Eyeshadow lookbook #2

Na lang geen foto’s meer te hebben gemaakt van oogschaduw looks, had ik laatst eindelijk weer de draad opgepakt en ben ik weer bezig gegaan. Dus vandaag is het tijd voor een tweede lookbook met oogschaduwlooks.

Rodige

Voor deze look heb ik het mermaids forever palette gebruikt, waar ik eerder al een hele blogpost inclusief ooglooks aan wijde. Ik begon met Ariel in de arcadeboog. Daarna pakte is de koperkleur uit het Irresistible fox-trott duo en ben ik daar met de kleur Starfish overheen gegaan. De arcadeboog heb ik nog wat extra aangezet met Mineral en Forever op het wenkbrauw bot. Na alles geblend te hebben had ik Ariel nog iets extra aangezet. Daarna de look afgemaakt met eyeliner en mascara.

Wat ik heb gebruikt:

  • Urban Decay primer potion ~ Eden  
  • Makeup Revolution Mermaids Forever ~ Ariel, Starfish, Mineral & Forever
  • Essence 3D Eyeshadow ~ 11 irresistible fox-trott
  • Essence Super Fine Eyeliner pen
  • Essence Lash Princess ~ False lash effect mascara
  • Essence Mattifying Compact Powder ~ Perfect Beige
  • Bobbi Brown Shimmer Brick ~ Rose

Smokey.jpg

Voor deze look ben ik begonnen met kleur 1 uit het Rimmel Palletje als een transitie kleur in de arcadeboog. Daarna ben ik daar overheen gegaan met kleur 4 en met de losse zwarte oogschaduw van Rimmel. Deze heb ik beide ook naar beneden, dus richting het bewegend ooglid uit vervaagt. Met kleur 2 ben ik vervolgens over het bewegend ooglid heen gegaan, en daarna heb ik de losse zwarte oogschaduw nog eens aan gezet. Toen ben ik gaan blenden. Daarna heb ik kleur 3 op het wenkbrauwbot en in de binnenste ooghoek aangebracht. Omdat ik de arcadeboog te veel vervaagd vond heb ik Blackout (mat zwart) uit mijn Naked 2 gepakt en die nog aangezet. Vervolgens ben ik gaan blenden, nog iets meer zwart aanzetten tot ik te vrede was.
De look heb ik afgemaakt met Eyeliner, oogpotlood op de waterlijn en twee laagjes mascara.

Wat ik heb gebruikt:

  • Rimmel London Glam’Eyes ~ 001 Smokey Noir
  • Rimmel Colour Rush ~ 070 after dark
  • Urcan Decay Naked 2 ~ Blackout
  • Essence Super Fine Eyeliner pen
  • Essence Gel Eye Pencil waterproof
  • Etos Sensitive Volume mascara
  • Essence Lash Princess ~ False lash effect mascara
  • Essence Lash & Brow Gel
  • Sleek blush ~ Rose Gold

Blue

Momenteel zou ik deze look niet snel meer dragen, omdat zoals je kan er totaal niet is geblend en er dus hele harde lijnen te zien zijn. Maar deze look heb ik na jaren weer eens gemaakt. Dit is namelijk hoe 15-jarige Renate naar school toe ging.
Hij is eigenlijk echt heel erg simpel, namelijk je begint met een gekleurd oogpotlood (een blauwe in mijn geval) en daaroverheen breng je een blauwe oogschaduw aan zodat er heel veel pigment vanaf komtSAMSUNG CAMERA PICTURES

Wat ik heb gebruikt:

  • Beauty by Fancy oogpotlood       –> 
  • Fashion Pastels oog palette         –>
  • Etos Sensitive Volume mascara

 

Nude

Deze look is heel erg simpel. Als eerst begon ik met een glanzende eyeprimer. Daarna heb ik de eerste kleur gepakt uit het Essence All About Bronze palette voor over het gehele ooglid en de derde kleur voor in de arcadeboog. Dat heb ik samen geblend met de eerste kleur uit het Essence all about Nudes palette. En vervolgens mascara om het af te maken.

Wat ik heb gebruikt:

  • Urban Decay Primer Potion ~ Sin
  • Essence ~ all about 01 Bronze
  • Essence ~ all about 02 Nudes
  • Etos sensitive volume mascara
  • Essence Mattifying Compact Powder ~ Perfect Beige
  • I<3makeup Blushing Heart ~ Peachy Keen Heart
  • I<3makeup Godess of Love highlighter

SAM_1850.JPG

En als laatste nog een bonus look. Dit was de look die ik met kerst heb gedragen. Met zoals je kan zien rode lippen. Omdat het nu alweer bijna 2 maanden geleden is, weet ik niet meer zo goed hoe en wat ik allemaal gebruikt is, maar ik wilde de foto toch nog graag delen. Even geen detail foto’s omdat die waren mislukt. Maar ik weet nog wel te vertellen dat ik een ooglook heb gemaakt met mijn Naked 2 palette en dat de lipstick de Miss Sporty Perfect Colour Lipstick in de kleur 58 Malaga is en dat ik daaronder een rood lippotlood heb gebruikt.

Dus dat waren de looks weer voor deze keer.

X Renate

Een gedachte over “Eyeshadow lookbook #2

Laat een reactie achter

