Disney Favorieten

Ik hou van Disney! De films, de muziek en de verhalen. Ik heb nog lang niet alle films gezien, maar het grootste deel inmiddels wel. Dus leek het mij hoog tijd om mijn favorieten van Disney te delen met jullie!

SAM_2046.JPG

Favoriete Film:
Ik begin maar meteen met de enige categorie waarin ik geen absolute winnaar heb. Hierboven zie je een deel van de collectie Disney DVD’s die ik in huis heb. Samen met mijn moeder zijn we aardig op weg om de collectie compleet te maken. Maar ja echt een favoriet heb ik niet. Als ik dan de beste films moet opnoemen zijn dat dan: The Lion King, De Kleine Zeemeermin, Tarzan, Tangled, Frozen, Aladdin en Mulan.

Favoriete Sequel:
Veel films hebben een vervolg en ook daar heb ik er aardig wat van gezien. Mijn favoriete vervolg op een Disney Classic is toch wel echt de Kleine Zeemeermin 2: terug in de zee. Dit is vooral vanwege jeugdsentiment. Ik denk dat ik deze film in mijn kindertijd vaker heb gezien dan deel 1. Ik was dan ook geobsedeerd door zeemeerminnen. Maar ja deze film gaat over de dochter van Ariel, zoals in wel meer vervolgen gebeurd.

Favoriete Liedje:
Disney heeft zo veel geweldige liedjes. Ik luister ook regelmatig mijn playlist met alle liedjes die ik leuk vind. Mijn favoriet kan je hierboven al zien. Dat is namelijk I’ll Make a Man Out of You uit Mulan. Dit lied heeft zoveel kracht in zich zitten en de scene die erbij zit vind ik ook geweldig. Je ziet alle mannen (en Mulan) trainen, in het begin bakken ze er helemaal niks van maar door het doorzettingsvermogen van Mulan lukt het ze uiteindelijk wel. De opbouw van deze scene in combinatie met de muziek en tekst passen allemaal zo goed. Ik hou gewoon van dit lied!

Favoriete soundtrack:
Op de soundtracks bij de films staat altijd alle liedjes van de film. En waar mijn favoriete soundtrack op neer komt, is dus eigenlijk gewoon de film waarbij ik alle liedjes leuk vind. Dat is voor mij Frozen. Ik kan de hele soundtrack meezingen en wordt er altijd vrolijk van. Nog leuker vind ik het als ik met vriendinnen de liedjes van Frozen ga karaoke zingen (ja dat is al heel vaak voor gekomen). Gewoon alle liedjes zijn zo goed.
Ik wil ook nog heel graag mijn nummer 2 hier noemen en dat is The Lion King, want ook die liedjes luister ik met veel liefde!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Favoriet vrouwelijk personage:
Zonder twijfel is dit de kleine zeemeermin: Ariel. Zij is altijd al mijn favoriete Disney princess geweest. Ik hou van haar rode haar en natuurlijk het feit dat ze een zeemeermin is. Maar ook de passie die Ariel heeft. Ze is zo nieuwsgierig naar het leven op land en verzameld ook alles wat ze kan vinden. Ze is wel erg naïef, maar ja van alle princessen zal Ariel voor mij altijd op nummer blijven staan!

Favoriet mannelijk personage:
Echt een Disney prins is het niet, maar Flynn Rider uit Tangled is mijn favoriete mannelijke personage. Flynn is eigenlijk vooral de reden waarom ik Tangled zo leuk vind. De film is echt super grappig door de dynamiek tussen Flynn en Rapunzel. Daarnaast heeft hij ook echt de humor die ik zo geweldig vind. Hij vind zichzelf geweldig en is niet bang dat te laten zien en ik vind dat soort personages altijd leuk (net zoals Damon van the Vampire Diaries en Jace uit Te Mortal Instruments).

Dus dit zijn mijn Disney favorieten op dit moment. Het kan natuurlijk zo veranderen als ik een film kijk die ik nog niet eerder heb gezien, maar sinds ik een jaar terug Mulan voor het eerst zag is er geen film meer geweest die ik echt fenomenaal goed vond. Maar ik heb ook nog een hoop films te zien, dus wie weet?

X Renate

Laat een reactie achter

