What happened in 2015?

2016, new year, and 2015 afbeelding

Nou wat is er in 2015 niet gebeurd, dat kan ik mezelf soms beter vragen. Heel veel hoogtepunten, heel veel veranderingen en ook vooral veel persoonlijke groei. Waar ik een jaar geleden echt nog bang was voor de toekomst ben ik nu wel benieuwd wat die met zich mee gaat brengen. Maar voordat dat zover is, wil ik toch eerst even terug blikken op 2015.

De veranderingen:
De grootste verandering is denk ik wel van de middelbare school naar het HBO. Hoewel ik op dit moment niet meer terug zou willen, mis ik het af en toe wel. En dan vooral het feit dat ik mijn vrienden allemaal dagelijks zag. Nu is iedereen zijn eigen kant uit gegaan en zijn we allemaal op een andere plek beland. Sommige heel dicht bij en een ander juist heel erg ver weg. We zien elkaar niet zo vaak meer, maar dit zijn wel de momenten waarop je pas ziet dat de vriendschap echt wat waard is. Dat blijkt namelijk als die goed wordt onderhouden!

Accomplishments:
Hier is niet echt een mooi Nederlands woord voor, maar ik heb veel bereikt in 2015. Als eerste behaalde ik mijn VWO diploma met 9 vakken en prachtige cijfers. En hoe meer ik daar aan terug denk, hoe meer ik me af vraag hoe ik dat heb geflikt.
Daarnaast behaalde ik met veel moeite uiteindelijk toch ook mijn rijbewijs. Ik rij nu wekelijks naar mijn werk toe en zou dus ook echt niet meer zonder kunnen. Ook hier ben ik trots op, want het had net zo goed kunnen zijn dat ik nu nog steeds moest lessen.
Ook op het HBO heb ik al flink wat bereikt. Ik heb alle vakken van de eerste periode behaald en dat kunnen maar weinig mensen uit mijn klas zeggen. Dus ja nog iets om trots op te zijn!

Series, boeken, films & games:
Deze zaken maken ook een groot deel van mijn leven uit en daarom wil ik ze hier ook benoemen.
Als eerste series. Ik ben aan veel nieuwe series begonnen en er zijn ook veel series die ik keek geëindigd (geen tientallen, maar toch wel wat). Zo eindigde mijn favoriete serie o.a. Glee na 6 seizoenen en ik mis het nog steeds! Door mijn broer begon ik met het kijken van Game of Thrones en How I Met Your Mother en ben ik daar weer verslaafd aan geraakt!
Qua lezen is dit een heel bijzonder jaar geweest voor mij. Want ik heb wel 21 boeken gelezen (waarvan 15 boeken omdat ik het zelf wilde, de andere 6 waren voor school). Nog nooit heb ik zo veel gelezen in een jaar en ik ben dus helemaal in de leesflow terecht en ik wil er nu ook niet meer uit!
Ook heb ik veel films gekeken, maar liefst 51. Volgens mij is dit veel in vergelijking met andere jaren, maar echt weet ik het niet, want pas dit jaar heb ik alles wat ik keek bijgehouden!
Als laatste games. Dit jaar was op dat gebied niet heel succesvol. Ik heb geen een spel uitgespeeld en ook niet super veel gegamed. In 2016 wil ik toch echt wel weer wat spellen gaan uitspelen!

Youtube:
Ook youtube heeft me dit jaar erg bezig gehouden. Ik heb veel nieuwe youtubers ontdekt en spendeer nog steeds heel veel tijd op de website. Vooral de content van The Fine Bros heeft dit jaar veel aandacht gehad. Ook ben ik meer youtubers van Nederlandse bodem gaan volgen, waarvan ik eerst gewoon af en toe iets keek.
En iets wat pas sinds een maandje speelt is Booktube, het deel van youtube dat zich bezig houd met boeken en dan vooral het soort boeken dat ik ook graag lees. Maar dat heeft me nog meer excited gemaakt om nog meer te gaan lezen!

Eerste keren:
Ook veel dingen voor de eerste keer dit jaar:
Voor het eerst zonder ouder op vakantie. Het was misschien niet heel lang en niet zo ver weg, maar het was zeker heel erg leuk en voor herhaling vatbaar.
Voor het eerst voor een langere tijd thuis zonder ouders. Samen met mijn broer, ook dat ging voor het grootste deel prima. Al lijkt het me ook wel lekker om eens volledig het huis voor mezelf te hebben!
Voor het eerst afscheid moeten nemen. Niet heel heftig, maar toch wel iets wat ik wilde noemen. Een van mijn beste vriendinnetjes zit namelijk nu al een paar maanden in Zuid Afrika en komt pas in juni weer thuis. Als je dit leest, I love you and I miss you ❤
Voor het eerst een bril. In 2015 kreeg ik mijn bril, na veel ontkenning. Het was ook echt nodig, want nu draag ik hem dagelijks. Ik had liever gehad dat ik deze eerste keer wat uit kon stellen, maar helaas.

Dit was in een notendop mijn 2015. Iets waar ik later op terug kan kijken en een overzichtje uit kan halen. Op naar 2016!

X Renate

Bron foto

Laat een reactie achter

