Essence Pure Nude

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Oh my god! Wacht even hoor, want dit moet even inzinken. Na jaren mislukt zoeken heb ik eindelijk de perfecte foundation en concealer gevonden. En dan ook nog wel eens van mijn favoriete budgetmerk! Ik ga je vandaag precies vertellen waarom ik zo’n fan ben geworden van de Essence Pure Nude lijn.

Het eerste en voor mij eigenlijk ook het allerbelangrijkste punt waarom deze foundation en concealer perfect zijn: ze zijn de juiste kleur!! Ooit in een ver verleden kocht ik op een markt een foundation die de goede kleur was, maar die begint toch aardig op te raken, dus mijn zoektocht voor een nieuwe foundation begon. Eerst een veel te donkere oranje BB Cream van Essence, daarna de maxfactor facefinity die alleen goed is als ik iets bruiner ben. In de zomer kocht ik een foundation van W7 in de lichtste kleur, maar die sluit toch niet mooi aan op mijn gezicht. Na de review van Lotte van Lottelovesbeauty.nl kwam er hoop, ik zag daar deze foundation en werd enthousiast. En ook met concealers had ik voor deze geen die goed aansluit op mijn huid.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

De concealer heb ik nu zo’n maandje en wauw! Zoals je op de foto kan zien is het een stick concealer, die je gemakkelijk verder kan uitdraaien. Deze concealer is wel echt bedoelt voor imperfecties en niet voor op de wallen, omdat deze niet vloeibaar is. Maar gelukkig voor mij wilde ik hem daarvoor ook hebben. Natuurlijk is het voor mij heel erg fijn dat als ik alleen op een puistje deze concealer draag, dat je geen kleur verschil ziet. Maar niet alleen daarom is hij goed. De concealer bedekt goed, niet helemaal perfect, want roodheid komt er deels nog wel door heen. Maar toch zijn je imperfecties veel minder zichtbaar.

Wat ook heel belangrijk is, is dat de concealer ook goed blijft zitten gedurende de dag. De afgelopen weken heb ik last gehad van een puist op mijn kaak en deze heb ik dagelijks bedekt met deze concealer. Hij viel gelijk bijna niet meer op en dat bleef ook zo voor de rest van de dag. Pas op het moment dat ik in de avond mijn make-up er afhaal kwam ook de puist pas weer te voorschijn. Je hoeft het dus ook niet constant bij te werken.

Dit was voor mij allemaal rede genoeg om de foundation die ook een goede review van Lotte kreeg te kopen. En ik ben er helemaal blij mee weer om het punt dat ik net al noemde, de kleur is juist!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Maar dat is niet het enige wat ik geweldig vind aan deze foundation. Punt nummer 2 is dat je deze foundation ook niet ziet zitten op de huid. Heel leuk dat als je dan de goede kleur hebt, maar men nog steeds heel duidelijk kan zien dat je foundation draagt. Maar met deze zie je dat gelukkig niet! Ook voel ik bijna niet dat ik foundation draag.

Punt nummer drie is dat de foundation niet compleet dekkend is. Heel veel mensen willen juist een foundation waar je niks meer door heen ziet, maar dat vind ik juist niet zo mooi bij mezelf. Deze foundation is gewoon my skin but better. Zo heb ik altijd roodheid op mijn wangen en kaken en die verbergt die voor het grootste deel, maar je ziet er toch nog wat doorheen. Dat vind ik persoonlijk mooier, want het valt dan toch niet meer heel erg op, maar ik heb dan ook geen plamuur op mijn gezicht.

En als laatste blijft de foundation prima zitten. Aan het einde van de dag ziet de foundation er nog prima uit en dat is mooi. Nergens is de foundation gaan glijden of zich gaan ophopen. Terwijl ik bij al mijn andere foundations altijd heb dat op de plek waar mijn bril (ja ik draag nu dagelijks mijn bril) op de neus staat de foundation gaat glijden en op de neusvleugels van mijn bril zit, is dat bij deze totaal niet het geval. Je er helemaal niks van, wat ook echt een super pluspunt is voor mij en voor andere brildragers!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Hier kun je nog een full face make-up foto zien met de foundation en concealer. De foundation heb ik dus op mijn hele gezicht aan gebracht en de concealer op mijn onzuiverheden op en naast mijn kin. Nou moet ik er wel bij zeggen dat mijn camera alles nog iets perfecter maakt dan het is, maar toch ziet mijn huid er ook in het echt goed uit.

Ik heb mijn compact powder van essence (die echt zware pan heeft!) gebruikt om het af te poederen en verder blush (Essence Arriba Blush) en highlighter (MUA Undress your skin Highlighter) aangebracht. Ook heb ik nog een ooglook gemaakt, maar dat zie je niet zo goed.

Ja ik ben zwaar enthousiast en gelukkig over en met deze producten. Het is nu niet zo dat ik het elke dag ga gebruiken, want dat is niet nodig en heb ik ook niet altijd zin in, maar ja als het nodig is heb ik nu eindelijk de perfecte producten 🙂

X Renate

Een gedachte over “Essence Pure Nude

Laat een reactie achter

