De Nadelen van Lange Nagels

Don’t get me wrong, ik hou van lange nagels en ik word altijd dol gelukkig als ik naar mijn handen kijk en mijn nagels zijn lang. Maar het hebben van lange nagels heeft ook zeker nadelen en het leek mij leuk om die vandaag met jullie te delen.

SAM_2167.JPG

Het verwonden van jezelf of iemand anders:
Lange nagels zijn scherp en ze steken natuurlijk uit. Het zal dus hoogstwaarschijnlijk wel gebeuren dat je iemand per ongeluk krabt. Of jezelf dat gebeurt ook heel makkelijk. Dus ja hoe mooi lange nagels wel niet zijn, soms zijn ze ook levensgevaarlijk (en soms kan je dat helemaal niet erg vinden 😉 )

Alles blijft er onder zitten:
Als je je handen graag gebruikt en je hebt lange nagels dan ken je dit wel. Altijd als ik creme of body butter uit een pot wil gebruiken, dan is het onmogelijk om het alleen met je vinger toppen op te pakken zonder dat het onder je nagels zit. Of je hebt na een dag allemaal viezigheid onder de je nagels zitten. Oh en wat ik echt het verschrikkelijkste vind is als je kip of spareribs met je handen hebt gegeten, zo nasty!

De angst om ze te breken:
Je snapt dit of je snapt het niet. Maar laat ik het in ieder geval even uitleggen voorals je niet geeft om lange nagels. Het groeien van lange nagels kost veel tijd. Het is minimaal 2 maanden voordat ze bij mij op een mooie lengte zijn als ze daarvoor echt kort waren. Dus ja als je dan eindelijk die mooie perfecte lange nagels heb is het je grootste nachtmerrie dat er eentje afbreekt. Dus elke keer als ik mijn hand en daardoor mijn nagels tegenaan stoot ben ik meteen bang dat er weer iets gebroken is. EN DAT IS NIET CHILL. Je wilt gewoon van je lange nagels genieten, zonder bang te zijn dat na 2 maanden groeien het binnen een dag wordt verpest.

Het verdriet als een nagel dan uiteindelijk breekt:
En soms (of eigenlijk te vaak) breekt er dan toch een nagel of een stukje van een nagel. Gevolg je loopt nu rond met of een lelijke of een korte nagel en dan komt het interne dilemma om met één korte nagel rond te lopen of gewoon alles weer kort te maken. En omdat die ene korte / mislukte nagel toch al je perfecte manicure heeft verpest besluit ik vaak dan om toch maar weer alles korter te maken. Met natuurlijk heel verdriet, want je kan weer helemaal opnieuw beginnen.

Dus ja als je net als ik waarde hecht en kan genieten van lange nagels kan je dit heel goed herkennen. Het is natuurlijk niet einde van de wereld, maar het wel gewoon heel erg vervelend zijn. Maar nu ben ik natuurlijk wel benieuwd of iemand zich hierin herkent of dat je nog andere irritaties aan lange nagels hebt!

X Renate

2 gedachtes over “De Nadelen van Lange Nagels

  1. Lange nagels is geweldig! Ik heb lang gebeten, ben blij nu niet meer. Met potjes gebruik ik altijd een knokkel. Ook bij bb zo’n stoplicht drukknopje.

Laat een reactie achter

