Van de laatste tijd #6

Ik vond het weer eens tijd voor een update over de dingen die de laatste tijd spelen in mijn leven. Dus ik heb weer een overzichtje gemaakt van mijn recentelijke favorieten en bezigheden.

Me Before You:
Vandaag ben ik eindelijk naar de film Me Before You geweest en hij was echt geweldig! Het boek was al prachtig en de film stelde zeker niet teleur. Emilia en Sam waren echt perfect en ik heb zo erg genoten. De film was mooi, grappig, leuk en ontroerend. Ik heb meerdere keren moeten lachen en ook gehuild. Zeker een van mijn favoriete films allertijde.

Propedeuse:
Jaa, het is me gelukt! Ik heb mijn propedeuse gehaald voor mijn studie zonder herkansingen.Het afgelopen jaar ben ik heel erg druk geweest mijn studie en het harde werk heeft geloond. Ik ben echt super blij en heb nu dan ook officieel zomervakantie (nu hopen dat het weer ook snel zomers wordt!). Tijd om ruim 2 maanden even bij te tanken en te genieten van vrijheid!

Yoga:
Het is nu 4 weken dat ik yoga doe en ik vind het heerlijk. Het was tijd voor weer wat beweging in mijn leven en dus besloot ik yoga te gaan doen. Lekker thuis op mijn kamertje en niveau wat ik zelf bepaal afhankelijk van welke video ik kijk. Soms is het zwaar en soms is het goed te doen. Maar over mijn ervaring met yoga ga ik waarschijnlijk binnenkort nog wel wat meer vertellen, dus stay tuned!

image

Lezen, lezen en nog meer lezen:
Ik heb het lezen zo te pakken, ik loop ruim voor op mijn reading challenge dus besloot ik maar wat opnieuw te gaan lezen. En niet zomaar wat, nee Harry Potter. Ik had zo’n zin om het weer opnieuw te beleven. Ditmaal in het Engels en het bevalt me goed. Ik heb in 9 dagen tijd de eerste twee delen alweer gelezen en ben nu net in het 3e deel begonnen.
Verder “lees” ik nu ook voor het eerst via een Audio Book. Dus ja echt lezen kan ik het niet noemen, want ik luister ernaar. Maar het bevalt me goed, heerlijk tijdens het fietsen of juist om even gewoon stil te zitten en te luisteren. Als je wilt weten wat ik precies allemaal lees dan kan je deze pagina checken waarop ik bijhoud welke boeken ik gelezen heb en welke films ik heb gezien in het jaar 2016.

Gossip girl:
Zo’n 5 jaar geleden begon ik met het kijken van Gossip girl. Maar na 2,5 seizoen haakte ik af. Recentelijk begon het toch weer te kriebelen en ben ik weer opnieuw gaan kijken. Gewoon vanaf het begin, dat was ook wel nodig want ik kan van heel veel niet herinneren dat ik het heb gezien terwijl ik weet dat ik het wel ooit heb gezien. Inmiddels ben ik eind seizoen 2 en het plan is om gewoon de hele serie af te kijken. Het is gewoon een heerlijke guilty pleasure serie met alle drama en i love it!

Een idee:
Al vanaf mijn kindertijd is mijn grootste droom om een boek te schrijven en de laatste tijd begon er een idee te ontwikkelen in mijn hoofd. Een idee over een verhaal. Ik werd heel erg enthousiast, alleen had geen tijd er aan te beginnen. Nu heb ik tijd, maar wil het schrijven nog niet echt lukken. Het is toch best wel lastig om een idee om te zetten in een verhaal. Ik ga het hopelijk nog wel proberen, maar het heeft toch nog iets meer tijd nodig om zich te ontwikkelen voordat ik het echt kan gaan schrijven. Dus wie weet, misschien ga ik het nooit afmaken en misschien ook wel. Ik ga mezelf er in ieder geval niet toe dwingen.

X Renate

Laat een reactie achter

