Waarom ik niet zonder huisdieren wil leven

PicMonkey Collage

Mijn hele leven hebben we al huisdieren in huis. Vanaf dat ik een baby was alleen nog maar katten, maar nu zo’n 8 jaar ook een konijn erbij. Dus ontmoet Pluisje en Spooky, mijn huisdieren. De raarste kat en het leukste konijn ter wereld. Ik zou niet zonder beide kunnen en vandaag ga ik vertellen waarom.

Pluisje is nu 13 en ze is een beetje een bange poes. Maar daarnaast vind ze zichzelf ook de koning en kan ze dus heel erg arrogant doen. Maar buiten dat is het wel een lieverd. Ze houdt er intens van om geaaid te worden en eet het liefst een hapje met ons mee, of het nou vanillevla, vleeswaren of zelfs verschillende soorten groente zijn.

Spooky is nu 7 en is een druktemaker. Omdat hij zo gezellig is en graag aandacht en eten krijgt, staat hij het hele jaar door gezellig in de woonkamer. Als je beneden komt begint hij meteen heen en weer te rennen en laat hij weten dat hij er ook is. Hij rent graag door de kamer en vind dat hij te weinig eten krijgt en wil altijd meer, daarom eet hij ook graag kattenbrokjes als hij los loopt.

De eerste reden waarom ik dan ook niet zonder ze kan is de gezelligheid in huis. Ook al slapen ze allebei het grootste deel van de dag, toch voegt het wat toe. De momenten dat ze namelijk wel wakker zijn, want als ik alleen thuis ben, ben ik toch niet alleen. Doordat er toch ook levende en bewegende wezen bij zijn, voelt het niet zo leeg.

Pluisje Collage

Als tweede geniet ik ook gewoon heel erg van ze. Hierboven zie je een collage van hoe Pluisje kan liggen te slapen en geloof we bijna dagelijks verrast ze me met weer een nieuwe houding die er of heel erg raar of heel erg schattig uit ziet. Ik zou wel 100 van deze collages kunnen maken met verschillende houdingen als ik ze constant zou blijven vastleggen. Ik kan gewoon heel erg van ze genieten.

Niet alleen van hoe raar ze kunnen liggen, ja Spooky kan er ook wat van, maar ook gewoon van hun aanwezigheid. Als ze zich gaan wassen, aan het eten zijn, maar ook vooral om met ze te knuffelen. Ik vind het heerlijk om ze op schoot te hebben, want dat gaat niet altijd even makkelijk. Pluisje springt zelden op schoot, eigenlijk alleen als ik onder een fleecedeken lig en er niemand bij is. En Spooky houdt niet zo van stil zitten als hij uit zijn hok is, als ik hem op schoot neemt probeert hij altijd zo snel mogelijk op de grond te springen om rond te rennen. Maar als ze dan wel gewoon is blijven zitten of liggen geniet ik daar intens van.

IMG_20150403_185517

Als laatste wil ik niet zonder ze omdat ik ze soms gewoon ook even nodig heb. Als ik me een beetje down voel, dan vrolijken ze me toch een beetje op. Als ik dan gewoon even met een van de twee ga zitten en ze aai voel ik me al weer stukken beter.

Dus ja ik kan en wil niet zonder huisdieren. Al zullen het niet voor altijd Pluisje en Spooky zijn, zullen huisdieren wel in mijn leven blijven!

X Renate

Laat een reactie achter

