Against the Current Concert

image

Afgelopen vrijdag (25 september) ben ik naar het concert van Against the Current geweest. Al zo’n 1,5 jaar luister ik echt actief naar ze en ik vind de muziek heerlijk. Dus toen ik hoorde dat ze naar Nederland zouden komen voor de Gravity World Tour kocht ik meteen kaartjes en eergisteren was het eindelijk zo ver 🙂

Het concert was in Paradiso Noord, Tolhuistuin wat qua locatie echt prima te doen was. Vanaf de achterkant van Amsterdam centraal kon je zo met de pond naar de overkant en ben je er al. De zaal was prima, niet super groot, maar wel net zoals de andere Paradiso met een balkon.

Zo rond 20.00u ging het voorprogramma spelen, SYKES een bandje uit London. Instrumentaal vond ik ze best wel tof, alleen de stem van de zangeres was niet helemaal mijn smaak. Maar een prima voorprogramma, ik heb wel eens beroerdere gezien.

image

Na het podium omgebouwd te hebben begon Against the Current zo rond 21.00u heel plots te spelen. Wat ik het grootste nadeel van de hele show vond was de kwaliteit van de muziek. Op de ene of andere manier was het echt best wel slecht. Alles stond veel te hard voor een te kleine zaal en daardoor kon ik Chrissy (de zangeres van de band) amper horen en eigenlijk helemaal niet verstaan. Als ik mijn oren dicht kneep kon ik dat wel en was het ook allemaal wat minder. En het lag blijkbaar niet aan mij want ik zag later meerdere mensen met een oor dicht geknepen staan. Mijn broer die heel lief met me mee was gegaan en oordoppen in had kon wel alles gewoon goed horen. Gewoon heel jammer, maar ik heb het niet de avond laten verpesten. Ik heb gewoon luidkeels mee staan zingen en genoten van de show, want de energie van de band maakte een hoop goed. Vooral Chrissy en

image

Ze hebben uiteindelijk een ruim uurtje gespeeld en bijna al hun originele uitgebrachte nummers gespeeld. Alleen Guessing en Closer, Faster hebben ze niet gespeeld. Naast voor mij de bekende en door mij geliefde eigen nummers hebben ze ook 2 covers gedaan. Eentje niet uitgebracht en wat ik heel gaaf vond: Since You Been Gone van Kelly Clarkson, wat echt een van mijn favoriete nummers uit mijn jeugd was en daarnaast een wel uitgebrachte cover die ik dan weer niet leuk vond. Zo jammer want ze hebben echt ook heel veel goede covers gemaakt. Maar aan het liedje Chocolate vind ik gewoon niet zo veel, geef mij maar veel liever echte chocola!
Ook hebben we alvast een nummer te horen gekregen van hun album dat binnenkort hopelijk ergens uit gaat komen. Het liedje heet Outsiders en klonk wel echt lekker!

Eindoordeel: ik heb een leuke avond gehad, maar gewoon echt heel erg jammer van het geluid waardoor ik toch niet optimaal heb kunnen genieten. Maar toch heb ik dit jaar nu wel nog een concert bezocht, waarvan ik eigenlijk dacht dat het niet zou gaan gebeuren.

X Renate

Een gedachte over “Against the Current Concert

Laat een reactie achter

