De struggles van een bril dragen

Sinds 9 maanden draag ik nu een bril en eigenlijk sinds september draag ik hem ook dagelijks. Want nu ik met het OV ga is het toch wel fijn om al vanaf een afstand te kunnen lezen welke bus er aan komt. Ook wordt ik sneller moe als ik mijn bril niet draag, omdat ik dan meer moeite moet doen met kijken. Toch zou ik willen dat ik geen bril nodig had, want mijn hemel wat kan een bril af en toe vervelend zijn!

Regen: Wie de afgelopen maanden in Nederland is geweest, weet dat het elke week wel minstens 4 dagen heeft geregend. Heel vervelend als je dan met je bril op naar buiten moet. Want of je hem nou wel of niet draagt je ziet niks. Want of je zicht is beperkt door alle druppels of je loopt op zo’n manier om je bril droog te houden waardoor je alleen de grond ziet. Niet handig…

Beslaan: brillen kunnen ook niet zo goed tegen warmte. Probeer maar eens een warm drankje te drinken (als die nog echt warm is) zonder dat je bril beslaat. Ook het binnen gaan van een locatie die veel warmer is dan waar je was laat je bril beslaan en als het echt warm en druk is (een overvolle bus) dan blijft die ook nog wel even beslagen.

Tv kijken: Echt kijken naar de televisie is ook veel minder prettig. Meestal staat de tv een stuk verder weg dan waar je zit, dus je moet je bril op. Dat betekend dat je niet makkelijk kan liggen op je zij door je bril. En dat mis ik wel echt. Ik moet nu dus standaard op mijn rug tv kijken of zittend. Niet fijn! (Op mijn laptop heb ik hier geen last van, want die staat niet zo ver weg en dan is alles dus scherp en hoef ik niet perse mijn bril op)

Vlekken: Ik vind het altijd heel erg prettig als mijn bril helemaal schoon is en er dus geen vlekken op zitten. Maar dat is echt Mission Impossible. Het moment dat ik eindelijk mijn bril prefect vlekvrij heb gemaakt, heb ik er binnen 10 minuten alweer een veeg op zitten. Onmogelijk om met je handen uit de buurt van je bril te blijven…

Make-up: Ik als oogschaduwlover kan er maar niet aan wennen dat bijna elke ooglook wordt verpest door mijn bril. Het zou zoveel mooier zijn als ik hem niet zou dragen, maar ja dan zie ik weer niks. Ook foundation die zich ophoopt onder de neusvleugels, nope geen goede combo!

Verwarring: Als laatste kan mijn bril echt een hoop verwarring veroorzaken. Want als ik mijn bril draag lijkt alles iets kleiner. En dat is echt heel erg verwarrend. Zo blijf ik me altijd bedrogen voelen als ik mijn bril niet draag. Zo heb ik op die momenten altijd het idee dat mijn kat is gegroeid. Nog wekelijks doe ik achter elkaar mijn bril omhoog en omlaag om het verschil tussen wel en geen bril te zien. En ik snap er nog steeds niks van. Hoe alles ineens weer scherp is en ook weer kleiner.

Dus ja dat zijn aardig wat struggles die mijn bril veroorzaakt. Het meeste zou ik door lenzen kunnen verhelpen, maar die stap wil ik nog niet nemen. Ik blijf gewoon boos over het feit dat ik mijn bril nodig heb. Ik wil terug naar de tijd waarop alles nog scherp was, maar helaas gaat dat niet meer lukken.

Zijn er nog meer struggles die ik ben vergeten? Let me know!

X Renate

Een gedachte over “De struggles van een bril dragen

Laat een reactie achter

