Het gaat weer beginnen

Het is weer zo ver, vakantie voorbij, Netflix toch maar opgezegd en vanaf vandaag heb ik weer colleges. De tijd van niks doen is voorbij en in plaats daarvan wordt het weer opdrachten maken en leren voor mij. Maar zo heel erg vind ik het ook weer niet, na ruim 2 maanden vrij te hebben gehad heb ik wel weer behoefte aan wat nuttigs doen met mijn leven.

Naar school gaan en aan school werken heb ik nooit erg gevonden. School vond ik zelf leuk, omdat ik daar mijn vrienden zag. Het maken van huiswerk en leren voor toetsen, ik deed het altijd gewoon. Wel met wat uitstel gedrag en geklaag, maar ik deed het wel en ik ben ook altijd over gegaan. Maar echt 100% mijn best deed ik zeker niet, maar dat was ook niet nodig met 70% haalde ik het ook.

Maar sinds ik vorig jaar studeer, werk ik er wat harder voor. De lat ligt ook hoger, want een onvoldoende zorgt er voor dat je je vak niet haalt. En je moet alle vakken halen wil je je diploma uiteindelijk in ontvangst nemen. Ik weet waar ik voor studeer en daardoor ben ik ook bereid om keihard mijn best te doen. Het scheelt een hoop dat ik een opleiding doe waar ik goed in ben, want dan gaat alles een stuk gemakkelijker dan wanneer je het eigenlijk niet zo goed snapt.

Dus ja vanaf vandaag begint mijn tweede jaar. Dat betekend dat ik vakken krijg die dieper op de stof in gaan in plaats van een algemene basis leggen, wat vorig jaar zo was. Verder moet ik ook voor het eerste gaan stage lopen aan het einde van het schooljaar #spannend.
Ik ben in ieder geval blij dat ik geen herkansingen heb van vakken van vorig jaar, want ik heb mijn propedeuse gehaald! Dat scheelt toch alweer een hoop tijd.

En wat betreft mijn leven naast mijn studie. Mijn bijbaantje blijf ik absoluut houden (ik moet toch aan mijn geld komen) en wat betreft mijn blog hoop ik minimaal 4 keer per maand iets te plaatsen. Maar of ik daar tijd en inspiratie voor ga hebben durf ik niet te beloven. Dus het kan ook nog steeds zo zijn dat ik een langere tijd niks online gooi. Maar dat ik mijn blog ga verwaarlozen dat geloof ik niet meer, want dat is in de 2 jaar dat ik  blog nog niet gebeurd.

Wat er allemaal gaat gebeuren, dat weet ik ook niet. Maar ik ga het allemaal beleven. Zo dat was weer even een up-date vanaf mijn kant. Succes aan iedereen die vanaf vandaag of eerder of later weer moet presteren of dat dan op school, stage of werk is!

X Renate

 

Laat een reactie achter

