Wat ik nog wil lezen

So many books, so little time. Sinds iets meer dan een jaar ben ik echt heel veel gaan lezen en dat maakt me echt super blij. Er zijn zo veel goede verhalen in deze wereld en ik geniet ervan om in die verhalen te duiken. Het internet zorgt er voor dat er voldoende boeken om mijn ‘to be read’ lijstje staan en vandaag ga ik daar een aantal boeken en series van delen!

SAM_2201.JPG

I’ll Give You the Sun & Illuminae:
Als eerste deze twee boeken die één ding met elkaar gemeen hebben. Het zijn de enige fysieke boeken die ik in mijn bezit heb die ik nog niet heb gelezen en daar moet verandering in komen. Nou heb ik ze ook pas recentelijk gekocht dus zo erg is het ook niet. I’ll Give You the Sun is een contemporary en over dit boek heb ik al veel goed gehoord. Illuminae is een sience-fiction boek en is werkelijk waar prachtig. Het is moeilijk om uit te leggen of het te laten zien op foto’s, maar zoek het maar op op youtube. Ook de binnenkant van het boek ziet er niet uit als je standaard boek en daarom is dit boek het zeker waard om fysiek in je bezit te zijn.

Afbeeldingsresultaat voor a court of thorns and roses serie

A Court of Thorns and Roses:
Momenteel ben ik Queen of Shadows (het vierde boek in Throne of Glass) aan het lezen en HOLY SHIT!!! Dat is echt een van de beste series die ik tot nu toe heb gelezen. Daardoor wil ik ook zeker de andere serie van Sarah J. Maas lezen. Deze serie is ook fantasy alleen dan in het new adult genre en schijnt ook heel erg goed te zijn. In Nederland is deze serie ook een stuk bekender dus ik ben heel erg benieuwd hoe deze boeken zijn!
Afbeeldingsresultaat voor legend marie luAfbeeldingsresultaat voor shatter meAfbeeldingsresultaat voor The darkest minds

Legend, Shatter me & The Darkest Minds:
Dit zijn alle drie eerste delen in een dystopian triologie. Volg je het nog? Dystopian is het genre waarbij boeken zich in de toekomst afspelen in een wereld vol met propaganda. Als je een voorbeeld wil: The Hunger Games en Divergent zijn de meest bekende.
Als je te veel van dit genre leest gaat het allemaal heel erg op elkaar lijken, maar ik heb nu al best lang geen dystopian gelezen en heb er wel weer zin in. Deze 3 triologiën lijken mij wel interessant, maar ik zal ze niet allemaal achter elkaar gaan lezen.

Afbeeldingsresultaat voor the lunar chronicles

The Lunar Chronicles:
Een sci-fi retelling van sprookjes? Dat klinkt als iets heel erg interessants. En als je dan ook nog eens hoort dat deze serie heel erg goed is, ja dan wil ik hem lezen. Cinder gaat over Assepoester, Scarlet over Roodkapje, Cress over Rapunzel en Winter over Sneeuwwitje. Maar hoe het allemaal samen komt, ik heb geen idee. Maar wel ben ik heel erg benieuwd!
Afbeeldingsresultaat voor tales from shadowhunter academyAfbeeldingsresultaat voor lady midnight

Tales from the Shadowhunter Academy & Lady Midnight:
En als laatste wil ik na het lezen van The Mortal Instruments en The Infernal Devices heel graag verder in deze wereld. Gelukkig kan dat ook. De Tales from the Shadowhunter Academy is een bind-up van 10 novella’s waarin een hoop personages weer terug komen en kan je ook pas lezen na de 2 eerder genoemde series, in verband met spoilers. Lady Midnight is het eerste boek in een nieuwe serie met een nieuwe hoofdpersoon die we in City of Heavenly Fire al een beetje hebben leren kennen. Ik heb in ieder geval weer helemaal zin om verder te gaan met deze serie!

En dat zijn toch wel de hoogtepunten op mijn To be Read lijstje. Wanneer ik deze boeken ga lezen, geen idee. De eerste twee waarschijnlijk snel, omdat ik die al heb gekocht en de andere boeken ga wil ik gewoon op mijn e-reader lezen dus dan zit er wat minder dwang van mezelf bij. Ik heb in ieder geval nog voldoende leesvoer, vooral als je bedenkt dat er nog veel meer is wat ik wil lezen, maar dat heb ik nu niet allemaal genoemd.

X Renate

Een gedachte over “Wat ik nog wil lezen

Laat een reactie achter

