Als alles mee of tegen zit

Het is een tijd terug dat ik echt een persoonlijke update heb geschreven en vandaag vind ik het daar weer eens tijd voor. Dus ja hoe gaat het nou allemaal in mijn leven. Daar is eigenlijk maar een antwoord op te geven: raar. Ik ben nu zo’n 3 maanden bezig met mijn studie en er is sinds september of eigenlijk al sinds mei toen mijn examens begonnen een hoop veranderd in mijn leven. Al ben ik dat pas sinds september gaan merken.

Studeren bevalt me goed. Ik zit ik minder lang op school en moet vooral thuis veel doen. Motivatie en discipline ontbraken gelukkig niet en vanaf de eerste week heb ik mijn schoolwerk goed bij gehouden. Dat zorgde ervoor dat ik tegen de tijd dat mijn tentamens naderde, ik eigenlijk al heel ver was met leren. Ik moest natuurlijk nog wel aandacht besteden aan de vakken, maar ik heb niet non stop hoeven te leren. Dat was maar goed ook want in de week voor mijn tentamens was het op mijn werk extra druk en heb ik dus meer uren gemaakt dan normaal.

Uiteindelijk ging ik heel relaxt mijn tentamenweek in en ik kan me niet herinneren wanneer de laatste keer was dat ik geen stress had voor zo’n week. Toch verliep niet alles vlekkeloos. Op mijn eerste tentamen stond ik en zo’n 50 andere studenten niet op de lijst bij het lokaal waar we moesten zijn en konden we pas een kwartier te laat beginnen. Ook had ik heel dom bij een tentamen de verkeerde versie ingevuld, wat door de surveillant werd opmerkt. Daarnaast was er bij het inleveren van een verslag iets fout gegaan waardoor het bestand niet was te lezen. En tot slot had ik bijna een tentamen gemist omdat de trein een half uur vertraagd was. Ik was 2 minuten voor tijd binnen en mijn god, dat was wel echt heel erg stressvol!

Op zulke momenten baal je gewoon als een stekker en zit het dus allemaal tegen. Maar gelukkig hebben al deze factoren geen invloed gehad op mijn cijfers. Ik heb alles gehaald en dat niet alleen, ik sta nu blijkbaar zelfs cum laude. Dus ja ik ben een goede student. Ik ben er nu van overtuigd dat ik de juiste studie heb gekozen en zit echt helemaal in mijn element. Want ja als je iets leuk vind dan is het leren voor een vak ook veel makkelijker!

Nu is de 2e periode dus al een tijdje bezig en ik moet zeggen dat ik toch de kluts even een beetje kwijt was. Wisselend heb ik sommige dagen gewoon heel erg last gehad van een dipje en andere dagen ging het juist allemaal weer prima.
Wat mijn dipje dan precies inhield, gewoon echt helemaal nergens zin in hebben. Geen zin om aan school te zitten, maar ook geen zin om juist leuke dingen te doen. Dat gevoel werd dan ook nog eens extra beinvloed doordat ik nu al bijna 2 weken een beetje half ziek ben. Vorige week was ik op zondag echt super belabberd, maar de dag erna voelde ik me weer prima. En nu ben ik sinds dinsdag eigenlijk weer ziek. Ditmaal echt zwaar verkouden. Het begon met keelpijn en nu dus ook een snotneus.

Dat waarschijnlijk allemaal door het klimaat van Nederland. Vooral het feit dat ik eerst zo’n 5 minuten buiten in de kou sta te wachten dan een veel te warme bus instap en dan weer in de kou staan en nog een bus in. En dat dus 2x per dag. Ik hoop ik snel weer van deze verkoudheid af ben en dat hij dan ook heel lang weg blijft! Van het weer de afgelopen 2 weken werd het ook allemaal niet beter, maar vandaag kijk ik al de hele dag naar een blauwe lucht en een zonnetje dat schijnt en dat maakt me dan wel weer echt vrolijk.

Waar ik ook blij van wordt is dat het bijna december is. Ik hou van december, vooral door de gezelligheid die de kerst met zich mee brengt. De steden zijn al weer prachtig verlicht in het donker en ik kan niet wachten om de kerstboom op te tuigen. Ook kan ik niet wachten om te mijn advent kalender van essence die ik nu al 2 weken ongeopend op mijn kamer heb staan dan eindelijk aan te breken. December brengt dingen waar ik van hou! Gezelligheid, de feestdagen, serious request en daarna de top2000 en kerst zelf natuurlijk. Als ik hier aan denk wordt ik gewoon weer vrolijk!

Ook is er nog iets wat mij deels door mijn dipje heen heeft gesleurd en dat is mijn verjaardagcadeau. Van mijn ouders heb ik een e-reader gekregen, die ik al langere tijd wilde hebben. En wauw ik heb in een week tijd echt super veel gelezen! Ik heb nu ook gewoon echt meer zin om te lezen en pak door mijn e-reader veel sneller een boek erbij! Dit jaar heb ik volgens mij sowieso de meeste boeken ooit gelezen in vergelijking met eerder jaren! De teller staat nu op 12 boeken (als ik de boeken die ik voor school moest lezen niet mee tel) en dat is echt heel veel voor mijn doen. En ik weet eigenlijk wel zeker dat er ook nog een nummer 13 en misschien zelfs 14 bij komt!

Dus ja, het gaat allemaal met vlagen op dit moment in mijn leven. Vandaar ook de titel van deze post. Want op de goede momenten voelt het echt alsof alles mee zit en bij de slechtere moment dus echt weer andersom. Maar goed ik ga gewoon door. Vandaag en gister waren ondanks de verkoudheid goede dagen (ook al is vandaag nog niet afgelopen en moet ik nog steeds best wat doen). Dus het gaat weer de goede kant op. Ik blijf gewoon denken aan de leuke vooruitzichten en ga me vooral daarop richten.

Goed ik heb weer genoeg geklets, ik ben nu bijna 1000 woorden verder dus tijd om weer wat aan school te gaan doen!

X Renate

Laat een reactie achter

