Lieve Spooky

Afgelopen weekend is er iets heel erg vervelends gebeurd en ik wilde er toch nog even over schrijven. Mijn konijntje Spooky is namelijk afgelopen zaterdag (14 mei 2016) overleden.

image
Ik met Spooky, 5 jaar geleden.

Hij zou deze zomer 8 zijn geworden en hij woonde al 7,5 jaar bij ons thuis. Hij was altijd super lief en heel erg leuk. Hij was bijna altijd binnen in de huiskamer en dat zorgde gewoon voor heel veel leuks. Ik kon er zo van genieten om naar hem te kijken. Of juist even met hem te knuffelen of hem gewoon aandacht te geven. Spooky was heel erg aanwezig en liet graag merken dat hij er ook was. Na 7 jaar knaagde hij nog steeds dagelijks aan zijn hok, overtuigd dat als hij het maar lang genoeg deed dat hij er uit kon.

Als iemand dan de huiskamer in kwam begon hij meteen door zijn hok te rennen en te laten merken dat hij er was. Hij vond het geweldig om los door het huis te lopen en hield van het krijgen van aandacht. Ook vond hij dat hij te weinig eten kreeg (was niet zo, want hij is ook wel eens te dik geweest) en viel meteen aan op het eten dat hij kreeg. Hij was jaloers als ik de kat aandacht gaf inplaats van hem.

Het was gewoon een ontzettende lieverd. En ik mis hem nu al heel erg. Zijn aanwezigheid, zijn gekke streken, zijn knappe konijnenkop als hij niks deed en zijn soms heel erg vervelende gedrag. Nu is het leeg als ik in de woonkamer zit. Ik kijk nog steeds naar de plek waar zijn hok stond alsof ik hem weer zou zien zitten.

Toen hij zaterdagavond overleed waren mama, papa en ik erbij. Hij is overleden uit ouderdom en gelukkig heeft hij niet lang geleden. Hij at al wel 2 weken minder dan normaal, maar pas die dag had hij helemaal niks gegeten. Die avond begon hij ineens vanuit het niets door zijn hok te stuiteren en toen hebben we hem zachtjes tegen de grond gehouden. 5 minuten later was zijn hartje gestopt met kloppen. En ik heb nog nooit in mijn leven zoveel gehuild in 24 uur.

Ik ben nog steeds heel verdrietig en ik mis hem heel erg. Maar ik ben wel heel blij dat wij Spooky hebben gehad. En ook dat ik toch op het moment zelf afscheid heb kunnen nemen. Dus lieve Spooky, rust zacht en ik zal altijd van je blijven houden!

X Renate

2 gedachtes over “Lieve Spooky

Laat een reactie achter

