Nederlandse tv programma die ik volg

Op deze site heb ik tot nu toe eigenlijk alleen nog maar buitenlandse series (en als ik het goed heb zelfs alleen van Amerikaanse bodem) benoemd. Maar ik volg ook best wel veel Nederlandse programma’s. De meeste kijk ik met mijn ouders en soms ook broer en dat dan vaak tijdens het avond eten. Het leek mij wel eens leuk om een overzicht samen te stellen met welke programma’s ik dan zoal volg.

Wat nu weer wordt uitgezonden.

Mindf*ck:
Dit is van deze lijst mijn grootste aanrader. In Mindf*ck laat Victor Mids allerlei soorten illusies en trucs zien. Elke aflevering sta ik weer versteld van wat er nu weer gebeurd. Je denkt constant, maar dit kan niet. Het leukste vind ik de stukken met de bn’ers, waarbij een wat grotere truc wordt uitgehaald. Daarnaast worden ook sommige trucs uitgelegd, leuk om zelf te proberen!

Wie is de Mol?:
Wie ken dit programma niet? Wie is de Mol? is een van de grootste en bekendste programma’s in Nederland. Zelf vind ik het ook heel erg leuk. Niet alleen om het spel of het ontmaskeren van de mol, maar juist ook de manier hoe het in elkaar zit. Het programma is zo mooi en de beelden zijn werkelijk waar prachtig!

Moordvrouw:
De politie serie met onder andere Wendy van Dijk. Het vorige seizoen vond ik wat tegenvallen, maar nu ik 2 afleveringen van het nieuwe seizoen heb gezien ben ik heel benieuwd waar en hoe het verder zal gaan. Spannend zal het zeker worden!

Divorce:
Dit is echt een hele leuke comedy. Met 3 mannen in een huis moeten er wel problemen ontstaan. Daarnaast zijn de exen van de 3 heren ook heel erg verschillend wat voor hele leuke momenten zorgt. Ja zeker leuk om te kijken.

Nick & Simon: The Dream:
Dit is volgens mij al weer het 5de seizoen van the dream, waarin Nick en Simon proberen in het buitenland door te breken. Dat samen met ‘manager’ Kees Tol. In dit programma zit heel veel humor en ook veel muziek. Ja ik blijf het leuk vinden.

Wat nu niet op tv is:

Flikken Maastricht:
Afgelopen herfst was alweer het 1oe seizoen gezien en van die 10 seizoenen heb ik elke aflevering gezien. Vanaf het begin af aan kijk ik dit al. Het is echt een typische politieserie met elke aflevering een nieuwe zaak en daar tussen door een rode draad.

Expeditie Robinson:
Ook dit programma volg ik heel graag. Het overleeft deel samen met de proeven vind ik heel erg leuk. Ik heb meestal wel mijn favorieten waarvoor ik dan juich en de spanning voel. Dat maakt het ook gewoon leuk en spannend om te kijken.

Dokter Tinus:
Vooral het eerste seizoen was echt hilarisch, sinds die tijd vind ik het wat minder geworden, maar het blijft leuk om te zien. Gewoon een leuke comedy.

Eén tegen 100:
Misschien gek, maar ook één tegen 100 kijk ik altijd. Samen met mijn ouders en dan spelen we ook zelf mee, het is traditie geworden en het blijft leuk om zelf mee te doen!

Smeris:
Nog een politieserie. Ditmaal met Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven. Niet zo typisch, want hierbij draait het om een grotere zaak die in de loop van het seizoen wordt uitgewerkt. Daarnaast zit er ook humor in verwerkt, wat voor mij altijd welkom is bij een serie!

Hollands Next Top Model:
Als laatste de guilty pleasure van het rijtje. Gewoon heerlijk om girl drama te zien en dat verwerkt in de afvalrace blijf ik gewoon leuk vinden.

Naast al deze programma’s heb ik ook veel gekeken waar maar een of twee seizoenen van zijn geweest dus die noem ik nu even niet. Met welke programma’s ik volg bedoel ik dus ook echt meer dan een seizoen en wat nu ook nog bezig is / terug komt. Dus ja dit is wat ik kijk.

X Renate

Laat een reactie achter

