Een weekje alleen

Afgelopen week was ik voor het eerst echt helemaal alleen thuis (afgezien van de poes die me gezelschap bood). Mijn ouders waren een weekje op vakantie en mijn broer is sinds kort het huis uit. Dus ik had het huis een week lang voor mezelf. Dus ja hoe is dat nou?

Voedel.jpg

Koken:
Van de 7 avonden heb ik 4 keer zelf gekookt en wat kan je hier zien. Niet het meest fotogenieke eten, maar wel goed gelukt. Linksboven zie je een ovenschoteltje met krieltjes, kip, courgette, champignons, ui en geraspte kaas. Heel erg lekker en rook echt te lekker, heel handig als het vervolgens nog 20 minuten in de oven moet en jij trek hebt. De dag daarna maakte ik de krieltjes op met een zakje worteltjes en een pangafilet, ook erg lekker.

Linksonder zie je de overheerlijke wraps die ik maakte met de overige kip, courgette en champignons. En verder nog wat ijsbergsla en knoflook saus. Heel erg lekker.
En als laatste zie je mijn prakje witlof. Ik wilde eens aardappels, groenten en vlees proberen te maken. Het koken ervan ging prima en ook het boomstammetje wat je ziet was goed gelukt. Alleen was het een beetje flauw. Maar goed, al met al vind ik dat ik goed en gezond heb gekookt!

De overige 3 dagen had ik het iets makkelijker. Een keer ben ik bij mijn broer gaan eten die voor me had gekookt en verder heb ik een kliekje spaghetti en patat gegeten omdat ik in de avond moest werken.

Ruimte:
Het is heel erg fijn om een heel huis voor jezelf te hebben. Mijn eigen kamer waar ik normaal het meest ben te vinden werd deze week alleen gebruik om te slapen en om me om te kleden (en met het weer van afgelopen week heb ik dat vaak gedaan!). De huiskamer was nu mijn meest gebruikte ruimte. Het zitgedeelte was mijn chill- en eetplek. Ik had een HDMI kabel aanschaft en mijn laptop kon op de tv worden aangesloten, ideaal!
De eettafel lag vol met schoolboeken, want helaas moest er ook een hoop geleerd worden. De keuken en badkamer werden gebruikt voor hun bedoelde functies. En op mijn ouders slaapkamer lag mijn yoga mat een week lang (to be continued…). Ook de achtertuin is een plek waar ik en de poes (vooral de poes) veel te vinden waren, want van het heerlijke weer moest ook genoten worden.

Huishouden:
Ook dit is me heel erg mee gevallen. Boodschappen ging prima en het huis was gewoon heel erg netjes. Na het avondeten ging de muziek aan en was ik al dansend en zingend de keuken aan het opruimen. Qua tijd denk ik ook niet dat ik extreem lang met koken en huishoudelijke taken bezig ben geweest. Al zou dit wel veel meer zijn als ik op mezelf ga wonen. Dan moet ik het zonder de eindeloze voorraadkast van mama en de waarschijnlijk zonder vaatwasser doen.

Vrijheid:
Het grootste voordeel vond ik gewoon de vrijheid. De vrijheid om te doen wat je wil op welk moment je dat zelf wilt. Gewoon even geen rekening te hoeven houden met mijn ouders en alles op mijn eigen tijd te kunnen doen. Ik besefte me nu pas hoeveel productiever ik ben als ik gewoon dingen op mijn tijd kan doen zonder dat je ouders allerlei dingen doen die je afleiden, waar door ik me niet kon concentreren. Dus wat dat betreft was het wel fijn om een week voor de tentamens alleen te zijn.
Verder is het heel fijn dat ik gewoon lekker op mijn eigen tijden kon eten, zo eten wij normaalgesproken pas tegen 7 uur ’s avonds, maar ik merk toch dat ik het veel fijner vind om gewoon om 6 uur te eten en nog een hele avond te hebben!

Alleen zijn:
Het enige wat ik dan op een gegeven moment wel ging missen was het lekker praten met mijn ouders. Ik heb een hele goede band met ze en daar ben ik heel blij mee. Dus ja, het is niet altijd alles om een week lang alleen maar tegen een poes te praten (niet te letterlijk nemen, ik ben ook echt wel het huis uit geweest). Via de telefoon je ouders spreken is toch heel anders dan face-to-face.
Maar verder was het alleen zijn niet echt een big deal. Een weekje was nu voor mij precies goed!

En nu, nu zijn mijn ouders weer thuis en moet ik er toch wel weer even aan wennen. Ik mis mijn laptop aan de tv, de eettafel om aan te leren en toch ook de vrijheid. Maar het komt wel goed en dat moet ook wel, want ik ben nog niet van plan om uit huis te gaan!

X Renate

 

Een gedachte over “Een weekje alleen

Laat een reactie achter

