Favorieten uit 2015

Vorig jaar schreef ik een blog genaamd the best of 2014, maar dat vond ik voor 2015 eigenlijk niet gepast. Dat omdat er onder elke categorie eigenlijk niet een iets was wat er uit sprong. Van alles had ik wel meerdere favorieten. Dus heb ik nu het roer een beetje omgegooid en deel ik gewoon de favorieten, omdat ik wel heel graag een overzichtje wil samen stellen!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Boeken:
Dit jaar raakte ik in de leesflow en ik ben er niet meer uitgekomen. Dus veel boeken om uit te kiezen. Mijn favoriete boeken van dit jaar komen uit The Mortal Instruments Serie. Daarvan heb ik er 4 uitgelezen (City of Ashes, City of Glass, City of Fallen Angels & City of Lost Souls) en nu ben ik nog bezig in het laatste deel City of Heavenly Fire. Het is gewoon zo goed. Als ik ook het laatste deel uit heb ga ik er nog een hele blog aan wijden omdat het zo goed is!

Muziek:
Dit jaar is hele goede muziek uitgekomen, nou is mijn smaak iets anders dan de massa dus hier zal je geen cliches terug zien.
Als eerste het album Piece by Piece van Kelly Clarkson, ik ben al heel lang fan en haar nieuwste album (wat in februari uitkwam) is echt geweldig! Ik luister het nog steeds met veel liefde.
Maar ook disney muziek is dit jaar in mijn hart gekropen en zal er voorlopig niet uitvertrekken!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Game:
Hier is wel een absolute winnaar: Pokémon shuffle. Het concept is een soort van vergelijkbaar met candy crush, het werkt met levens en je moet rijtjes maken. Alleen nu om bepaalde Pokémon te verslaan en daarna te kunnen vangen waardoor je weer sterker wordt. Maar goed,  als eerste op de 3DS waar ik het 31 mei voor het eerst speelde en daarna er ruim 42 uur in heb gestoken. Toen in september de versie voor op je telefoon uitkwam ben ik volledig overgeschakeld en speel het nu nog dagelijks op mijn telefoon. Ja dit moest wel de winnaar zijn.

Series:
Dit jaar ben ik veel nieuwe series gaan kijken en zijn ook veel series die ik keek afgelopen. Maar goed wat waren nu mijn favorieten: Als eerste Glee wat toch wel echt mijn favoriete serie ooit is. In maart kwam de allerlaatste aflevering uit en sindsdien heb ik ook de gehele serie overnieuw gekeken. And I still love it.
Nieuwe favorieten: Game of Thrones, wat ik in de zomervakantie helemaal bij keek. How I Met Your Mother, momenteel ben ik bij eind seizoen 4 en ik vind het geweldig. Als laatste toch ook Scream Queens, gewoon te leuk en grappig (ik hoop op een tweede seizoen in 2016)!

SAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURES

Make-up
Ik heb afgelopen jaar mijn stash flink vergroot, maar toch heb ik favorieten weten uit te kiezen. Als eerste de blush en highligther van essence uit de Cinderella collectie. Ik ben echt super blij dat ik deze twee heb, want ze zijn zo mooi samen. Such a pretty glow! Ook van deze foto die ik er van maakte blijf ik houden ❤
Daarnaast ook het Mermaids Forever palette van Make-up Revolution. Prachtige kleuren waarmee ik heerlijk kan spelen. Hoewel ik hem nog niet heel veel heb gebruikt, vind ik hem zo mooi en vind ik eigenlijk dat ik hem veel vaker moet gaan gebruiken.

Films:
Dit vond ik toch wel de moeilijkste categorie om samen te stellen, want ik heb veel films gezien en dus ook hele goede films! Maar goed ik heb er een aantal uitgekozen die ik erg goed vond. Hier komen ze:
– The Age of Adaline ~ mooi en ontroerend
– The Longest Ride ~ prachtig verhaal
– Mulan ~ waarom heb ik deze film nooit eerder gezien
– The Maze Runner deel 1 en 2 ~ heel erg spannend en tof!
– Mockingjay part 2 ~ fantastische afsluiter van de reeks.

Misschien heb je wel door dat dus niet alles uit 2015 zelf stamt. Maar ik heb ze wel pas in 2015 voor het eerst gezien / geluisterd / gespeeld / gelezen / gebruikt. Dus ja het was een heel erg goed jaar en ik ben benieuwd welke favorieten 2016 zal opleveren! (ja nu al, ik vind dit soort overzichten gewoon heel erg leuk)

X Renate

Laat een reactie achter

