Tijd voor 2016

Het nieuwe jaar is weer aangebroken en aan de ene kant besef ik me dat heel goed, maar aan de andere kant ook nog totaal niet. Dat laatste komt omdat 2015 en dan vooral het tweede deel daarvan aan me voorbij is gevlogen. De tijd is zo snel gegaan. Voor mijn gevoel had het ook net nog november kunnen zijn. Ik kan me nog zo goed herinneren hoe veel zin ik in de kerst had en nu is bij ons de kerstboom al weer weg.

Ik heb het allemaal heel bewust mee gemaakt, ik weet nog precies hoe mijn kerst er uit zag, maar toch is het heel snel gegaan. Het normale leven gaat weer verder, maar wel deels met een schone lei. Want van 15 gelezen boeken en 51 gekeken films staat de teller weer op nul en de scheurkalender is weer helemaal vol. Een heel jaar om nieuwe dingen te bereiken.

Heel veel doelen heb ik eigenlijk niet. Als eerste wil ik mijn propedeuse halen. Op Goodreads heb ik aangegeven 22 boeken te willen lezen in dit jaar. En verder wil ik bewuster met tijd omgaan. Dat heeft twee onderdelen. Als eerste zorgen dat de tijd niet aan me voorbij vliegt en dat het niet zomaar weer zo snel is gegaan (ik weet niet of dit echt mogelijk is, maar proberen kan altijd). Als tweede zorgen dat ik wat productiever te werk ga wat betreft schoolwerk. Dus ervoor zorgen dat ik tijdens het maken niet zo snel afgeleid wordt of zoveel uitstel dat ik daarna nog voldoende vrije tijd heb.

Wat ik verder allemaal wil doen, ja dat zie ik wel, gewoon genieten denk ik en doen wat op het moment goed voelt. En wat er allemaal gaat gebeuren is ook niet te zeggen. En ik zou het niet eens willen weten. Want dan is het moment zelf ook veel minder leuk, als dat je nu in een keer alles al weet! Gewoon spoiler vrij 2016 in gaan en wel zien wat er komt!

x Renate

Laat een reactie achter

