Netflix verslaving

It has happened, ik heb Netflix. Aangezien ik nog een maand vrij had toen ik terug kwam van vakantie vond ik het wel een goed idee om mijn gratis maandje Netflix te nemen. Dus dat heb ik ook gedaan en nu betwijfel ik of het alleen bij deze maand gaat blijven of dat ik er toch te gehecht aan ben geraakt. Ik weet dat ik heel erg laat ben met het proberen van Netflix, maar aangezien het grootste deel van mijn tijd nu aan Netflix wordt besteed wilde ik toch graag er een blog aan wijden.

Netflix heeft mijn serieverslaving weer helemaal terug gebracht. In tijden heb ik niet zo snel een seizoen uitgekeken, maar nu heb ik in iets meer dan een week 2 seizoenen Gossip Girl gekeken. En daarnaast ook veel films voor mijn doen. Dus ja ik ben weer addicted.

Dat heeft 2 redenen. Als eerste is dat ik het zonde zou vinden om een gratis maand (met in eerste instantie het idee om het bij een maand te houden) niet zo veel te kijken. Dus ik heb daarom andere dingen die ik ook leuk vind iets minder prioriteit gegeven. Ten tweede is Netflix gewoon heel makkelijk in gebruik. Hij onthoudt waar je bent gebleven en met 3 stappen staat mijn serie aan (1. internetbrowser openen, 2. netflix openen & 3. op play klikken bij wat je wil kijken).

Daarnaast is het ook veel makkelijker om de volgende aflevering te bekijken, of je wacht 15 seconde of je klikt op volgende aflevering en daar is die dan. Dus ja niet meer moeilijk doen via allemaal streamingssites die vaker niet werken dan wel, ontiegelijk sloom laden, slechte kwaliteit hebben of om de 5 minuten vast lopen. Het enige waar ik niet om geef is de mogelijkheid tot ondertitels, die ik dus ook uit heb staan.

Zoals ik al zei heb ik dus vooral veel Gossip Girl gekeken, wat een heerlijke serie. Ook heb ik Shadowhunters weer opnieuw gekeken. Niet de fijnste serie om opnieuw te kijken, omdat het redelijk slecht is, maar sinds ik The Infernal Devices heb gelezen wilde ik toch zien welke verwijzingen ze hadden gemaakt. En ook heb ik een aantal aflevering How I Met Your Mother gekeken.

Nou is Neflix ook zeker niet perfect. Zo lopen bijna alle series die minstens een seizoen achter met wat er op Amerikaanse tv al is uitgezonden. Dus ook seizoenen die ik wel al heb gezien staan er nog niet op. Als ik deze of Netflix zou willen verder kijken gaat dat nog lang wachten zijn. En ik denk niet dat ik daarvoor het geduld heb, zeker in verband met spoilers op het internet. Ook staan lang niet alle series op Netflix, dus als je net die ene specifieke serie wil kijken dan heb je toch echt pech. Maar om te beginnen aan nieuwe series (of al afgelopen series) is wel prima te doen!

De komende maand wil ik in ieder geval Gossip Girl afkijken (al denk ik dat dat deze week sowieso nog wel gaat lukken) en lekker How I Met Your Mother verder kijken. En wat betreft series waaraan ik wil beginnen om te kijken of ik ze wat vind, deze staan op mijn lijstje: Outlander, Reign & Orphan Black. Verder zie ik wel wat ik nog wil en ga kijken. Het gaat er helemaal aan liggen of ik als het nieuwe schooljaar begint nog genoeg tijd ga hebben om te blijven kijken, want anders kan ik het gelukkig heel makkelijk opzeggen!

Maar om het een maandje gratis te proberen als je daar de tijd voor kan ik in ieder geval van harte aanbevelen!

X Renate

Laat een reactie achter

