Scream Queens

In september werd deze serie voor het eerst uitgezonden en al vanaf de eerste aflevering ben ik hooked. Wat een geweldige serie! Aangezien volgende week al weer de laatste aflevering van dit seizoen wordt uitgezonden, leek het mij hoog tijd om het eens over Scream Queen te gaan hebben!

Scream Queens gaat over de sorority Kappa Kappa Tau. 20 jaar geleden heeft er een incident plaats gevonden en nu is er een serie moordenaar die het heeft gemunt op de meiden van Kappa en de mensen die daarmee te maken hebben.
Zie ook de trailer hierboven. 

De serie is gecategoriseerd als een Horror / Comedy. Normaalgesproken weiger ik altijd om naar horror te kijken, omdat ik er gewoon niet goed tegen kan, maar de horror in deze serie stelt echt niets voor. Maar alles is zo fake (wat ook hoort bij deze serie) dat het gewoon echt hilarisch is.

Wat mijn reden was om deze serie te gaan kijken: de vele bekende acteurs en actrices die er in spelen: Emma Roberts, Lea Michele, Nick Jonas, Ariana Grande, Diego Boneta, Keke Palmer en nog vele meer. De serie is gemaakt door de personen die ook Glee hebben gemaakt en aangezien dat heel lang mijn favoriete serie is geweest, was dat voor mij ook een pluspunt!

Wat ik zo geweldig vind aan deze serie is dat alles zo lekker overdreven en fake is. Chanel is echt de typische mean rich girl en haar minions (die ze ook naar zichzelf heeft vernoemd) maken het helemaal af. Daarnaast zijn alle loser ook echt gewoon overdreven erg. En ook de moorden zijn heel erg fake.

Mijn favoriete personages zijn: Hester (gespeeld door Lea Michele) en Chad (gespeeld door Glen Powell). Beide omdat ze dus gewoon echt zo belachelijk grappig zijn. Hester is gewoon echt gestoord, want ze is geobsedeerd met de dood en alles wat daar mee te maken heeft en Chad is zo dom dat het gewoon hilarisch is. Zijn opmerkingen laten me elke aflevering weer kei hard lachen. Daarnaast wil ik even benadrukken hoe goed Lea weer is in deze serie. Ze kan zo goed acteren. Je gelooft gewoon echt dat Hester niet spoort.

Ik ben heel erg benieuwd wie nou uiteindelijk de Red Devil killer is. Op dit moment heb ik echt geen idee! Ook hoop ik zwaar dat er een tweede seizoen komt, maar als ze zo door gaan met de moorden dan blijft er denk ik geen cast meer over om de serie mee verder te laten gaan! Maar het is gewoon zo goed! I want more!

X Renate

Een gedachte over “Scream Queens

Laat een reactie achter

