Van de laatste tijd #5

De laatste tijd heb ik een aantal dingen die ik graag wilde delen in een gecombineerd artikel, maar hoe dat wist ik niet zo goed. Tot ik met plots bedacht dat ik deze rubriek nog heb. Dus hierbij de dingen die mij de laatste tijd hebben bezig gehouden:

image

Neko Atsume:
Als je veel Nederlandse youtubers op twitter volgt of Macha’s vlogs veel kijkt, heb je vast wel eens dit spelletje voor bij zien komen. Dat is ook hoe ik het heb leren kennen. Het is de bedoeling dat je speeltjes plaatst en dat daar katten op af komen. Allemaal super cute en ik vind het geweldig. Inmiddels heb ik een grote tuin en al heel veel katten gezien. Hier zie je een paar van de kitties die vanochtend in mijn tuin zaten!

Shadowhunters, Supergirl en Pretty Little Liars:
Dit zijn de series die nu nieuwe afleveringen uitbrengen en waarmee ik bij ben. En daarmee dus ook de enige series die me momenteel interesseren. Shadowhunters is natuurlijk de serie gebaseerd op de door mij geliefde Mortal Instruments boekenreeks van Cassandra Clare. Hoewel ik de serie tegen vindt vallen, blijf ik trouw kijken in hoop op verbetering. Aflevering 4 vond ik al zeker een verbetering.
Supergirl vind ik ook echt een super leuke serie. Vooral Melissa Benoist die de rol van Supergirl speelt vind ik heel erg goed en leuk om haar zo gegroeid te zien sinds Glee. En wat ik nu heel leuk vind is dat Blake Jenner (ook van Glee) nu ook een gastrol heeft.
En als laatste PLL, wat weer verder is gegaan. Ik merk dat niet alleen ik deze serie graag volg. Ik weet van veel mensen om me heen dat ze het ook kijken, maar ook de blogposts die ik eerder over de serie schreef worden nu weer regelmatig bekeken.

Studiesucces:
Op mijn studie gaat alles helemaal goed. Al mijn tentamens heb ik zowel in de eerste als in de tweede periode zonder herkansingen gehaald en daarmee heb ik nu 30 studiepunten. Daarnaast kwam het besef pas laat dat ik ook Cum Laude sta, omdat mijn cijfers erg hoog zijn. Dus ja ik ben heel erg trots op mezelf dat ik dit heb weten te presteren, zonder dat ik mezelf heb gepusht zulke cijfers te halen. Ik denk dat dit betekend dat ik op mijn plek zit!

SAM_1941.JPG

The Hunger Games opnieuw lezen:
Al sinds de film Mockingjay part 2 uitkwam had ik zwaar de behoefte om de hele trilogie opnieuw te gaan lezen. En inmiddels ben ik daar ook mee bezig. Ik geniet er intens van om alles weer te lezen, want doordat de films toch wel wat anders zijn was ik sommige dingen echt helemaal vergeten. Na twee weken ben ik nu halverwege Catching Fire en mijn liefde voor Peeta die al heel groot was wordt nu alleen nog maar groter!

Boekverfilmingen:
En dat ik weer zo snel door The Hunger Games heen ga heeft ook te maken met de lijst van boeken die ik nog wil gaan lezen die inmiddels heel erg lang is geworden. Als eerste ben ik begonnen met de boekverfilmingen die er aan zitten te komen of al uit zijn. Eerst was the 5th wave aan de beurt en daarover kan je meer lezen in deze post. Momenteel ben ik ook het boek Voor Jou (Me Before You in het Engels) van Jojo Moyes aan het lezen, waar in juni een film van komt. Gister kwam de trailer uit en daardoor wil ik het liefst nu het hele boek meteen gaan uitlezen, maar door school kan ik dat nu niet doen. Maar het beloofd veel goed. Dit is trouwens ook een zeldzaam moment waarop ik een Nederlandse vertaling lees, maar bij realistische boeken stoort het me minder.

Bloggen:
Ook met mijn blog ben ik weer helemaal blij. Vooral door mijn nieuwe lay-out. Hoewel dit pas de 3e blogpost is die ik publiceer met mijn nieuwe lay-out, ben ik toch wel meer met mijn blog bezig geweest. Vooral met feit dat ik niet geforceerde content wil plaatsen om maar iets online te gooien, op momenten dat het schrijven niet helemaal vanzelf gaat. Ook heb ik zwaar de neiging om momenteel vooral over boeken te gaan schrijven omdat ik daar zelf nu ook heel erg mee bezig ben, maar ik wil juist wel de diversiteit behouden. Ik ben ook weer bezig met een nieuw oogschaduw lookbook, dus stay tuned! Maar goed ik word nog steeds heel blij als ik mijn site open en de nieuwe lay-out zie!

Happiness:
Ik zit vooral goed in mijn vel. Op school gaat het goed, op persoonlijk gebied gaat goed en ik doe vooral wat ik op dit moment leuk vind. Dus veel minder series kijken en juist meer lezen. Daarnaast ook weer lekker aan de gang met mijn nieuwe school vakken. Van alle bovenstaande dingen word ik ook gewoon heel erg blij en ja het gaat goed met me!

X Renate

Een gedachte over “Van de laatste tijd #5

Laat een reactie achter

