Even bijkletsen

Het is al weer heel lang geleden dat een persoonlijke blogpost heb geschreven, maar op dit moment heb ik er weer even behoefte aan. Ook omdat ik iets moet doen terwijl mijn nagellak droogt, maar ook omdat het ineens in me op kwam. Dus hoog tijd om even alles van me af te schrijven en weer bij te kletsen!

Met mij gaat alles goed, zo dan heb ik dat vast gezegd. Op school, persoonlijk en eigenlijk met alles. Deze afgelopen week mocht ik heerlijk genieten van een weekje meivakantie en genoten heb ik zeker. Heel veel heb ik niet uitgevoerd, maar dat is juist waar ik van hou. Lekker niks doen. Het begin ben ik vooral bezig geweest met het uitlezen van Clockwork Princess, een van de beste boeken die ik ooit heb gelezen! Ik ga binnenkort nog een hele blog wijden aan the Infernal Devices, dus dat komt daar in allemaal wel terug.

Verder moest er ondanks dat het vakantie is toch nog wel wat aan school worden gedaan. Dus ook daar ben ik mee bezig geweest. Nog maar een paar weken (7 om precies te zijn) en dan is het zomervakantie. Heel stiekem kan ik er echt niet meer op wachten. Het word toch wel steeds moeilijker om mezelf er toe te zetten om iets aan school te doen. Maar goed ik wil wel mijn propedeuse gaan halen aan het einde van het jaar. Ik loop goed op schema, want ik heb alle punten die ik tot nu toe kan hebben. Nu er alleen nog voor zorgen dat ik de laatste vakken ook voldoende afrond. En dat zal toch echt nog wel wat werk vereisen.

En over mezelf weet ik verder niet echt wat ik nog wil vertellen. Maar over mijn blog wil ik het wel nog even hebben. Ik vind het bloggen nog steeds super leuk, maar net zoals mijn interesses verschuiven, verschuift ook waar ik over blog. De laatste tijd gaan er veel meer blogs over boeken en minder over bijvoorbeeld beauty. Dat heeft allemaal te maken met waar ik zin heb om over te schrijven. Schrijven is iets van ik van jongs af aan al heerlijk vond. Mijn kinderdroom was ook om schrijfster te worden. Nog steeds lijkt het me geweldig om een prachtig verhaal te vertellen. Maar tot op dit moment is dat me nog niet gelukt. Het verste dat ik ooit ben gekomen is 22000 woorden (29 a4’tjes), maar ik heb nu geen behoefte om dat verhaal af te maken.

Ook heb ik geen inspiratie genoeg om aan een nieuw verhaal te beginnen. En dan is er nog het gene dat ik het moeilijk vind om van punt a naar punt b te komen in een verhaal. Ik weet waar ik wil beginnen en waar ik wil eindigden, maar hoe ik dat een vloeiend geheel kan maken dat is iets wat nooit goed lukt. Dat is denk ik ook een reden waarom ik nu zoveel meer lees. Er zijn mensen op deze aarde die wel prachtige verhalen kunnen vertellen en daar geniet ik nu heel erg van. Met mijn e-reader en booktube heb ik over zoveel mooie boeken gehoord dat ik nu een gigantische lijst heb met boeken die ik nog zou willen lezen.

Ik vind het gewoon heerlijk om mezelf in een mooi verhaal te kunnen storten. Dat heb ik eigenlijk altijd al gehad. Of het nou spelend met barbies in mijn kindertijd, het kijken van ontiegelijk veel series in mijn pubertijd of nu het heel veel lezen van boeken. Het zijn allemaal verhalen waarin ik mezelf in op kon laten gaan. En hopelijk komt er ooit een tijd dat ik zelf een verhaal kan maken. Maar tot die tijd blijf ik genieten van alle verhalen die er om me heen plaats vinden. Of dat nou fictief is of niet (hoewel het in mijn leven veel meer fictieve verhalen zijn dan wat ik echt zelf meemaak).

Oké deze blog heeft wel ineens een hele andere draai gekregen dan waarmee ik begon. Maar dat is volgens mij niet erg als ik gewoon even wilde bijkletsen. Goed ik ga mijn nagels afmaken en verder lekker van het heerlijke weer genieten vandaag!

X Renate

Laat een reactie achter

