PLL -A onthult!

Oh My God! Niet alleen een veel voorkomende quote uit de Season 6 Summer finale maar ook zeker mijn gedachten. Ik ga weer eens een recap geven over Pretty Little Liars, want A is eindelijk onthult!

Dus heb je de aflevering nog niet gezien of wil je nog niet weten wie A is lees dan vooral niet verder:

IK HERHAAL SPOILER ALERT!!!

Maar als je het wel al weet of gewoon te nieuwsgierig bent:

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: want CeCe is A en Charles. Dat zag ik echt niet aan komen, maar vanaf het moment dat ze haar verhaal aan Ali begon te vertellen sprak ze al over Charles in de ik vorm. Wat ik heel fijn vind is dat er nu ook heel veel vragen beantwoord zijn en dat alles ook echt klopt en ergens op slaat. Het is niet zomaar even bedacht, maar het klopt echt.

Charles wilde liever een meisje zijn en werd daardoor in Radley geplaatst. Compleet afgesloten van de familie behalve mama DiLaurentis en later als omgebouwde vrouw als CeCe Drake het leven in Rosewood binnen gedrongen. Dus zeker een bekend gezicht voor ons zoals werd beloofd. Voor het eerste niet teleurgesteld door de beloftes die zijn gemaakt. Vrijwel de hele aflevering wordt besteed aan het verhaal van Charles/Charlotte/CeCe. Ik hou het voor nu gewoon even op CeCe als ik het over A heb.

Maar goed we komen erachter dat CeCe de persoon was die Alison had neergeslagen met de steen, al had ik sinds het hele verhaal van Charles begon te komen al het vermoeden dat het Charles was geweest. Maar goed ook krijgen we te horen dat Mona Bethany echt heeft vermoord. En verteld CeCe dat ze detective Wilden heeft vermoord.

Haar motief om A te worden? Ze was boos op de Liars omdat ze van Mona had gehoord dat ze blij waren dat Alison weg was. En toen ze het vermoeden kreeg dat Alison toch nog leefde, bracht ze de Liars in gevaar zodat Alison terug zou komen. Hierbij komen we er achter dat Sara Harvey Red Coat is en daarnaast ook nog the Black Widow. Dit vind ik eigenlijk best wel komisch, omdat ik gister samen met mijn net zo pll verslaafde vriendin een mogelijk A lijst hadden gemaakt aan de hand van de hints en ik ging bij elk persoon commentaar geven. Bij Sara was dat: “hoi ik heb jullie gevangen genomen en gedaan alsof ik 3 jaar ontvoerd was #LOL”. Niet 100% juist, maar ze was dus niet 3 jaar lang gevangen. Maar vanaf het moment dat ze niet mee naar binnen ging toen de liars in “het brein” van A waren vertrouwde ik haar niet meer en wist ik het al!

Ook al zegt CeCe dat ze hun nooit echt pijn had willen doen en dat het allemaal voor Alison was, geloof ik er geen zak van. De Liars hebben zoveel bijna dood ervaringen gehad, dat de kans dat het echt een keer fout zou gaan heel groot was. Ik zou haar niet vergeven, want hun levens zijn gewoon voor een paar jaar een absolute hell geweest! En daarnaast heeft Alison door CeCe in de gevangenis gezeten en werd ze bijna voor moord veroordeeld. CeCe is no inocent person and I hate the Bitch!

En nu is het Game Over. A is gepakt en de liars kunnen weer verder met hun leven! Alleen hoe dat precies gebeurd zien we niet, ik wist wel af van een time jump alleen dacht ik dat deze jump naar het einde van de zomer was. Daar zie je hier de 5 meiden afscheid van elkaar nemen omdat Aria, Emily, Hanna en Spencer naar college gaan en Alison achter blijft. Ik dacht dat dat de time jump was. Maar nee hoor, daarna springen we nog verder en is het ineens 5 jaar later. Dan zien we Alison achter een school bord en schrijft haar naam nu als Mrs. Rolling. Aria stormt binnen en zegt: He’s coming for you. Dan komen de andere Liars binnen en komen ze erg panikerig over en ze zijn dus terug gekomen (waarvandaan?) voor Alison. En dan is het einde aflevering!

Hierdoor vraag ik me af of het wel echt Game Over is, want bij deze serie weet je dat nooit! Ik ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan na deze grote time jump want we weten echt heel erg weinig! Want ook al zijn er veel vragen beantwoord zijn er nog wat vragen een nog niet beantwoorde en vragen die er nieuw bij zijn gekomen:

  • Wie heeft nou Jessica DiLaurentis vermoord?
  • Wat is er met de moeders van de Liars gebeurd?
  • Hoe is het met Jason en Mr. DiLaurentis afgelopen?
  • En waar de hell waren Toby, Erza en Caleb deze aflevering?
  • Wat is er met CeCe en Sara gebeurd?
  • En als laatste wat is er allemaal gebeurd tijdens de time jump en wie komt er voor Ali?

Zo nu hebben we alles wel gehad denk ik. Nu wordt het wachten tot het nieuwe jaar voordat we meer antwoorden krijgen en weer nieuwe afleveringen kunnen zien! Ik heb nu ook echt zwaar de behoefte om alles over nieuw te gaan kijken nu ik zoveel meer weet, maar het zijn wel heel veel afleveringen dus of ik het echt ga doen weet ik nog niet!

X Renate

Een gedachte over “PLL -A onthult!

Laat een reactie achter

