Waarom ik van het internet hou!

Het internet, aan de ene kant is het prachtig en daar ga ik vooral vandaag op in, dus waarom het soms wat minder is dat laat ik lekker achterwegen. Ik houd van het internet en ik spendeer er een hoop van mijn tijd. Naar mijn mening maakt het internet een hoop beter. Ook zou ik zonder het internet deze blog niet geschreven hebben, want zonder internet kan ik hem toch niet online zetten.

Momenteel is de grootste reden dat ik van het internet hou de mogelijkheid om contact te houden. Heel fijn omdat een van mijn beste vriendinnen 9 maanden in Zuid-Afrika heeft gezeten (en ze komt bijna thuis, jeeej!). Als het internet er niet was hadden we alleen contact kunnen hebben via de post of door hele hoge telefoonkosten. En post is alles behalve ideaal. De kerstkaart die ik in november stuurde (ruim op tijd dacht ik zelf), kwam pas eind januari aan. Dus ja niet de snelste route.
Maar door het internet hebben we gewoon heel vaak kunnen skypen, zolang de internet verbinding goed meewerkte. Hierdoor hebben we wel nog goed contact kunnen houden en daar ben ik super blij mee!

Een van de fijnste dingen vind ik dat je op het internet aansluiting vind. Zo heb ik nogal wat hobby’s die mijn vrienden niet altijd delen. En op het internet zijn talloze mensen die je interesses delen. Ik persoonlijk vind het heerlijk om youtube filmpjes te kijken van mensen die net zo enthousiast zijn over bepaalde dingen als ik.
Zo hou ik van make-up en door de beauty-youtubers en bloggers heb ik mensen die mij nog enthousiaster maken, inzichten geven in kwaliteit en mij hebben geleerd hoe ik überhaupt het beste make-up kan gebruiken.
Het zelfde geld voor mijn recent ontstane passie voor boeken, die was zonder de ontdekking van BookTube nooit zo groot geweest als dat die nu is.

Internet is ook een gigantisch groot naslagwerk. Wil je iets weten, Google is je vriend. Tik het maar in en je krijg een antwoord. Dit is in heel veel gevallen gewoon super fijn. Voor school, ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn geweest om alles in boeken op te moeten zoeken. Maar ook voor je zelf. Ik vind het heerlijk dat als ik iets wil weten ik het waarschijnlijk zo heb gevonden

Als laatste vind ik het prachtig hoe het internet talenten ontdekt. Iedereen die een passie heeft kan dit op het internet delen zonder dat andere eerst je talent moeten ontdekken en willen laten zien. Denk hierbij aan kunst, maar ook muziek. Zonder Youtube waren heel veel artiesten nooit groot geworden, omdat ze daarop zijn ontdekt.
Ook ik kan op het internet mijn passie kwijt en dat doe ik op deze blog. Nou ben ik een gigantisch talent en ben ik absoluut niet groot, maar ik kan mijn verhaal vertellen en dat is waar het mij omgaat. Die paar mensen die dit lezen ben ik heel dankbaar en ik weet dat als er geen internet zou bestaan ik nooit deze blogs zou schrijven.
Internet maakt creativiteit los en maakt het mogelijk om dit te delen met mensen, met welk platform dan ook.

Dus ja, het internet is geweldig. Er zijn vast nog talloze reden en ik zou ook een heel stuk kunnen schrijven over waarom Youtube geweldig is. Maar dit is voor nu wel even voldoende.

X Renate

Laat een reactie achter

