ik merk het ook bij mezelf. Niet dat ik minder ben gaan posten dan normaal, want het is altijd al zo onregelmatig geweest, maar ik merk dat mijn blog veel minder wordt gelezen. Dat is toch ook iets waar ik mee zit.

Nou blog ik nog steeds vooral omdat ik het zelf leuk vind, maar het is toch wel balen als een blogpost waar je zelf heel trots op bent na een paar dagen nog geen een keer is bekeken. De reden dat ik deze blog is begonnen is omdat ik nog geen blogger had ontdekt die alleen maar plaatste wat ik zou willen lezen. Ik plaats dus alleen wat ik zelf ook van een ander zou willen lezen. Maar blijkbaar vind niet iedereen (of eigenlijk vrijwel niemand) wat ik te zeggen heb allemaal interessant. Sommige blogposts vallen beter in de smaak dan andere en dat is natuurlijk heel normaal, maar het valt mij op dat alle blogs die ik het leukste vind om de maken echt veel minder worden gelezen dan de andere blogs die ik schrijf.

Ik vind het bloggen wel nog steeds heel erg leuk, alleen ik zit aan een uitbreiding op een ander medium en over een specifiek onderwerp na te denken. Misschien dat ik deze stap aan het einde van het jaar ga zetten, wie weet. Maar voor nu nog even deze vage hints.
Ik blijf gewoon bloggen en ik wil blijven proberen om over diverse onderwerpen te schrijven waar ik allemaal van hou. Dus ja, het achter de feiten aan lopen mag van mij wel even voorbij zijn en de eerste stap is denk ik gewoon dit maar online zetten zodat het geen 3 weken duurt tot er nieuwe content is!

X Renate

Een gedachte over “Achter de feiten aan

  1. Ik plaats ook niet op een vast ritme nieuwe berichten. Gewoon als ik iets nieuws te melden heb 🙂 En ik vind het zelf niet zo erg dat mensen niet elke dag iets plaatsen, want ik volg zoveel blogs dat ik dan weer tijd heb om bij te lezen… 😮 Dus gewoon dingen plaatsen als je er zin in hebt 🙂 En ik heb ook twee blogs over verschillende onderwerpen.

Laat een reactie achter

