Mijn beste oogschaduwkwasten

Wat ik in de loop der jaren heb geleerd is dat een mooie ooglook alleen ontstaat door het gebruik van goede kwasten. En sindsdien heb ik veel verschillende kwasten geprobeerd. Na een lange tijd heb ik eindelijk kwasten gevonden die mij helpen bij het maken van de perfecte looks en die ga ik vandaag met jullie delen!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Dit zijn de 6 kwasten die ik bij elke wat uitgebreidere look sowieso gebruik. Allemaal dienen ze voor een andere functie en die ga ik straks allemaal uitleggen. De merken zijn erg uiteenlopend van budget naar erg prijzig, maar allemaal zijn ze bij mij zeer geliefd! Oke op naar meer details:

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Hier zie je de kwasten van wat dichterbij en ook met namen. De nummers heb ik er bij gezet omdat er zo ook een ooglook aankomt en dan kan je makkelijk zien welke kwast ik waar heb gebruikt.

Nummer 1 is een kwast van Essence en is van al deze kwasten het makkelijkst te verkrijgen. Gewoon bij Kruidvat / Trekpleister en kost volgens mij nog geen 2 euro. Een koopje dus. Het is een wat stijve kwast, maar dat vind ik er ook fijn aan.

Nummer 2 is mijn meest troste eigendom, namelijk de MAC 217. Deze kwast staat er om bekend voor zijn fijne werking om een oogschaduw in de crease aan te brengen. Te koop bij MAC verkooppunten en kost een schandalig bedrag van €22 (en is dat ook helemaal waard).

Nummer 3 is een hele fijne blending kwast van BH Cosmetics en is lekker fluffy en wat groter. Dus ideaal om te blenden. Als je deze kwast wilt hebben zal je hem net als ik heb gedaan moeten bestellen. Dat kan via beauty88.nl en daar kost deze €4,95 (momenteel wel uitverkocht).

Nummer 4 is van ELF (Eyes Lips Face) en helaas niet meer terug te vinden in de webshop. Ik heb er destijds wel een hele euro voor betaald en gebruik hem nog steeds erg graag!

Nummer 5 is het kleinste kwastje wat ik ooit heb gehad en vind ik daarom zo ideaal en is alleen verkrijgbaar is een setje: de starters set van Real Techniques. Ook kwast nummer 6 is exclusief in deze set verkrijgbaar. Hier betaal je €25,99 voor en daar krijg je 5 kwasten van goede kwaliteit voor terug. Deze set is online te bestellen bij verschillende webshops, maar het kan zijn dat je hem ook bij de Etos ziet liggen waar ze tegenwoordig ook Real Techniques verkopen.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Dan nu de uitleg hoe ik de kwasten gebruik :

Na oogschaduwbasis aan te hebben gebracht begin ik met de Essence kwast over het bewegend ooglid. Dat is het deel wat je niet ziet als je oog open hebt (dus plek 1).
Dan breng ik met de MAC kwast een wat donkerdere kleur aan in de crease aka arcadeboog (plek 2). Vervolgens is het belangrijk om dit te blenden, waarmee wordt bedoelt het vervagen van harde lijnen. Wat ik dan doe is met de BH cosmetics bleding brush een matte lichte kleur te pakken en deze op het wenkbrauwbot (plek 3) aan te brengen en vervolgens richting plek 2 te gaan blenden om de overlopen mooi te vervagen.

Hierna breng ik met een elf kwast een highlight kleur aan in mijn binnenste ooghoek (plek 4) en vervaag ik dat een beetje omhoog.
Als ik een wat uitgebreidere look wil breng ik met de Accent Brush nog wat kleur aan onder de onderste wimperrand (plek 5). Als laatste vind ik het mooier staan om met zwarte oogschaduw een lijntje te zetten tegen de bovenste wimperrand (plek 6) en dat vind ik het makkelijkste met de Fine Liner Brush van Real Techniques.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Voor de ooglook die ik bij de uitleg heb laten zien heb ik dit Palette gebruikt van Make-up Revolution genaamd Flawless. En hierbij kun je ook zien welke kleuren ik waar heb gebruikt aan de hand van de overeenkomende nummers.
Ik hoop dat de uitleg van hoe ik de kwasten heb gebruikt een beetje duidelijk is. Maar in elk geval zijn dit mijn essentials wat betreft oogschaduwkwasten en hoop ik dat je er iets aan hebt!

X Renate

Laat een reactie achter

