Camping life

Jullie hebben het waarschijnlijk niet gemerkt, maar de afgelopen week bevond ik me op de camping! Ik heb wat vooruit gewerkt, vandaar dat er wel gewoon blogs online zijn gekomen. Maar ja terwijl ik dit schrijf zit ik op de camping, al tikkent op mijn telefoon. Dat gaat minder snel, maar zo kan ik wel mijn verhaal kwijt!

Want over de camping wil ik het vandaag hebben. Al sinds ik klein ben ga ik met mijn ouders naar een camping in de zomer. Eerst in stacaravans en later met een eigen caravan. In Nederland, Duitsland en Spanje. Nu ben ik in Zeeland en mis ik het Spaanse weer toch best wel! Want nu is het weer hier niet zo geweldig. Maar goed dat hoort erbij.

De camping, waar je eerst een stuk(je) moet lopen voordat je bij de wc en douche bent, je leeft in de buitenlucht en het nooit stil is. Oké misschien is het een paar uur per dag stil, maar dat is dan in de nacht. Want vaak heb je aan de ene kant buren die totaat geluid maken en de andere kant buren die al vroeg in de veren zijn. En anders zijn er nog wel vogels die aardig herrie kunnen maken.
En dan heb je nog de afwas die je nu telkens zelf moet doen, want de luxe van een vaatwasser is hier niet. Hetzelfde geld voor als je je kleren weer schoon wil. En dan moet je soms ook nog een onbepaalde tijd wachten tot je die vaat kan doen omdat iedereen tegelijk met jou de vaat gaat doen op beperkte plaats. En ook op de douche moet je soms wachten, want daar kan het ook druk zijn. En als je dan eindelijk tijdens het spits uur onder de douche staat kan je ook niet rustig aan doen omdat er nog maar mensen staan te wachten.

Maar toch is dat allemaal niet zo erg. Want als je op de camping bent heb je vrij en hoef je niks. Je hebt alle tijd en dus maakt het niet uit dat je soms even staat te wachten, want al wachtend ontstaan soms de leukste gesprekken. Het lopen is ook niet zo erg, want beweging is goed voor je. Ook het constante geluid vind ik niet zo erg. Je went eraan en het heeft ook wel iets.
Persoonlijk hou ik van camperen. Je bent vrijwel de hele dag in de buitenlucht en het geeft gewoon echt een vakantie gevoel! Je kan doen wat je wil en als het weer mooi is kan je lekker naast of voor je tent in de zon gaan chillen.

Ook hou ik van de camping omdat ik toe kom aan dingen waar ik anders niet aan toe kom. Het eerste waar ik nu wel aan toe kom is rust! Ik heb hier veel minder prikkels om me heen en dat geeft mij rust. Vooral het niet hebben van een laptop vind ik heerlijk, al zou ik thuis echt niet zonder kunnen. Deze camping heeft dan wel wifi en ik heb gewoon een smartphone, maar toch zit ik daar niet constant op. Ik vind het wel heel fijn om social media even te kunnen blijven en vooral om nog gewoon YouTube te kunnen kijken. Want mijn abonnementen zijn er nog al wat en dat zou ik echt niet in kunnen halen in een dag. Maar verder gebruik ik mijn telefoon niet zo veel.
Ook kom ik nu meer toe aan lezen. Al lees ik alsnog geen boek per dag, lees ik wel meer als dat ik thuis zou doen. Ook pak ik mijn 3DS er vaker bij. En ik heb nog steeds de mogelijkheid om series en tv te kijken. Maar wat precies krijgen jullie in de volgende post te weten!

Al met al hou ik van de camping! Misschien ook omdat ik niet beter weet, maar ik vind dit wel goed zo. Ik heb nog een aantal dagen te gaan op de camping, maar helaas is alleen het weerbericht van de laatste paar dagen nog goed. Ik hoop nog wat zon te kunnen vangen, want met de regen en wind heb ik het wel gehad. Vooral de zomerstorm was niks, het was een mega koude lange en niet zo’n fijne dag. Het was echt koud, in de tent en in de caravan, de tent en caravan bleven maar schudden en ik werd er gewoon misselijk en regen, regen en nog meer regen. En nu blijft de regen maar terug komen… En natuurlijk als ik weg ben wordt het weer weer lekker.

X Renate

Laat een reactie achter

